Wersja z systemem C-ABS zatrzymuje się w miejscu bez problemu, próba pełnego wykorzystania hebli bez ABS może skończyć się katapultowaniem kierowcy
Honda CBR 1000 RR wheelie
Honda CBR 1000 RR - reflektor
Obrotomierz w CBR zajmuje należne mu, centralne miejsce
CBR 1000 RR i Snopek, który wyciągnął z szafy idealnie pasujący pod malowanie Repsola kombinezon
Filigranowy zadupek CBR`ki - tu na zdjęciach akcesoryjna nakładka na miejsce pasażera
Diodowe światło stopu, proste i bez fajerwerków stylistycznych
Nigdy nie byłem zwolennikiem sportowych motocykli Hondy. Sam nie wiem dlaczego. W sumie w MŚ robiły furorę i zamiatały wszystko, tyle że tylko te mocno stuningowane. Kiedyś nawet Janusz Oskaldowicz, zakochany w Yamasze, stwierdził, że Honda taka zła nie jest, ładnie się prowadzi, ale worek pesos potrzebny jest, aby toto jechało. Tak w sumie działo się do ubiegłego sezonu, kiedy to światło dzienne ujrzał nowy model Fireblade. Aż się złapałem za głowę, kiedy po raz pierwszy spojrzałem w skośne reflektory tego dziwadła. Cholera, komuś podobał się pyszczek 1098, ale postanowił go spłaszczyć i połączyć z totalnie filigranowym zadupkiem. Dobra, jak wygląda, tak wygląda, ważne, jak jeździ.
Uwielbiam telefony od Mateusza, kiedy zagaja: „Cześć, masz czas?”. Wiem dokładnie, że jest wtedy jakaś robota, ba, przyjemna robota do wykonania. I tak było tym razem. Info dodatkowe: 2 x 1000, 2 x Honda, 2 x Fireblade. Dobra, Mateusz, namówiłeś mnie!
Stylistyka, czyli ciuszki, fatałaszki
Postaram się nie czepiać. Pysk toto ma kontrowersyjny, ale zdążył się już na tyle opatrzeć, że w chwili obecnej nie szokuje i nie wywołuje niezdrowych emocji. Świetna linia boczna pojazdu, naprawdę udana, wyśmienity kształty owiewek, zbiornika, znakomity profil tylnej części... Dobra robota. Motocykl wygląda jak gotowy do ataku pitbull. Z tyłu wali po oczach szeroką gumą. Element, którego należałoby się pozbyć, to wieszak na kierunkowskazy i rejestrację: jest wielki, brzydki i, niestety, zintegrowany z dolnym wypełnieniem owiewki. Krótko mówiąc, stanowi pole do popisu dla majsterkowiczów – uciąć, przyciąć, kombinować. Poza tym wszystkim CBR1000RR robi wrażenie motocykla niewielkiego i takim jest w rzeczywistości – krótki, zwięzły, mieści się w gabarytach, które do niedawna zarezerwowane były dla klasy 600 ccm. To duży pozytyw, przynajmniej dla mnie.
Jeśli już wspominamy o stylistyce, nie można pominąć malowania owiewek. Dostaliśmy do testu dwa motocykle. Pierwszy w pięknym, eleganckim biało-czarnym malowaniu, które podkreślało kształty CBR-ki. Ponadto importer zdecydował się na dodanie kilku istotnych smaczków: pokrywy w kolorze nadwozia, zamiast siedzenia pasażera, oraz karbonowych błotników, przedniego i tylnego, oznaczonych logo Honda Racing. Wszystko, włącznie z paskowaniem rantów felg, zagrało idealnie, dając jednoślad, który przywodził mi na myśl piękne i zjawiskowe kobiety. Tym potrzebna jest niewielka ozdoba, aby podkreślić ich styl i aby uroda promieniała pełnym blaskiem.
Druga sztuka, cóż... OK, niech się na mnie ludzie obrażają, piszą mi gniewne maile, nieuprzejme komentarze pod tekstem, trudno. Druga sztuka to kultowa już replika malowania Repsol Honda. Wszystko pięknie, ale po pierwsze, jakość wykonania pozostawia, w mojej skromnej ocenie, wiele do życzenia. Naklejki na wahaczu tchną lekko agrotuningiem i stikerami mocy z Allegro. Do tego rama i wahacz nie pogrążają się w eleganckiej czerni, a są pomalowane na srebrno. Połączenie wszystkich elementów daje nam motocykl o charakterze krzykliwej prostytutki, która na siłę stara się zwrócić na siebie uwagę. Drodzy styliści, ja wszystko rozumiem. Wiem, to jest replika, to znane barwy, ale czy jest jeszcze sens ciągnąć to i rok w rok raczyć potencjalnych nabywców Repsolem? Czy nie lepiej, wzorem młodszej siostry, wprowadzić na rynek wersję w malowaniu Ten Kate? Błagam, przemyślcie temat! Te przeklęte barwy namieszały mi w głowie tak, że postanowiłem sprawdzić, czy jestem wyjątkiem od reguły, czy też mam rację. Jeśli chodzi o kolory, barwy, etc., najlepiej pytać kobiety. Ustawiliśmy się więc z motocyklami w centrum Warszawy, gdzie przeprowadziliśmy małą sondę. Jej wynik rozciągnął moją twarz w uśmiechu – wszystkie panie wskazały biało-czarną CBR jako motocykl elegancki i przyciągający wzrok prostotą i zestawieniem barw. TAK!!! 15 milionów kobiet nie może się mylić :D.
43 mm odwrócony, kartridżowy HMAS widelec teleskopowy, pełna regulacja. Skok 120 mm
Tylne zawieszenie
Aluminiowy wahacz Pro-Link, gazowy amortyzator HMAS. Skok 135 mm
Przedni hamulec
320 x 4.5 mm, podwójne tarczowe, zaciski 4-tłoczkowe (opcja C-ABS)
Tylny hamulec
220 x 5 mm, pojedyńczy tarczowy, zacisk jednotłoczkowy (opcja C-ABS)
Przednia opona
120/70-ZR17M/C (58W)
Tylna opona
190/50-ZR17M/C (73W)
Długość/Wysokość
2080 / 1130 mm
Wysokość siedzenia
820 mm
Masa własna
199 kg / 210 kg z C-ABS
Zbiornik paliwa
17.7 litra (zawiera 4 litry rezerwy)
Komentarze użytkowników
(27)
02-09-2010 20:12
~motórzysta
edIT - Artsy Remix (feat. The Grouch)
12-12-2009 18:05
~obserwator
Czy ktoś zna może wykonawcę (podkładu muzycznego)tego co leci w tle? Byłbbym wdzięczny.
04-12-2009 14:46
~nick4
Rozumiem:p
01-12-2009 21:25
b3wolf
Czy rozumiesz znaczenie słowa "kryptoreklama"?
01-12-2009 15:25
~nick4
Kryptoreklama - fimlik fajny,a le jak na pokazywnie umiejętności snopka i tego drugiego (którego imienia nie ma), szkoda że nie pokazuje technicznych sprawności sprzętu - hamowanie, przyspieszenie..i takie tam. Filmik ok ale nie pokazuje możliwości maszyny.
10-10-2009 06:32
evil
SZuja, na Twoim miejscu, napisałbym jeszcze do pewnej znanej gazetki o tematyce motocyklowej, gdzie na okładce znalazło się zdjęcie CBR 1000RR na gumie. i to na drodze publicznej, wyobrażasz sobie?!
i wnioskuj o powołanie spec-komisji w tej sprawie.
09-10-2009 22:01
~Szuja
@b3wolf
właśnie dlatego nie chodzę do maca :D
i mam nadzieje że nie zbiednieje nigdy na tyle żebym musiał tam chodzić zamiast zatrzymać się w jakiejś ludzkiej restauracji...
09-10-2009 14:28
~Pietrucha
Rozumiem argument finansowy i stad tez brak w materiale filmowym ujec z toru, ktory jak wspomniano kosztuje kupe kasy. Ale czy naprawde nie mozna bylo wyskoczyc poza mury miasta na boczne drogi z winklami i pokazac oba litry szlifujace podnozkami po asfalcie w pelnym polozeniu? Szkoda. Co do samego tekstu to swietnie sie czytalo. Oddaje wrazenia z jazdy o co przeciez o to chodzi. Gdybym byl zainteresowany sportowym litrem to wzialbym CBR pod uwage, ale niestety, lub na szczescie nie jestem. Bardziej chodzi za mna litrowy CBF.
08-10-2009 21:59
~Stachoo
Chodzi mi oczywiście o wszystkie kawałki
08-10-2009 21:57
~Stachoo
Witam
Co za kawałek leci przy filmiku?
Pozdrawiam
08-10-2009 19:50
~ph
Filmik niezły. Jak komuś nie pasuje nie musi oglądać. Najładniejsza jest w czerwono czarnym malowaniu. Jak mówi moja babcia od gumy w nocy jeszcze nikt się nie zesrał :D
Klip promujący Hondę CBR 600 RR, hmm sam producent pokazał ostre ganianie na kolanie po drogach publicznych :)
08-10-2009 12:38
the king is dead!
