EICMA 2014: Plotki i nowości na setną rocznicę - Motogen.pl

Wiele wskazuje na to, że targi EICMA upłyną przede wszystkim pod znakiem motocykli klasy superbike. Pewniakami jeśli chodzi o premiery są Kawasaki Ninja H2 w wersji drogowej oraz nowa Yamaha R1, którą producent zapowiedział podczas konferencji prasowej w Kolonii. Pojawiły się również plotki na temat Ducati 1299 Panigale R, a zdjęcie motocykla przypadkowo wyciekło do sieci dzięki świętującym zdobycie nagrody pracownikom jednego z amerykańskich salonów włoskiej marki. Do tego mamy plotki o premierze drogowej wersji Hondy RC213V. Tutaj jednak nie robimy sobie zbyt wielkich nadziei, ponieważ podobne pogłoski i rendery pojawiły się już w ubiegłym roku.

W klasie turystyków również może być ciekawie. Wiadomo, że Yamaha przedstawi sportowego turystyka z trzycylindrowym silnikiem od MT-09. Plotki o motocyklu krążyły już od kilku miesięcy, a potwierdzenie uzyskaliśmy dzięki roztrzepanemu pracownikowi obsługującemu stronę amerykańskiego oddziału Yamahy, który umieścił zdjęcia na oficjalnej stronie importera. Do tego mówi się, że Triumph przedstawi nowe wersje modelu Tiger 800. Pojawiły się także plotki o tym, że Honda wskrzesi model Africa Twin. Znak towarowy został ponownie zastrzeżony w ubiegłym roku i od tego czasu nie mamy żadnych konkretnych informacji poza kilkoma renderami. Ducati z kolei zaprezentuje Multistradę 1200 z nowym silnikiem ze zmiennymi fazami rozrządu.  MV Agusta z kolei ma zaprezentować nową Turismo Veloce.

Włosi pokażą również konkurencję dla Ducati Hyperstrada, którą będzie Stradale 800. Zdjęcia i specyfikacja już wyciekły do sieci. Motocykl będzie wyposażony w silnik o pojemności 798 ccm, który generuje moc 115 koni mechanicznych i dysponuje 78,5 Nm momentu obrotowego. Do tego dochodzi przednie i tylne zawieszenie z pełną regulacją, hamulce z ABS i kontrola trakcji. Oprócz tego włosi szykują się do nowego sezonu w World Superbike i mają przedstawić cywilną F4 RC.

BMW Motorrad zapowiedziało pojawienie się dwóch nowości, ale ciężko powiedzieć, co jeszcze Niemcy mogą nam pokazać. Czy sportowy turystyk na bazie S1000R pojawi się pomimo przedstawienia w Kolonii modelu R1200RS? Zapewne tak, ponieważ motocykl turystyczny widoczny na zdjęciach szpiegowskich był wyposażony w silnik właśnie z S1000R. Oprócz tego Niemcy testowali jeszcze K1600GT.

Honda z kolei może pokazać jeszcze jedną nowość – Hornet 800. Pierwsze wzmianki wraz z wizualizacją pojawiły się w sierpniu. Motocykl miałby mieć silnik o mocy 115 koni mechanicznych i ważyć 190 kilogramów. Honda potrzebuje nowego Horneta odkąd zdecydowała się zabić 600-tkę i zastąpić ją modelem CB650F, którego test niedawno pojawił się na łamach naszego portalu.

Niewątpliwie największą ciekawostką targów będzie prezentacja elektrycznego motocykla Harley-Davidson oraz wskrzeszenie marki Matchless, która zaprezentuje Model X Reloaded.

Oczywiście o wszystkich nowościach będziemy Was informować na bieżąco. Wzorem poprzednich lat pojawi się relacja na żywo z konferencji prasowych, dzięki czemu będziecie mieli pewność, że żadna nowość Wam nie umknie. Startujemy już w poniedziałek 3 listopada od konferencji Ducati i Yamaha. Producenci zorganizowali swoje pokazy prasowe poza terenem targów. We wtorek będziemy już „nadawać” z Fiera Milano.

Autor: Wojciech Grzesiak