załóż konto nie pamiętam hasła
wyszukiwanie zaawansowane

AKTUALNOŚCI - Z KRAJU

Nowe prawo jazdy coraz bliżej

Ania Jędrasiak
09-02-2010, 12:51
Źródło: Gazeta Prawna
OCEŃ ARTYKUŁ Nowe prawo jazdy coraz bliżej kliknij i przesuń wskaźnik
Nowe prawo jazdy coraz bliżej
Nowe prawo jazdy coraz bliżej

Nowelizacja ustawy o kierujących pojazdami trafi dzisiaj pod obrady rządu. Wizja prawa jazdy kategorii A dostępnego od 24. roku życia wydaje się być coraz bliższa.


Dzisiaj rząd zajmie się projektem ustawy Ministerstwa Infrastruktury o kierujących pojazdami. Nowe przepisy już od dłuższego czasu budzą sporo kontrowersji, szczególnie wśród motocyklistów. Przypomnijmy, że według projektu wprowadzone zostaną nowe kategorie prawa jazdy. AM zastąpi dotychczasową kartę motorowerową i będzie można je uzyskać w wieku 14 lat. Posiadacz tego prawka będzie mógł prowadzić skuter lub małego quada. Kategoria A1 obejmie motocykle o pojemności skokowej do 125 ccm i mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku masy do mocy nieprzekraczającej 0,1 kW/kg oraz motocykle trzykołowe o mocy do 15 kW. Takie uprawnienie kierowca uzyska w wieku 16 lat po zdaniu egzaminu. W kodeksie pojawi się również kategoria A2, która będzie uprawniać do jazdy jednośladami o mocy do 35 kW i stosunku masy do mocy nie przekraczającym 0,2 kW/kg. To prawko będzie dostępne dla kierowców, którzy mają 18 lat. Natomiast kategorię A, uprawniającą do poruszania się wszystkimi jednośladami oraz motocyklami trzykołowymi o mocy powyżej 15 kW, będzie można zrobić dwa lata po uzyskaniu kategorii A2 lub, jeżeli nie mamy A2, dopiero w wieku 24 lat. Nowe przepisy mają spowodować, że młody kierowca będzie najpierw nabierał doświadczenia na mniejszej pojemnościowo maszynie, zanim wsiądzie na popularnego litra. Ustawodawca i policja mają nadzieję, że podniesie to bezpieczeństwo na polskich drogach.

 

Projekt ustawy przewiduje także uregulowanie kwestii quadów. Obecnie obowiązujące przepisy budzą bowiem wiele wątpliwości. Niektórzy czterokołowce kwalifikują jako motocykle, a inni jako małe samochody. W projekcie ustawy quady zostały zdefiniowane jako: czterokołowiec i czterokołowiec lekki. Pierwszy z nich to pojazd samochodowy przeznaczony do przewozu osób lub ładunków. Jego masa nie może przekraczać 550 kg w przypadku przewozu rzeczy i 400 kg podczas przewożenia osób. Aby jeździć takim quadem, konieczne będzie uzyskanie przynajmniej prawa jazdy kategorii B1. Czterokołowiec lekki natomiast to pojazd nieprzekraczający 45 km/h o masie do 350 kg. Prowadzić je będą mogli posiadacze kategorii AM.

 

Nowa ustawa narzuca również na instruktorów nauki jazdy konieczność podwyższania swoich kwalifikacji. Każdy z nich będzie musiał przynajmniej raz w roku zaliczyć warsztaty doskonalenia zawodowego. Pomysł, patrząc na niski poziom kształcenia w większości szkół jazdy, jest bardzo dobry. Miejmy nadzieję tylko, że nie skończy się jak zwykle, czyli na chęciach i obietnicach, a rzeczywiście przełoży się na umiejętności przyszłych kierowców.

 

Zmiany obejmą także kierowców samochodów. Każdy świeżo upieczony posiadacz kategorii B zostanie objęty 2-letnim okresem próbnym. Jeżeli w tym czasie popełni dwa wykroczenia, zostanie skierowany na kurs reedukacyjny, a okres próby wydłuży się. Po trzech wykroczeniach natomiast straci prawo jazdy. Oprócz tego na takie kursy reedukacyjne kierowani byliby również starsi kierowcy, którzy nazbierają na swoim koncie 24 punkty karne. Według nowych przepisów na utratę prawa jazdy narażają się dopiero ci, którzy po zaliczeniu takiego kursu w ciągu 5 lat od daty jego zakończenia ponownie zbiorą 24 punkty karne.

