-->
Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Prezentacje Youngtimer w pigułce: Suzuki VX800 (1990-1997) Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Prezentacje

Youngtimer w pigułce: Suzuki VX800 (1990-1997)

VX800 powstał w Centrum Projektowym Suzuki w Brea, w Californii. Bazą do stworzenia tego motocykla był oczywiście Intruder750. Do amerykańskich i europejskich salonów sprzedaży trafił w 1990 roku. W USA wycofano go w 1993, w Europie pozostał do 1997. Czego możemy spodziewać się w przypadku VX800?

Celem przyświecającym przy konstruowaniu tego pojazdu było stworzenie wygodnego pojazdu turystycznego o nieco bardziej sportowych cechach niż Intruder, przy zachowaniu możliwie najniższych kosztów produkcji. Nie dziwi zatem, że do VX trafił nie tylko silnik z Intruza, ale także rama wraz zawieszeniami. Pozostawiono także chopperową geometrię. Miało to kilka plusów: po pierwsze, bardzo ograniczono koszty produkcji, po drugie dość wygodna pozycja i stabilne prowadzenie na prostej, oraz szybkich winklach a po trzecie mnóstwo momentu w najniższym i średnim zakresie obrotów, czyli w tych zakresach, które najczęściej wykorzystujemy do jazdy turystycznej...

 

 

Motocykl szybko zaskarbił sobie rzeszę fanów spokojnej jazdy turystycznej a w testach porównawczych wygrywał z Hondą NTV650 oraz BMW R80. Testerzy chwalili kulturę pracy i charakterystykę silnika a także wygodną pozycję. Narzekali na prowadzenie w ciasnych winklach oraz układ hamulcowy.

 

Wadą niskiej ceny była jakość wykonania-szybko korodował tłumik oraz stalowa rama, kłopoty sprawiała czasem instalacja elektryczna oraz kranik powodujący zalewanie cylindrów. Od strony technicznej jest to bardzo trwały pojazd.

Dzisiaj znajdziemy go w cenie 3-7 tysięcy w zależności od stanu. To świetna propozcyja na youngtimera na codzień...

 

Dane techniczne

  • SILNIK: Dwucilndrowy, widlasty o kącie rozwarcia cylindrów 45 stopni, czterosuwowy, chodzony cieczą . Rozrząd typu OHC, 4 zawory na cylinder, dwa gźniki Mikuni o średnicy przelotu 36 mm, rozrusznik elektryczny, Alternator o mocy 330W. średnica cylindra/skok tłoka 83/74.4 mm, pojemność skokowa 805 ccm, stopień; sprężania 10,0:1. Moc maksymalna 61 KM przy 6800 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 73 Nm przy 5400 obr/min.
  • PRZENIESIENIE NAPEDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, pięciostopniowa skrzynia biegów, wał napędowy, przełożenie tylnej przekładni 2,666.
  • PODWOZIE: Rama podwójna stalowa zamknięta, widelec teleskopowy średnica 41 mm o skoku 150 mm, wahacz wleczony podparty dwa elementami resorująco-tłumiącymi. Hamulce: przód- tarcza o średnicy 310 mm, tył- tarcza o średnicy 250mm. Ogumienie: przód - 110/80 V18, tył - 150/70 V 17.
  • WYMIARY I MASY: Długołć całkowita 2270 mm, rozstaw osi 1555mm, wysokość siodła 790mm, pojemność zbiornika paliwa 19 dm^3, masa własna(gotowy do drogi) 238kg. Dopuszczalna masa calkowita 450 kg.
  • OSIĄGI: Prędkość maksymalna 184 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy, średnie zużycie paliwa 5,5 litra na 100 km.
Więcej o motocyklach Suzuki
...
oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści