załóż konto nie pamiętam hasła
wyszukiwanie zaawansowane

KURTKA TEKSTYLNA MODEKA CHALLENGER - TESTY AKCESORIÓW, KASKÓW I ODZIEŻY MOTOCYKLOWEJ

Kurtka tekstylna Modeka Challenger

Tomasz "skinny500" Pluszczyk
OCENA REDAKCJI
7.2
Całosezonowa kurtka z...
Całosezonowa kurtka z wypinaną membraną w bardzo atrakcyjnej cenie.

Wypinana membrana to ogromna zaleta, o czym staramy się przypominać przy okazji wszelkich testów kurtek i spodni tekstylnych. Jeszcze niedawno za tę przyjemność trzeba było słono zapłacić. Sytuacja powoli się zmienia, a w sezonie 2009 mieliśmy prawdziwy przełom – trzywarstwowe kurtki dostępne już za ok. 600 zł. Modeka Challenger kosztuje właśnie niespełna sześć stów.

Membrany pakuje się do niemal wszystkich tekstylnych kompletów. W teorii zapewniają one  wiatro- i wodoodporność. O ile pierwsza sprawa nie podlega dyskusji, to z drugą jest różnie. Tanie membrany mają też do siebie to, że skutecznie ograniczają oddychalność i w efekcie bardzo szybko można się spocić. W chłodne dni nie ma problemu, latem natomiast bywa fatalnie. Rozwiązaniem jest wypięcie membrany, jednak nie każda kurtka posiada taką funkcję, a jest ona bardzo przydatna i z pewnością nieraz docenisz ją podczas upałów. Bez dwóch zdań warto celować właśnie w kurtki z możliwością wypięcia membrany. Więcej na ten temat możesz przeczytać w naszym artykule pt. „Jak kupić kombinezon? Kompendium wiedzy”.


Skupmy się jednak na Challengerze. Jest to jeden z tańszych modeli z wypinaną membraną. Ma cztery zewnętrzne kieszenie, w tym dwie (nieodstające) na klatce piersiowej. Wewnętrzna kieszeń na dokumenty dostępna jest bez otwierania jakichkolwiek suwaków. Obecność pozostałych kieszeni zależy od tego, jakie warstwy są aktualnie wpięte. W talii znajduje się pasek kompresyjny. Również na rękawach znajdziesz po dwa paski, umożliwiające dociśnięcie kurtki do ciała. Za wentylację odpowiadają zamykane suwakami, krótkie wloty na rękawach (tuż za mankietem rękawicy) oraz dwa pionowe, ciągnące się od pasa w górę. Do tego z tyłu na plecach mamy dwa pionowe wloty.

 
Strony:
1 2
 

Kurtka tekstylna Modeka Challenger zdjęcia(zdjęć: 25)