 

Komentarze użytkowników
(46)
02-03-2010 22:17
fazer600
fajny reportarz;) powinny co chwila pojawiac sie tego typu rzeczy poniewaz powinnismy byc na bierzaco akurat z tym tematem... zapraszam do oceny tego tematu.... i zgadzam sie w 100% z kolega ~........ mam dokładnie takie samo zdanie....:/
02-03-2010 08:58
~vaidocq
Kolego Max,Ty chyba jesteś z woj. łódzkiego ;p
20-02-2010 01:01
~.........
Kategoria A od 24 roku zycia jest to najwieksza glupota w tej calej ustawie po jej wprowadzeniu jeszcze wiecej osob bedzie poruszalo sie na motocyklach bez PW niz dotychczas i wcale nie bedzie bezpieczniej jak sie wydaje ustawodawcy ,policji .........
17-02-2010 14:47
~max
Kolego macGyver troszke się z Tobą nie zgadzam.Zasada zakazu retroaktywności jest podstawowa zasadą w państwie demokratycznym.Ale odpowiedzmy sobie czy Polska przestrzega tego.. Znam wielu ludzi,którzy zrobili prawo jazdy na ciężarówke w wieku 18 lat a zawodowo możesz jeżdzić dopiero do 21 i nie moga wykonywać swojego zawodu.Wydaje mi się,ze w tym przypadku bedzie tak samo.W Polsce wykładnia prawo nie jest jednolita a co za tym idzie każdy je interpretuje na swój sposób.Jeden policjant Cie pusci a drugi ukaże mandatem,trzeci skieruje sprawe do sądu.Sam aktualnie prawko na motor mam od 2 lat.Mam 21 lat,w tym roku miałem zamiar kupić 1 mocny motor ale teraz szczerze mówiąc nie wiem co robic.A tak nawiasem mówiąc, jak ten przepis wejdzie to ceny motocykli polecą na łeb na szyje.Wiec wydaje mi się,ze warto troche sie wstrzymać i kupić porządny motor za śmieszną kase.Pozdrawiam motórzystów:D
16-02-2010 14:01
~eddi
czesc
sorry ale nie bardzo mam czas i chec czytac wszystkie komentarze w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie:
18 lat kończę ostatniego sierpnia br. czy załapie się na "stare" prawko? czy bede musiał czekać do 24 roku życia (bo na pewno nie wydam kasy na A1)
odpowiedz prosze zaczac od @eddi: albo jeszcze lepiej na gg 588620. bardzo nurtuje mnie to pytanie a nigdzie nie moge znaleźć konkretnej informacji na ten temat.
Jeszcze jakby ktoś miał info na pytanie: ludzie urodzeni / kończacy 18l po dniu tym-i-tym beda zmuszeni szkolic sie w nowym systemie to też prosze o wiadomosc.
z góry dzieki za odpowiedz w imienu swoim i wszystkich, którzy maja podobny problem.
15-02-2010 02:55
~gosc
mam 18lat i bardzo fajnie ze wprowadzili teraz taki przepis terazmam do wyboru przez dwa lata nosic prawojazdy w kieszeni i jezdenie na dyskorolce albo codziernna modlitwa do bozi zebym niepopełnił jakiegos wykroczenia zeby pan milicjant mnie niezłapał lol :) niemówie tu o sp[ecjalnie zaplanowanych akcjach przekraczania predkosci tylko o tym ze nieraz poprostu zdarzy sie nawet nieswiadomie cos zrobic jestem rozsadnym człowiekiem i nielubie bliskich spotkan z drzewami ale do czego pije stany zjednoczone tam juz od dziecinstwa ucza sie jezdzic i niema takiego rygoru jak u nas tak samo gdzies w szwecji no w kazdym badz razie gdzies w uni wprowadzaja w jednym z miast takie cos ze znikaja znakji i swiatła na skrzyzowaniach i ludziom lepiej z tym jest tez mniej wypadków u nas by wzieli sie za rozbudowe dróg a nie jeszcze jak w 18 wieku wszystko w kamieniu tak jak w piosence polak cie napadnie polak cie okradnie czysty absurd z takimi zmianami w prawie zwykłe nabijanie czyjis kieszeni złodziejstwo niedługo bedzie trzeba robic prawojazdy na wózek inwalidzki tu akurat pije do tego robiernia prawojazdy na skuter zenada
14-02-2010 20:08
~MacGyver
Prawo nie działa w wstecz wiec masz normalnie prawko ...
14-02-2010 19:21
DanV8
niech lepiej drogi zrobioą bo strach sie poruszać w miejscowościach 250km/h
14-02-2010 19:17
DanV8
Hej ja mam taką dziwną sytuacjie jezdziłem kilka lat bez prawka, na mniejszych pszczółkach, niedawno w sumie kupiłem CBR 954, 155 KM zrobiłem prawko kat A w sierpniu 2009 r. i co? teraz zabiorą mi te prawko, chyba ich pojeb.... ja ich pier...... znowu będe jezdził bez.
14-02-2010 18:28
~gość
mój kolega zdał we wrześniu prawko i ma dziś 22 lata ma wbite A i co teraz on jest lepszy od tych co będą zdawać w tym roku nie tak samo jest zielony jak ten co zda no albo są mistrzami kiery ja jeżdże jakieś 10 lat tak poważniej to może 5 będzie zdałem prawko we wrześniu razem z kolega za pierwszym bez problemu ale to nie znaczy że jesteśmy super kierowcy nie jeżdże na kole nie pale gumy jeżdże żeby jezdzić nowe przepisy nic nie załatwią po prostu liczy sie to kto wsiada i jak myśli nie to na jakie moto i to czy otoczenie pozwala na to zeby debil siadał na np hajke to otoczenie najbliższe rodzina powinna pilnowac co ih najbliższa osoba robi jak mysli ograniczenia spowodują tylko to ze mniej bedzie mialo prawko a co za tym idzie kompletnie nie bedą znali jakichkolwiek przepisów a i tak beda wypadki nie zmieni to niczego pozatym że znowu tym któży nie śmierdzą groszem będą musieli się obejść ze smakiem żeby zrobić sobie prawko to na auto też nieh zrobią kategorie np na maluszka B na poloneza BB a na jeepka BBDBB taki jeepek jak wjedzie na przystanek z ludzmi to i ludzi i przystanek ze sobą zabiera a kieruje nim też 18 latek no i on jest inteligentny wie co robi on jest tym tym dobrym gżecznym ci co wymyślają takie przepisy powinni wymyślić jak zrobić to żeby w naszym kraju bezrobocie spadło służbę zdrowia uratować albo choćby te zawszone dziury połatali tomy musimy tą sytucje wziąć w swoje ręce wiadomo że motorka nie za bardzo widać to my jesli znamy kogoś co chce pojeżdzic to go uczmy jak jeżdzić z kulturą i bezpiecznie cza zrobić jakieś zloty kluby powinny według mnie organizować jakieś zawody wyścigi czeba jakoś w tym kierunku iść a nie chore kategorie wymyślać przecież motorynką jak strace przyczepność i poślizgiem pujde pod autobus to też mogę zginąć a motorynka to też motorower
14-02-2010 15:00
~muchomor
Pomysł bardzo dobry! Ale zgadzam się z asma1313, dwuletni okres na mniejszym, bądź zdławionym motocyklu, powinien obowiązywać wszystkich, nie tylko z przedziału 18-23 lata! Każdy, niezależnie od wieku, jeżeli chce mieć prawko na motocykl, musi najpierw pojeździć na słabszym spzręcie i niemusi to być gs 500, bo jak widać na zachodzie radzą sobie z tym "kastrując" mocniejsze motocykle i dopiro po osiągnięciu odpowiedniego prawka motocykl jest odblokowywany.
14-02-2010 11:10
~poli
"Czterokołowiec lekki natomiast to pojazd nieprzekraczający 45 km/h o masie do 350 kg. Prowadzić je będą mogli posiadacze kategorii AM."

