|
|
Dodano: 2010-07-02 00:06:25
Witam.
Problem z którym chce się do was zwrócić, jest jest dość prostu. Mianowicie, na następny sezon chcę się zaopatrzyć w któryś model motoru Enduro. Niestety nie mam w tym doświadczenia, a znalezienie jakichkolwiek informacji na ten temat w sieci jest niczym próba napicie się łyczka wody z hydrantu strażackiego. Nie wiem od czego zacząć i gdzie ręce wsadzić.
Po wstępnych oględzinach skupiłem się nad Hondą NX 650. Fajnie to wygląda, ale nie wiem czy dla begginera jest to dobry pomysł.
Do jakich tras chcę zakupić motor?
Interesują mnie przede wszystkim wypady na Czechy w górzyste zalesione tereny. Motor ma również służyć na trasy po szosie jak i w terenie.
Moja wiedza na temat tego typu motorów jest minimalna.
Dlatego proszę pomóżcie.
:)
|
|
|
Dodano: 2010-07-03 23:20:38
Czyli potrzebujesz tzw. dual sport. Ja siedzę w tym już kilka lat. Właśnie w tej klasie motocykli. Ja ujeżdżałem do tej pory Suzuki DR600R, Yamaha XTZ750 ST i teraz KTM 620 LC4.
Patrząc po twoich wymaganiach to właśnie enduro do 180kg wagi i do 50KM będzie najlepszym rozwiązaniem. Dlaczego? Po pierwsze singiel o mocy do 50KM jest super sprzętem do nauki jazdy. Tutaj masz wyprostowaną pozycję, do tego duży skręt kierownicy i jeździsz tym jak rowerem. Waga 180kg na początku będzie w sam raz. Takim sprzętem wjedziesz w cięższy teren a także przelecisz trasę kilkuset kilometrową.
Oczywiście w terenie nie poszalejesz jak crossówką, a na asfalcie nie pojedziesz jak ścigaczem. Na czarnym prędkość przelotowa dla singla to około 100-120km/ w zależności od dobranych przełożeń.
Tutaj raczej będziemy szukać sprzętu z dużą owiewką z przodu, która przyda się w dłuższych przelotach.
Z sprzętów jakie bym tobie poleciał to:
- Honda NX650 Dominator
- Yamaha XTZ660 TENERE
- Suzuki DR650 RSE