Chciałbym zauważyć, że nie każdy test sportowego motocykla da się przeprowadzić na torze wyścigowym bo mamy ich co kot napłakał, często są zajęte, w znacznej odległości od redakcji/redagujących/testujących i czasem potrzeba - tu zapożyczę z kolegi - pierdyliarda debilarów żeby z niego skorzystać na potrzeby testu.
08-10-2009 11:51
b3wolf
@ Szuja, czy pójdziesz do Maka i poprosisz o kanapkę z ulotki?
08-10-2009 11:48
Gepard
SPORT i uliczna napierd..nka na ulicy :) !!! STUNT NA ULICY !!!
ZABIĆ WSZYSTKICH !!!! ZŁOOOOOOOOOO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ludzie i tak umrą i tak,a my im tylko pomożemy zrobić to w fajniejszych okolicznościach przyrody,bo czyż jest coś fajniejszego od nagłej śmierci ? :) Chyba tylko śmierć z przechlania :)
08-10-2009 11:31
~Szuja
@b3wolf
popieram...
STUNT na placu,
SPORT na torze.
Teraz zobaczcie jeszcze raz materiał i powiedzcie co z tego widać ?
08-10-2009 11:01
kamila
Ponadto warto zwrocic uwage na to, ze material filmowy i zdjeciowy to jedynie prezentacja motocykla i w naszym wolnym kraju forma tegoz jest dowolna. To, do czego motocykl sluzy i jak sie sprawuje, jest opisane w tescie. Oczywiscie, nie twierdze, ze zle byloby przedstawic motocykl w warunkach "naturalnych", ale sadze, ze pewne urozmaicenie jest wrecz pozadane, zwlaszcza ze w artykule nic nie zostalo pominiete. Podsumowujac, uwazam, kolego Szujo, ze czepiasz sie na sile.
08-10-2009 10:54
evil
ja tam ic nie wiem. dostałem motór, kazali jeździć, to jeździłem grzecznie. za wjazd na tor, to jeden taki nas chciał tak skasować, że lepsze już gumowanie na Siekierkowskim, niż płacenie pierdyliarda debilarów pewnemu panu...
ja tam nic nie wiem...
08-10-2009 10:37
b3wolf
Nikt tu nikogo do gumowania na Siekierkowskim nie namawia. Rozumiem, że jesteś przykładem tej osoby, która napisałaby list do Warner Bros. że niestety po wzięciu czerwonej tabletki po prostu skończył się film, a nie budzisz się w jakimś kokonie w mieście maszyn (vide Matrix). Materiał filmowy a rzeczywistość to dwie odrębne kwestie. Nikogo do wygłupów nie namawiamy. Jeżeli kogoś interesuje bardziej agresywna jazda - zapraszamy na tor wyścigowy, jeżeli stunt - zamknięty plac. Nie zapomnijcie zabrać ze sobą protektorów, kasku i dużej ilości rozsądku.
08-10-2009 10:27
~Szuja
dopisze może jeszcze coś bo widzę że nie wszyscy zrozumieli.
Czepiam się materiału filmowego a nie tekstu. Tekst jest dobry i dobrze napisany mimo że ja jestem zakochany w tym motocyklu i jego łagodność akurat jest dla mnie zaletą bo nie codziennie jestem na torze żeby brać R1 a dla mnie dojazd do pracy R1 to PORAŻKA i nie ma siły na ziemi która przekonała by mnie że jest inaczej.
Powrót do materiału filmowego:
Razi w oczy kompletny brak konsekwencji.
Niby moto za grzeczny 50% ujęć na gumie,
niby sportowy a ciągle na gumie,
do stuntu się nie nadaje za bardzo a na gumie,
a na domiar złego w nocy na drogach publicznych.
Rozumiem że każdemu czasem to wheele wyjdzie niechcący oczywiście ;) i właśnie dlatego razi mnie po oczach bo:
- STUNTU to ja tu nie widzę,
- SPORTU też nie widzę,
- gdzie przesłanie że moto nadaje się do użytku codziennego ?
- że jego łagodność i liniowe oddawanie mocy w trasie to błogosławieństwo ? (wrzucamy 6-kę i jedziemy od 35km/h do 299km/h ?)
Przemyślcie czy namawianie do gumowania na Siekierkowskim spowoduje zmniejszenie ilości wypadków młodych / niedoświadczonych na "za grzecznych litrach" ??