Chyba większosc sportowych quadów zmiesci się w tych 350kg, dobrze rozumiem że dzieci 14letnie będą mogły jeździc np jakimś raptorem ?
14-02-2010 06:59
kategeorg
Powołał bym Komisje Sejmową /śledczą / w sprawie LOBBINGU Osrodkow Szkolenia Kierowcow ! ! ! A nie lepiej NIEUSTAJĄCE KURSY DOSKONALENIA JAZDY i podniesienie ceny do 8000 zł za dzien /kurs trzy- letni /
A moze tak - jezeli "zdobede 24 punkty karne to weryfikacji podlegac bedzie Osrodek ,który mnie szkolił, a egzaminowi zarówno Instruktor jak
i EGZAMINATOR / a wszystko to po 3-5 'nieudanych uczniach " z danego Ośrodka ?
Georg
14-02-2010 00:22
adams_bart
tylko trochę trudniej dorwać auto które w ciągu 4s osiągnie 100km/h a w ciągu nastepnych 6 kolejne 100 :)
trochę droższa impreza...

a motocykl jest łatwiej dostępny - tak to rozumiem.
13-02-2010 23:28
norbi_iou
Na tle statystyk jeśli chodzi o młodych kierowców dużo gorzej wypadają kierowcy samochodów. Zastanawiam się dlaczego by nie wprowadzić w kategorii B!!?? Jak by się uczepił to zazwyczaj wypadki młodych kierowców są spowodowane szybką jazdą a co za tym idzie szybkim samochodami. A ograniczyć im pojemność i moc? Jak nabierze doświadczenia w słabszym, będzie mógł przesiąść się do mocniejszego...
13-02-2010 21:54
~terenowiecc
Brak słów...
13-02-2010 14:20
~
szlak trafia chodzi kategorie A po co zmieniac ja pierdole;/
13-02-2010 11:40
adams_bart
"czy 18 czy 24 lata nie bedzie roznicy w mysleniu"

i tu muszę się z tobą nie zgodzić :) jest spoooora róznica w myśleniu... chociażby nie myślisz tylko o dupach, ale czasem pomyślisz za co by tu zjeść :)
sam po sobie widzę jak bardzo się zmieniłem w przeciągu od 18 do 23 lat (aktualnie)...

według mnie to są dobre zmiany... :) (albo przynajmniej idą w lepszym kierunku)
edytowany [ilosc_modyfikacji]. raz: [data_modyfikacji] przez użytkownika '[edytowal]'
12-02-2010 17:37
~asma1313
ja sadze ze zamiana przepisow sama w sobie jest bardzo przydatna, ale nie w takiej formie. nie podoba mi sie ograniczenie do 24lat. sam mam 19 i od roku dopiero jezdze. wiem jak ciezko mi bylo wytrzymac do kursu i egzaminu, potem do kupna motocykla. czy 18 czy 24 lata nie bedzie roznicy w mysleniu. to zalezy od czlowieka. przeciez wiedza i doswiadczenie nie przychodza z wiekiem tylko z praktyka.

moim zdaniem nowe przepisy powinny zostac zrobione podobnie - 0d 18stu lat na mniejszą moc, a po 2 latach mozliwosc zmiany (nawet jesli ma byc platna) ale usunac mozliwosc zrobienia od razu kat. A od 24lat. Albo zaczynasz od mniejszych albo nie zaczynasz wcale.
Zwiekszylbym tez granice motocykli na prawku A2, bo skoro ma sie miescic w limicie tylko GS500 to baardzo ogranicza.
Z koleji egzamin przy przejsciu z A2 na A zmienilbym zupelnie. wyrzucilbym teorie, ktora tak naprawde przydaje sie tylko przy braku doswiadczenia,
usunalbym plac manewrowy - skoro ktos 2 lata jezdzi to chyba wie jak ruszyc pod gorke? zaoszczedzony czas przeznaczylbym na miasto - sprawdzenie sie w realnych sytuacjach w miescie i poza terenem zabudwoanym.
12-02-2010 16:14
~murek21
Ja myślę że to może ostudzić głowy pewnej grupie zazwyczaj młodych ludzi która swoimi poczynaniami "niszczy" wizerunek ogółu, poza tym rozumiem wypowiedz Iceman'a ponieważ sam zbierałem na swój sprzęt długi czas, ale nieznaczny to że przy tych przepisach nie można kopić motocykla o większej pojemności np. można kupić motocykl klasy 600 tylko z ograniczona mocą do przepisowej a po nabraniu doświadczenia itp itd odblokować drzemiąca tam moc i bez dużych kosztów mieć "dorosły" motor.
12-02-2010 15:45
Iceman
kris2k
Nie chodzi mi tutaj o przepisy, tylko o to, że motocykliści nienawidzą jak wkłada się ich do jednego wora, a "starzy wyjadacze" robią to samo z młodymi.
Kurde, nie moja wina, że rodzice jakiegoś gościa kupują mu hayke na pierwsze moto i koleś po tygodniu leży na drzewie. Są ludzie i taborety, zawsze będą. Nie róbcie z młodych debili i bezmózgów, bo sami kiedyś zaczynaliście jeździć. Tego właśnie nie rozumiem. Niby jesteśmy rodziną, a mam wrażenie, że starsi widząc początkującego na czymś większym niż rower czy hulajnoga najchętniej by go udusili.
Nie jest Nam łatwo, a Wy nie pomagacie. Ktos, kto mysli będzie to robił, ale ktoś kto nie umie uzywać mózgu się tego nie nauczy.
Mnie też denerwuje to, że debile psują opinie motocyklistów, ale nie obwiniam o to jakiejś konkretnej grupy wiekowej (tudzież o pewnym doświadczeniu), ponieważ to się ma nijak. Owszem, jest więcej młodych gniewnych, którzy leżą, lecz nie w 100% wynika to z ich głupoty. Zastanówcie sie czasami-może to brak doświadczenia i umiejętności?! Dajcie Nam, młodym, szansę, żebyśmy tego doświadczenia nabrali, a nie mieszacie Nas z błotem zanim zaczniemy robić to co kochamy.
tyle
12-02-2010 13:14
kris2k
Iceman... ja sie z Toba zgodze ze te przepisy moglyby byc lepsze... ale i tak beda lepsze takie jak chca wprowadzic niz te ktore obowiazuja teraz.
Problem z wrzucaniem wszystkich do jednego wora jest taki... ze przepisy musza obejmowac wszystkich i MUSZA BYC OGOLNE.
Nikt jeszcze nie wymyslil jak oddzielic formalnie mlodych napalencow od mlodych rzsadnych, a sa i tacy i tacy, nie wazne ktorych wiecej, ktorych mniej... nie ma co polemicowac. Za to przepisu sa jedne i musza objac WSZYSTKICH, wiec zawsze ktos bedzie poszkodowany i zawsze ktos ebdzie wygrany.
Podkresle jeszcze raz, moglby byc lepsze te przepisy ...ale w obecnej formie jaka jest proponowana i tak sa LEPSZE od obecnych.
11-02-2010 21:16
Janosik92
Współczuje tym co mają zamiar robić prawko pod koniec tego sezonu bo możliwe że nie zdążą, ja jestem zadowolony bo zaraz kończe kurs i zapisuje się odrazu jak tylko przywrócą egzaminy praktyczne czyli średnio jest to połowa marca...
11-02-2010 20:06
~młodzieniec
Mam nadzieje ze wyjdzie na dobre ,,kto pod kim dołki kopie ten sam w nie wpada" miejmy nadzieje ze tym razem przysłowie się sprawdzi...
11-02-2010 19:57
Iceman
PeKaWu
Ok, zgadzam się. Ale nie powiesz mi chyba, że pokonanie w wieku 24lat dobrze znanej i wyznaczonej trasy (w cenie 1000zł kursu + ok. 200zł egzamin) pomoże mi w bezpieczeństwie. Gdyby wymieniali w wieku 24lat z A2 na pełne A niemiałbym nic przeciwko. Niestety trzeba będzie jeszcze raz robić wszystko od nowa, a to są duże i całkiem niepotrzebne koszty.
I powtórze jeszcze raz-sami sie denerwujemy, że wrzucają Nas do jednego wora z dawcami, to do cholery czemu wrzucacie do jednego wora wszystkich początkujących, uważając ich za bezmózgich debili? Każdy jest inny, jeden lubi zapierdzielać, drugi woli pojechać sobie nad morze. Ale jednak zawsze musimy wrzucać pewną grupę do jednego wora.
Musimy jakoś zdobyć doświadczenie, bo to sie liczy. Czy myslisz, że jeżeli ktoś ma nasrane we łbie to w wieku 24lat zmądrzeje? Wątpie, miałem ostatnio taki przypadek. Jezeli ktoś czerpie przyjemność tylko patrząc na licznik to sie nie zmieni nawet w wieku 40lat.

I poruszany już temat przez LeXX93
Zobaczcie ile pijanych kierowców jest łapanych nawet przez jeden weekend. Czemu z tym czegoś nie zrobią? Gdyby taki delikwent płacił np.10tys zł mandatu za taki wybryk mielibyśmy już autostrady, stadiony i hotele.