Komentarze użytkowników
(13)
06-10-2009 13:06
skinny500
@giera - jest długi suwak, krótkiego nie ma. Co do deszczu, albo trafiłeś na egzemplarz z lepiej klejonymi szwami, albo co innego niż ja nazywasz "mocnym deszczem".
16-09-2009 13:52
giera
"w standardzie brak krótkiego suwaka do łączenia ze spodniami ?" jak to nie ma? mam tą kurtkę i moja ma zamek - spinam ją ze spodniami Modeki Sporting.
Jeśli chodzi o przemakalność tej kurtki to przy godzinnej jeździe w deszczu membrana nie puściła ani kropli (suchutko) a do tego po zakończeniu opadów i 15 minutach bezdeszczowego nieba z odrobina słońca kurtka z powrotem była kompletnie sucha na zewnątrz.
26-08-2009 15:28
MROOWKOJAD
Używam tej kurtki od czerwca, więc pozwolę sobie napisać kilka słów o niej i o tezach zawartych w tej recenzji.
- Komfort w upały: przy ponad trzydziestostopniowych upałach, którymi poczęstowało nas tegoroczne lato było... dobrze. Co to znaczy dobrze? Kiedy stałem na światłach, wystarczała minuta, żeby pot zaczął ściekać mi po plecach i rękawami (ale chyba tylko jazda w t-shircie nie powoduje gotowania się na postoju). Wystarczyło jednak rozpędzić się do 30-40 km/h i wentylacja (wsparta nie dopiętym kołnierzem) całkiem dobrze radziła sobie z chłodzeniem do całkiem komfortowego poziomu (przypominam - miasto upał ponad 30 stopni). Jak dla mnie biorąc pod uwagę grubość materiału, ilość protektorów i czarny kolor katany to bardzo dobry wynik.
- Nieprzemakalność - póki co na szczęście nie testowana, ale nie oszukujmy się, w krajach gdzie pada trochę częściej i gęściej niż u nas (np. w Norwegii) nawet motocykliści jeżdżący w Gore-Texowych Rukkach jak zaczynało padać wyciągali kombinezony przeciwdeszczow i zakładali na wierzch.
- Jakość zaprojektowania - zanim kupiłem Modekę, poprzymierzałem kilka innych kurtek z tej klasy cenowej: pominę fakt, że ta najlepiej leżała, bo to sprawa indywidualna, ale już takie rzeczy jak ściągacze na rękawach (po 2) i w pasie to pozytywny wyróżnik. Wypinana membrana też pojawia się z zaledwie kilku modelach z tej półki (a jej wypięcie w ciepły dzień robi ogromną różnicę - nie wyobrażam sobie kurtki bez tej opcji). Jeśli chodzi o wady to obie wymienił autor artykułu - za krótki rzep kołnierza (jak zakładałem pod kurtkę bluzę z kapturem lub sweter z solidnym golfem to było go dość trudno zapiąć) i nie regulowane mankiety (mam rękawice 3/4 więc mi to nie przeszkadza). Duży plus jak dla mnie należy się za protektory - rozumiem, że w tej klasie cenowej niemal niezależnie od firmy dostajemy takie same, ale kiedy przymierzałem RetBike-i to protektor pleców wbijał mi się w łopatki, a tu nawet z plecakiem na plecach mam pełen komfort.
- Jakość wykonania: póki co bez zastrzeżeń, pogadamy za rok.
- Kilka słów o samej recenzji. Zacznę od krytyki. W porządnym teście oczekiwał bym całego akapitu opisującego detale konstrukcyjne takie jak liczba kieszeni, protektory, regulacje, odblaski, suwaki itp. Choćby po to, zeby móc porównać z innymi kurtkami, albo upewnić się, że kurtałka ma wszystko, czego jej potrzeba. Również ocena mogła by mieć szersze uzasadnienie - wiele osób czyta recenzje zaczynając od oceny, odpuszczając te, które ich nie zachęcą. Merytorycznie nie zgodzę się tylko z teża o słabej przewiewności - ogólnie jest ona przyzwoita, a na tą klasę cenową to wręcz rewelacja. All in all ocena 7/10 bardzo dobrze pasuje do tej katanki, a jeśli by oceniać przez pryzmat klasy cenowej to dodałbym 1,5-2 punkty, bo za taką kasę trudno znaleźć lepszą.

Pozdrawiam.
28-07-2009 05:01
skinny500
W takim przypadku trzeba by przyjąć, że wszystkie kurtki z Reissą, Humaxem i innymi membranami z niskiej półki (czyli kurtki do ok 1300 zł, chociaż w niejednej kurtce za niemal dwa razy taką kwotę wciąż są te membrany) to ciuchy na max ocenę 5/10 (" Brak komfortu termicznego (w wyższych temp.) i szybka przemakalność plasuje tą kurtkę na notę poniżej 5 pkt").

Idąc dalej za tym co napisałeś - 30% za komfort termiczny w wysokich temp - czyli kurki bez wypinanej membrany mogły by dostać w najlepszym wypadku 2/10 (od wyżej wspomnianej piątki odjąć 30% z 10). Nawet gdyby uznać że 5/10 to maksymalna nota dla większości kurtek, to i tak niezbyt dobre wyjście, bo o 2/10 nawet nei wspominam.

