-->
Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Prezentacje Youngtimer w pigułce: Honda CBR600F trzeciej generacji (F3, PC31, 1995-1998) Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Prezentacje

Youngtimer w pigułce: Honda CBR600F trzeciej generacji (F3, PC31, 1995-1998)

Honda CBR600F trzeciej generacji zadebiutowała w 1995 roku, będąc de facto dość poważnym liftingiem poprzednika, udanego modelu F2. W czasie produkcji doczekała się jednego face-liftingu w 1997 roku. Bez względu jednak na rocznik, była doskonale prowadzącym się, nowoczesnym, trwałym, poręcznym i zaskakująco wygodnym jak na sportową sześćsetkę motocyklem…

F2 po lifcie

Honda CBR600F3 była rozwinięciem konstrukcji poprzenika – nawet średnica i skok silnika pozostały dokładnie takie same. Mimo nowego kodu wewnętrznego (PC31 w miejsce PC25) podobieństwo było bardzo widoczne. Na potrzeby nowego modelu zmodyfikowano ramę, poszerzono tylną felgę, zastosowano nowe tarcze hamulcowe, przestylizowano owiewki a także powrócono do pompy paliwa w układzie zasilania.

 

Honda CBR600F, model PC31 (1995-1996)

 

Ponadto zastosowano po raz pierwszy w sześćsetce Hondy układ dynamicznego doładowania.  Moc silnika osiągała 100 KM, co przy masie 185 kg na sucho powodowało, że Honda była w ścisłym czubie pod względem osiągów - szczególnie w porównaniu z bezpośrednim, starzejącym się już konkurentem, Kawasaki ZZR600. Niestety, konkurencja nie spała – Yamaha YZF-600R miała większą moc, była nieco cięższa, ale dysponowała w naszym odczuciu nieco skuteczniejszymi hamulcami. Kawasaki właśnie zaprezentowało ZX6R, które miało zdecydowanie bardziej sportowy charakter, a Suzuki zapowiadało sześćsetkę opartą na GSX-R750, które swoim potencjałem rozkładało konkurencję na łopatki…

Zmiany

Honda CBR600F ze zmianami pojawiła się w 1997 roku i otrzymała oznaczenie PC31A. Silnik otrzymał mikroprocesorowy układ zapłonowy z czujnikiem kąta otwarcia przepustnic, zmodyfikowano system doładowania dynamicznego popracowano także nad kosmetyką. Zmienione owiewki, szczególnie w tylnej części motocykla, nowy przedni błotnik, węższe siedzenie oraz biały obrotomierz były czymś w rodzaju pudrowania zaniedbanej twarzy – motocykl wciąż nie miał powodów do wstydu, a Honda bardzo intensywnie pracowała nad zupełnie nowym modelem (F4) opartym o aluminiową a nie stalową, jak dotychczas, ramę dlatego zamiast wydawać siłę i środki na poważne zmiany w F3, zaproponowano odświeżenie konstrukcji koncentrując się na pracach nad F4…

Brać?

Honda CBR600F zawsze dokonywała niemożliwego: skutecznie łączyła cechy motocykla sportowego i sportowo-turystycznego. Wiodła prym pod względem osiągów ale pozycja kierowcy nie była tak ekstremalna, jak u konkurencji. Zawsze dopracowana do perfekcji, ze świetnym balansem i doskonałą jakością wykonania doskonale się sprzedawała. Część egzemplarzy trafiało na tor, inne bezawaryjnie pokonywało tysiące kilometrów, jeszcze inne wykorzystywano w stuncie.

 

Honda CBR600F PC31A (1997-1998)

 

Obecnie jest to motocykl powoli zasługujący na miano youngtimera. Jego prowadzenie i rozkład mas sprawnemu kierowcy wciąż pozwalają utrzymać sensowne tempo na track-dayach, części są łatwo dostępne i jest ich duża podaż. Problemy mogą się pojawić ze zdobyciem elementów karoseryjnych w oryginalnym malowaniu, w dobrym stanie.

 

 

Więcej o motocyklach Honda

strony

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
...
oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści