Yamaha na Intermot 2012 – nowa era, nowe FJR, XJ6 i FZ8 - Motogen.pl

Aerox

Prezentacja rozpoczęła się od pokazania liftingu popularnego, małego skutera Aerox 50. Po latach można powiedzieć: „wreszcie”. „Rox” dostępny będzie w wersji z owiewkami oraz agresywnej naked.

XJ6 & XJ6 Diversion

Oba modele otrzymały lifting zegarów oraz owiewek i reflektorów. Do tego teraz dostępne będą w atrakcyjnym, stalowo-szarym, matowym malowaniu. Technicznie bez zmian.

R1 & R6 & R125

Wszystkie modele z wyścigowej serii R pozostały bez zmian technicznych. Jedyną nowością jest nowy schemat malowania, niebiesko-szary wzór inspirowany kolorami wyścigowej M1 Jorge Lorenzo.

FZ8 Fazer

Średni naked od Yamahy dostępny będzie w nowych malowaniach, do tego przednie zawieszenie wreszcie otrzymało regulację.

FJR 1300A i AS

Największa nowość na stoisku Yamahy. Motocykl otrzymał zupełnie nowy desing i trzeba przyznać, że wygląda teraz świetnie. Na początku obawialiśmy się, że to wszystko, ale zaraz po wjeździe na scenę posypały się szczegóły odnośnie danych technicznych. FJR 1300 dostanie kontrolę trakcji, elektronicznie sterowane zawieszenie, dwie mapy zapłonu (turystyczna i sportowa), tempomat (widać, że patent z Triumpha Explorera zaczyna się przyjmować) i system YCC-T (elektronicznie sterowana przepustnica).

Elektroniczne sterowane zawieszenie będzie posiadało cztery główne tryby działania: kierowca, kierowca+bagaż, kierowca+pasażer i kierowca+pasażer+bagaż. Do tego każde z ustawień można doprecyzować: miękkie, średnie i twarde. To daje nam w sumie aż dwanaście kombinacji.

System AS to poprawiony automat zaprezentowany kilka lat temu. Biegi będziemy mogli zmieniać zarówno przy użyciu kontrolerów na kierownicy, jak i tradycyjnie, dźwignią, przy czym będzie się to odbywało bez użycia sprzęgła – dźwigni po prostu nie ma i wszystko robi komputer.

Nowa era

Koniec prezentacji to prawdziwy rarytas! Yamaha zdradziła w jakim kierunku podąży z projektowaniem nowych modeli. Koncept nazwany P3 wyglądał na twór z pogranicza prawdziwego motocykla i dzieła sztuki. Forma jednak nie jest istotna, ważny był centralny punkt – trzycylindrowy silnik z krzyżowym wałem jak w R1. Czy to oznacza trzycylindrową Yamahę R6 o pojemności 675 i silnikiem jak Big Bang? A może szykuje się powiększenie pojemności R1? Tego w tej chwili nie wiemy, więcej szczegółów odnośnie P3 obiecano zdradzić na targach Eicma.

Więcej o motocyklach Yamaha