Po raz kolejny piszę też, że kurtka z wypiętą membraną oddycha, a wentylacja to całkiem odrębna sprawa. Nigdzie nie było wspomniane o poceniu się po wypięciu membrany, sam to dopowiadasz.
edytowany [ilosc_modyfikacji]. raz: [data_modyfikacji] przez użytkownika '[edytowal]'
27-07-2009 00:32
~Czytelnik
@skinny500
Dalej nie rozumiem tego tłumaczenia, jak można pisać, że kurtka jest dobra mimo pewnych jej wad.
.
Jeśli tak kiepska kurtka dostaje tak wysoką notę, to dla mnie system oceniania jest niepoważny bo kryteria może spełnić jakakolwiek kurtka, nawet cywilna lub robocza jesli by tylko miała protektory. Brak komfortu termicznego (w wyższych temp.) i szybka przemakalność plasuje tą kurtkę na notę poniżej 5 pkt., bo wychodzi na to, że te dwie najważniejsze rzeczy dla motocyklisty to jedynie niecałe 3 punkty do 10. Nie podoba mi się taki sposób oceniania.
Najważniejsze w kurtce motocyklowej jest: komfort termiczny w niskich temp. (ale to żaden problem - wpinamy podpinkę ocieplającą i już) i w wysokich temp. (to już wyższa szkoła jazdy za co powinno być przyznawane ~30% punktów), bezpieczeństwo (czyli ilość protektorów i ich jakość), nieprzemakalność za co też ~30% punktów. Całą resztę powinno się przyznawać za też ważne rzeczy jak np. jakość wykonania (którą i tak ciężko ocenić podczas testów). Ta kurtka nie spełnia dwóch podstawowych warunków które powinny stanowić ~50% punktacji.
Po teście wnioskuję, że kurtka jednak nie jest dobrze zrobiona, skoro przemaka i ciało się w niej poci. Dobra kurtka to taka, która może być źle zrobiona ale ma zapewniać motocykliście komfort.
14-07-2009 18:37
skinny500
@Czytelnik - Na część tego co napisałeś padła wcześniej odpowiedź. Nota 7 z prostego powodu - to dobra kurtka z pewnymi wadami, które są normą w tej półce cenowej. Przemakanie i oddychalność to sprawa membrany, a nie samej kurtki - W ciuchach z tego segmentu nie używa się lepszych membran niż Humax więc jeśłi ktoś twierdzi, że jego kurtka z membraną np. Reissa nie przemaka, to najwidoczniej nie jechał jeszcze w prawdziwej ulewie gdzie woda spod kół tirów leje się litrami każdej minuty. Ba! Zazwyczaj wystarczy normalny deszcz i membrana nie daje rady. Kurtka jest dobrze zrobiona i gdyby dać jej lepszą membranę i poprawić wentylację to may produkt znacznie powyżej przeciętnej, dlaczego więc ocena miała by być niższa niż np. Kurtki RetBike RetSport? Miałem inne kurtki w podobnej cenie i jakościowo Modeka wypada wśród nich bardzo dobrze.

"Do plusów została zaliczona wypinana membrana Humax, dlaczego?, skoro nawet po jej wypięciu w kurtce można się ugotować,"
To nieprawda, różnica między jazdą z membraną, a bez niej jest ogromna. Wentylacja to odrębna sprawa.
edytowany [ilosc_modyfikacji]. raz: [data_modyfikacji] przez użytkownika '[edytowal]'
04-07-2009 02:28
~Czytelnik
Jestem zaskoczony poziomem tego newsa, bo ciężko nazwać to testem.
Kilka linijek tekstu, krótkie podsumowanie i wysoka nota bo ponad 7 pkt. Można prosić o wytłumaczenie za co?.
Chętnie wchodziłem na motogen.pl ale zaczynam coraz ostrożniej podchodzić do "testów", szczególnie ubrań bo tylko to mnie interesuje. Kiedyś nawet chwaliłem za te testy, które były ok. Czyżby opadała werwa?, mam nadzieję, że nie, ale to coś powinno być moim zdaniem albo wykasowane, albo test powinien być przeprowadzony ponownie.

Kilka pytań:
Do plusów została zaliczona wypinana membrana Humax, dlaczego?, skoro nawet po jej wypięciu w kurtce można się ugotować, przecież to żaden plus, a nawet wada bo użytkownik głowi się i troi wypinając/wpinając a to i tak nic nie daje.