07-10-2009 23:08
~Nindżitsu
A mi właśnie test się podoba. z łezką w oku wspominam czasy takich gazet jak Superbike czy Fast Bike, gdzie regularnie były publikowane materiały stunt, a motocykle co chwila paliły lacza i latały przycierając ogonem! Gdzie dziś możemy znaleźć takie rzeczy? Motocykl to jakaś porażka, ŚM jeszcze jeszcze, WMC byłoby ok, gdyby nie ten papier, który przypomina ten szary długi i do :) Tak więc ekipa motogenu, nie przejmujcie się komentarzami preclach w kamizelkach odblaskowych!!!
07-10-2009 22:43
Izzy
Specjalnie cały materiał jest napisany, sfotografowany i nagrany w tym stylu. Jako przeciwwagę za dwa tygodnie opublikujemy test 600 RR, który całkowicie został zrealizowany na torze, a uzupełniony jedynie o wrażenia z jazdy ulicznej. Niejednokrotnie dostawaliśmy maile i czytaliśmy komentarze, że fajne podczas testu zobaczyć akcje tego typu - bo nie ma co ukrywać - czy wszyscy właściciele sportów poruszają się grzecznie po drogach publicznych? Jak widać, są też i negatywne komentarze, a z racji pewnej poprawności politycznej najprawdopodobniej uznamy ten eksperyment za krok w złą stronę - czas i reszta komentarzy pokaże.
07-10-2009 22:07
~Szuja
ja tu czegoś nie czaje...
po co redakcja zamieszcza materiał filmowy w gdzie większość czasu owe "sporty" spędzają na gumie jak na torze taka jazda to STRATA !!! ??!?! ?! ?!
Dla mnie to idiotyzm na nieszczęście powielany przez poczytny portal motocyklowy.
nie wiem co testujący chcieli tym samym pokazać bo na "kolanie" tego sprzętu nie widziałem ani razu więc zobaczyłem "wioskę niczym malowanie repsolowe w wydaniu testujących"
Panowie na prawdę macie tak mało w głowie czy tak małe interesy ?
06-10-2009 21:32
~jerryisback
oba moto są swietne - bo to hondy!
ale taka uwaga do materialu filmowego.
tyle sie trąbi w mediach i portalach o "debilach gumujących i palujacych po nocach na pulawskiej", a tu droga redakcja testujac oba sprzety gumowala na ... pulawskiej (i siekierkowskiej) i na dodatek umiescila material na swojej stronie:) pięknie :P
05-10-2009 14:10
~vioox
Evil masz racje... chociaz nie znam tematu z ciegnem ale tak jak mowisz trzeba byc bezmozgiem...
Jesli chodzi i malowania to repsol zeczywiscie juz jest przestazaly ale honda ten model wypuszcza tez w malowaniu HRC tez jest super w mojej ocenie a dla fanow Gornika Zabrze wrecz idealny :D
Pozdro
05-10-2009 06:44
evil
ja ze swojej strony, chciałem podziękować za ocenę tekstu i pozdrowić imbecyla, który w biało-czarnej CBR 1000RR regulował położenie dźwigni zmiany biegów poprzez gięcie cięgła. trzeba być totalnym bezmózgiem, żeby coś takiego zrobić. :D
04-10-2009 23:03
dominikk
Niezła robota chłopaki! Nowa honda mnie po prostu uwiodła - dla mnie jej przód wygląda jak dziób drapieżnego ptaka (więc z całą mocą nie zgodzę się z opinią, że jest brzydka :P) Dla mnie CBR1000RR to faworyt wśród litrów, również pod względem technicznym.
Chociaż przyznam ze malowanie Repsol jest już przyznajmniej nudne.Tak -kolory "repsol" są nieźle dobrane, ale to JUŻ BYŁO!
Za to nowe białe malowanie rzuca na kolana! A kiedy myślę o nowym fireblade w barwach "ten kate", to aż mnie ciarki przechodzą! Widziałem też malowanie "konica minolta" - szkoda że nie jest to malowanie seryjne. (zauważyliście że wszystkie te podobające się nam malowania mają kolor biały jako dominujący).
A co do filmiku - można oczy nacieszyć profesjonalistami na pięknych fireblade'ach, dla mnie przynajmniej 8/10 za wrażenia wizualne.
Co do muzyki i edycji - troszkę nie pasuje to groźne czarno-białe wejście około 1:12 - podczas kiedy początek był optymistycznie-kolorowy.