p.s.
Niech mi ktoś wytłumaczy o co chodzi (kat. B) z tymi dwoma wykroczeniami? Jeśli 3 razy dostanę mandat to zabiorą mi prawko? Nie wiem co maja na myśli pisząc "wykroczenie".
edytowany [ilosc_modyfikacji]. raz: [data_modyfikacji] przez użytkownika '[edytowal]'
11-02-2010 19:09
~Bauczi
Według mnie jest to głupota. Ci co mają mniejszą ilość pieniędzy nie będą sobie mogli pozwolić na tego typu ustawy (chodzi o quady)
JEst to bez sensu
11-02-2010 18:59
LeXX93
hmm moim zdaniem, to jest powalone, niech sami na siebie popatrzą, dam inny przykład np: oni po pijaku pod prąd jeżdżą samochodami, a czepiają się o wpadki, soorrry ale jakie drogi mamy. Wg mnie to to jest przesada i to bardzo, podobno wolny kraj a oni ograniczają nam jazdę na motocyklach wrrr, ogólnie to w rządzie są nie odpowiedzialni ludzie i to jest największa zguba naszego kraju, bo te przepisy to jest porażka i to duża. Po prostu żal mi tych ludzi....
11-02-2010 16:22
PeKaWu
Iceman, motocykl nie jest potrzebny do zycia tak jak powietrze. Chcesz jezdzic, ok. Ale bedzie Cie to kosztowalo, tak jak kazde inne hobby. A co moze motocykle powinny byc za darmo, bo sa takie fajne? Prawo ma byc tak skonstruowane, zeby ograniczalo mozliwosc zrobienia sobie a przede wszystkim innym krzywdy. Jesli z tego powodu bedziesz musial przejezdzic troche czasu mniejszym motocyklem i wydac troche wiecej pieniedzy to trudno. Nikomu od tego korona z glowy nie spadnie. Przy okazji moze nawet szybciej zaczniesz jezdzic, bo kasa do odlozenia na mniejszy motocykl powinna byc mniejsza :) Byc moze te przepisy powinny wygladac nieco inaczej ale napewno nie sa od tego, zeby bylo tanio tylko zeby bylo bezpiecznie. Ja tam sie ciesze, ze byle szczaw nie bedzie mogl wsiasc na sciga, kiedy tylko sobie zamarzy. Poprostu jak ktos jest mlody to najczesciej jest glupi i nie liczy sie tu poziom umiejetnosci a sklonnosc do ryzyka i przecenianie wlasnych mozliwosci. A jak ktos pisze ze bedzie jezdzil pomimo braku uprawnien to ja mu powiem, ze bedzie jezdzil do pierwszego wypadku. Wtedy, gdy okaze sie ze nie ma papierow to nie bedzie ani odszkodowania AC, ani OC ani wspolwiny tego, ktory nie zauwazyl i zajechal muj droge. Beda za to klopoty i powazne dlugi. I skonczy sie jazda.
edytowany [ilosc_modyfikacji]. raz: [data_modyfikacji] przez użytkownika '[edytowal]'
11-02-2010 12:37
Iceman
kris2k
Może kupujesz motocykl dla mody, bo ja nie. Jezeli masz duzo kasy to sie ciesz. Może nie wiesz jak to jest zbierać na coś pare lat. Tego Tobie i innym życze. Nie zapominaj jednak, że nie każdy ma tyle kasy, żeby kupować sobie co zechce.
11-02-2010 11:39
~Klimek
heh i na co im to jest jeżeli każdy kto będzie chciał będzie jeździł bez prawka bo nikt nie będzie czekał do 24 żeby zdawać kat. A

ZOBACZ, PISALIŚMY TEŻ O:

Jeśli chcą przeżyć, muszą być widoczni - Śląska Policja apeluje

17-05-2012
Rusza druga odsłona kampanii motocyklowej "Szacunek + Zrozumienie + Rozwaga = Bezpieczeństwo". Tym razem chodzi o widoczność na drodze.
 
 
 
 
 

AKTUALNOŚCI POWIĄZANE

Nowe prawo jazdy w 2014 – kolejne przepychanki o termin

wczoraj
Wygląda na to, że przyszłych kierowców czeka kolejne odroczenie wejścia w życie nowych przepisów dotyczących prawa jazdy.
 
 
 
 
 
ANKIETA
Rzetelnych informacji szukam:
w polskim portalu
w zagraniczym portalu
w polskim miesięczniku
w zagranicznym miesięczniku
na nalepkach na samochodach




PATRONAT

1/3
« »

PARTNERZY

1/9
« »
Copyright © 2006-2012: MOTOGEN.PL. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Wydawcą portalu internetowego MOTOGEN.PL jest Liberty Motors Sp. z o.o. (Wydawca) z siedzibą w Łodzi, ul. Dąbrowskiego 207/225, 93-231 Łódź. Wszelkie prawa do treści, elementów tekstowych, graficznych, zdjęć, aplikacji i baz danych są zastrzeżone na rzecz Wydawcy lub odpowiednio na MOTOGEN.PL.
partner technologiczny:
cms