Wysoka jakość w stosunku do ceny. Głównym miernikiem jakości jest to co klient otrzymuje od danej rzeczy, w przypadku tej kurtki na pewno nie jest to komfort termiczny, brak ochrony przed deszczem i w dodatku wady konstrukcyjne. Proszę o zdefiniowanie czym jest wysoka jakość. Bo wdł. mnie reklamowana kurtka jest niskiej jakości.
02-07-2009 13:14
skinny500
To prawda :-) Mój błąd, kopiowałem tą informację z ostatniego testu
02-07-2009 10:49
kamila
To źle, że doczepisz się do korekty, ponieważ w tekście, który otrzymałam do sprawdzenia, nie było tego ostatniego zdania :] A zatem odcinam się od rękawic grubą kreską! :D
edytowany [ilosc_modyfikacji]. raz: [data_modyfikacji] przez użytkownika '[edytowal]'
02-07-2009 09:31
Aster
A ja się jak zwykle doczepię do korekty - "Testowane rękawice dostarczył"... Fajne te "rękawice" :)
30-06-2009 16:12
skinny500
@kris2k - trochę racji masz pisząc że walory kurtki nie zostały zaakcentowane, ale to po prostu bardzo standardowa kurtka, która poza wypinaną membraną niczym się nie wyróżnia i naprawdę na siłę musiałbym wymyślać zalety. Bezpieczne szwy są w niemal wszystkich kurtkach, w Twojej Athlancie pewnie też tylko nie podano tego w specyfikacji. To po prostu podwójne szycia.

O membranach postaram się napisać jakąś dłuższą publikację.
edytowany [ilosc_modyfikacji]. raz: [data_modyfikacji] przez użytkownika '[edytowal]'
30-06-2009 15:18
wr0na
zgodzę się z krisem.
Dowiedziałem się o krótkim rzepie, ale wciąż nie wiem ile kieszeni jest teoretycznie wodoszczelnych a ile nie.
nie wiem czy dostęp do kieszeni wewnętrznej jest zasłaniany przez membranę, czy nie.

Oczywiście mogę to zobaczyć w galerii, ale wpierw jestem zmuszony przejść przez galerię, gdzie zdecydowanie jest za dużo pozowania a za mało interesujących zdjęć testowanego produktu.
30-06-2009 15:07
kris2k
Tym razem troszke tak jakby po lebkach zrobiona recenzja, patrzac na zestawienie plusow i minusow (bez czytania recenzji) to moznaby pomyslec ze nie jest to jednak taka ciekawa propozycja. Wydaje mi sie ze zbyt malo sa zaakcentowane jej walory (poza wypinana membrana co jest zaznaczone wyraznie) nie wspomniano o tzw. "bezpiecznych szwach" ktore tez sa stosowane w produktach z wyzszej polki.
Patrzac na dane producenta, to faktycznie jest to cytuje "Sportowa kurtka turystyczna z topowym wyposażeniem".

Osobiscie jezdze juz drugi sezon w Modece Atlanta, ktora nie ma ani wypinanej membrany, ani nie ma bezpiecznych szwow... a jestem z niej mega zadowolony, nawet w upal nie ma tragedii (oczywiscie to moja subiektywna opinia wynikajace z tego ze nie jezdzilem w innych kurtkach lepszych/gorszych). Stad jak dla mnie, wymieniona jako wada, mozliwosc spocenia sie w tej kurtce jest przesadzona, bo na pewno po wypiecu membrany jest chlodniej niz u mnie :)

Pytanie na ktore nie spodziewam sie uzyskac odpowiedzi... kto wie czym roznia sie mambrany stosowane przez Modeke w swoich kurtkach, podaje przyklady:
Challenger - membrana Humax
Atlanta - membrana Hitex
Blizard - membrana Reissa
Toz to mozna oczoplasu dostac od tych nazw... a czym sie to rozni? Jakie sa parametry poszczegolnych materialow? Producent milczy a to jest smutne :/

PODOBNE TESTY

Jeansy motocyklowe z ochraniaczami – Redline Crusher

W ostatnim czasie dużą popularność zyskują motocyklowe jeansy, będące alternatywą dla skórzanych i tekstylnych spodni, dedykowanych typowo do jazdy na motocyklu. Oprócz znanych światowych...
 
 
 
 
NEWSLETTER

Podaj swój adres e-mail

 
 
ANKIETA
Czy byłbyś zainteresowany MOTOGEN w wersji drukowanej?
TAK
NIE




PATRONAT

1/3
« »

PARTNERZY

1/8
« »
Subskrybuj RSS
Copyright © 2006-2012: MOTOGEN.PL. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Wydawcą portalu internetowego MOTOGEN.PL jest Liberty Motors Sp. z o.o. (Wydawca) z siedzibą w Łodzi, ul. Dąbrowskiego 207/225, 93-231 Łódź. Wszelkie prawa do treści, elementów tekstowych, graficznych, zdjęć, aplikacji i baz danych są zastrzeżone na rzecz Wydawcy lub odpowiednio na MOTOGEN.PL.
partner technologiczny:
cms