Piosenki wydają się jakby... każda była z innej bajki :D Chociaż, może właśnie tak miało być - wieczorny terror na mieście :)
Pozdrawiam
KTM SX 250 zaskoczył mnie chyba najbardziej. Nie miałem okazji jeździć wcześniej takim motocyklem. Spodziewałem się podobnej charakterystyki jak w mniejszych modelach. Obawiałem się tylko...
i wnioskuj o powołanie spec-komisji w tej sprawie.
właśnie dlatego nie chodzę do maca :D
i mam nadzieje że nie zbiednieje nigdy na tyle żebym musiał tam chodzić zamiast zatrzymać się w jakiejś ludzkiej restauracji...
Co za kawałek leci przy filmiku?
Pozdrawiam
Klip promujący Hondę CBR 600 RR, hmm sam producent pokazał ostre ganianie na kolanie po drogach publicznych :)
ZABIĆ WSZYSTKICH !!!! ZŁOOOOOOOOOO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ludzie i tak umrą i tak,a my im tylko pomożemy zrobić to w fajniejszych okolicznościach przyrody,bo czyż jest coś fajniejszego od nagłej śmierci ? :) Chyba tylko śmierć z przechlania :)
popieram...
STUNT na placu,
SPORT na torze.
Teraz zobaczcie jeszcze raz materiał i powiedzcie co z tego widać ?
ja tam nic nie wiem...
Czepiam się materiału filmowego a nie tekstu. Tekst jest dobry i dobrze napisany mimo że ja jestem zakochany w tym motocyklu i jego łagodność akurat jest dla mnie zaletą bo nie codziennie jestem na torze żeby brać R1 a dla mnie dojazd do pracy R1 to PORAŻKA i nie ma siły na ziemi która przekonała by mnie że jest inaczej.
Powrót do materiału filmowego:
Razi w oczy kompletny brak konsekwencji.
Niby moto za grzeczny 50% ujęć na gumie,
niby sportowy a ciągle na gumie,
do stuntu się nie nadaje za bardzo a na gumie,
a na domiar złego w nocy na drogach publicznych.
Rozumiem że każdemu czasem to wheele wyjdzie niechcący oczywiście ;) i właśnie dlatego razi mnie po oczach bo:
- STUNTU to ja tu nie widzę,
- SPORTU też nie widzę,
- gdzie przesłanie że moto nadaje się do użytku codziennego ?
- że jego łagodność i liniowe oddawanie mocy w trasie to błogosławieństwo ? (wrzucamy 6-kę i jedziemy od 35km/h do 299km/h ?)
Przemyślcie czy namawianie do gumowania na Siekierkowskim spowoduje zmniejszenie ilości wypadków młodych / niedoświadczonych na "za grzecznych litrach" ??
po co redakcja zamieszcza materiał filmowy w gdzie większość czasu owe "sporty" spędzają na gumie jak na torze taka jazda to STRATA !!! ??!?! ?! ?!
Dla mnie to idiotyzm na nieszczęście powielany przez poczytny portal motocyklowy.
nie wiem co testujący chcieli tym samym pokazać bo na "kolanie" tego sprzętu nie widziałem ani razu więc zobaczyłem "wioskę niczym malowanie repsolowe w wydaniu testujących"
Panowie na prawdę macie tak mało w głowie czy tak małe interesy ?
ale taka uwaga do materialu filmowego.
tyle sie trąbi w mediach i portalach o "debilach gumujących i palujacych po nocach na pulawskiej", a tu droga redakcja testujac oba sprzety gumowala na ... pulawskiej (i siekierkowskiej) i na dodatek umiescila material na swojej stronie:) pięknie :P
Jesli chodzi i malowania to repsol zeczywiscie juz jest przestazaly ale honda ten model wypuszcza tez w malowaniu HRC tez jest super w mojej ocenie a dla fanow Gornika Zabrze wrecz idealny :D
Pozdro
Chociaż przyznam ze malowanie Repsol jest już przyznajmniej nudne.Tak -kolory "repsol" są nieźle dobrane, ale to JUŻ BYŁO!
Za to nowe białe malowanie rzuca na kolana! A kiedy myślę o nowym fireblade w barwach "ten kate", to aż mnie ciarki przechodzą! Widziałem też malowanie "konica minolta" - szkoda że nie jest to malowanie seryjne. (zauważyliście że wszystkie te podobające się nam malowania mają kolor biały jako dominujący).
A co do filmiku - można oczy nacieszyć profesjonalistami na pięknych fireblade'ach, dla mnie przynajmniej 8/10 za wrażenia wizualne.
Co do muzyki i edycji - troszkę nie pasuje to groźne czarno-białe wejście około 1:12 - podczas kiedy początek był optymistycznie-kolorowy.
Piosenki wydają się jakby... każda była z innej bajki :D Chociaż, może właśnie tak miało być - wieczorny terror na mieście :)
Pozdrawiam