-->
Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Prezentacje Youngtimer w pigułce: Honda VF750F - czy warto kupić? Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Prezentacje

Youngtimer w pigułce: Honda VF750F - czy warto kupić?

Honda VF750F pojawiła się na rynku w 1983. Została przyjęta entuzjastycznie – na tyle, że niemiecki Motorrad przyznał jej tytuł motocykla roku 1983. Czy ponad 35 lat później można ją określić jako pełnowartościowego youngtimera?

W momencie debiutu był to udany motocykl. Niezłe prowadzenie i duża zwrotność (głównie za sprawą 16 calowego koła z przodu i 18 calowego z tyłu), nowoczesny silnik V4 o mocy 90 KM oraz masa zbliżona do 250 kg to były bardzo przyzwoite wówczas wartości jak na sportowo turystyczną 750. Ponadto producent wyposażył ją w dwa bardzo nowoczesne wówczas rozwiązania: sprzęgło antyhoppingowe i anty-dive system, czyli rozwiązanie usztywniające przedni widelec podczas hamowania (w praktyce miało to ograniczać nurkowanie przodu przy ostrych hamowaniach).

 

 

Niestety, szybko okazało się, że przy przebiegach zaledwie 25 tysięcy kilometrów wycierają się wałki rozrządu a ponadto w wielu egzemplarzach wymiany wymagały łożyska wału korbowego czy tłoki. Jednym słowem trwałość jednostki napędowej była mocno ograniczona a problem rozwiązano dopiero w modelach z 1985 roku. Popyt na VF750F drastycznie malał –na tyle, że już po trzech latach została zastąpiona przez VFR750F, jeden z najtrwalszych i najbardziej udanych motocykli Hondy w historii.

 

Czy dzisiaj warto kupić ten model? Osobiście mam mieszane uczucia. Z jednej strony to nowoczesny, jak na ówczesne czasy pojazd. Ma sporą dynamikę, niezłe osiągi i całkiem fajnie wygląda. Z drugiej, koszty ewentualnego remontu znacznie przekraczają wartość pojazdu. Dlatego jeśli znajdziecie sztukę w idealnym stanie, a dobry mechanik potwierdzi wam wzorowy stan silnika, VF750F może być ciekawym pojazdem z dużą podażą części na rynku wtórnym. Szczególnie polecamy rocznik 1985 (jest wolny od wad konstrukcyjnych). Jeśli jednak zamierzacie robić spore przebiegi i używać youngtimera na codzień, warto poszukać bardziej bezawaryjnego motocykla…

 

Pewnego rodzaju egzotyką mogą być modele z Japonii. Na rodzimym rynku Honda oferowała VF750F do 1988 roku, z silnikiem o mocy 100 KM, prędkościomierzem wyskalowanym do 180 km/h oraz specjalną kontrolką sygnalizującą przekroczenie 90 km/h. Jeśli uda Wam się znaleźć taki model może być bardzo ciekawym klasykiem na weekend!

 

Dane techniczne:

Silnik V4 16v chłodzony wodą
Rozrząd DOHC
Pojemność 748 cm³
Stopień sprężania 10.5:1
Moc 90 przy 10 000
Moment obrotowy 73 Nm przy 7500 obr./min
Skrzynia biegów 5 biegowa sekwencyjna
Opona przednia 120/80V16
Opona tylna 130/80H18
Długość 2210 mm
Szerokość 770 mm
Wysokość 1215 mm
Wysokość siedzenia 820 mm
Rozstaw osi 1495 mm
Masa własna 249 kg
Pojemność baku 22 l
Prędkość maks. 215 km/h
0-100 km/h 4 sek.

 

Więcej o motocyklach Honda
...
oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści