Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Motocykle Yamaha XVS 1100 Dragstar Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Yamaha XVS 1100 Dragstar

Początki omawianego modelu sięgają 1998 roku, kiedy na rynku pojawił się model XVS650. Rok później model ten zastąpiono sprzętem z silnikiem o większej pojemności. W ten sposób narodził się XVS1100 Custom. Nowszy silnik bazował na konstrukcji, której rodowód sięga lat 80.
Wiele osób tęskni za mitem swobodnego jeźdźca. Takiego, który włóczy się bez celu, podziwia przyrodę, czasami jest na bakier z prawem. Człowieka, który hołduje tradycji motocyklowego stylu życia. Inspiracją do takich marzeń stały się kultowe filmy, takie jak nie przymierzając „Easy Rider” i wiele innych, których fabuła została oparta na kanwie filozofii drogi.
 

Współczesny, wychowany w dobie cyfrowej jeździec jest zupełnie inny od swojego pierwowzoru. Przede wszystkim taki facet jest przeważnie umyty i czasem nawet ogolony, a jego maszyna najczęściej błyszczy (skutek wielu godzin polerowania oraz wyboru właściwej, niezbyt zakurzonej trasy). Od motocykla oczekuje on odpowiedniego dla swych potrzeb brzmienia silnika, niezawodności, komfortu jazdy i umiarkowanego zużycia paliwa. W odpowiedzi na jego potrzeby powstała Yamaha XVS 1100.

Geneza

Yamaha DragStar 1100 XVS 1100 i XVS 1100A, w pierwszej wersji sprzedawany był jako chopper o nazwie Custom, a następnie Cruiser (skoro wspomniany wcześniej motocyklowy nurt modelowy nazywamy chopper, to dalej konsekwentnie przy tym pozostańmy – zatemtyposzereg cruiser z małej literki), czyli Classic. Za oceanem znany jest bardziej jako V-Star 1100. Początki omawianego modelu sięgają 1998 roku, kiedy na rynku pojawił się model XVS650. Rok później model ten zastąpiono sprzętem z silnikiem o większej pojemności. W ten sposób narodził się XVS1100 Custom. Nowszy silnik bazował na konstrukcji, której rodowód sięga lat 80. Z powodzeniem stosowany był w modelach Virago. Nowa, dwucylindrowa, widlasta jednostka również była chłodzona powietrzem, lecz wprowadzono w niej wiele innowacji. Dwa gaźniki o średnicy przelotu 37 mm z czujnikami położenia przepustnic zapewniały znakomitą dynamikę, mimo stosunkowo niewielkiej mocy. Wszystko za sprawą wysokiego momentu obrotowemu (obrotowego), uzyskiwanemu (uzyskiwanego) już od niskich obrotów. Do przeniesienia napędu, tak jak w Viagro, wykorzystano bezobsługowy wał kardana. Zmieniono natomiast zawieszenie, instalując zamiast dwóch amortyzatorów pojedynczy element resorująco – tłumiący. Nowa była także rama.
Do przeniesienia napędu, tak jak w Viagro, wykorzystano bezobsługowy wał kardana



W 2000 roku wprowadzono wersję XVS Classic. Podstawowe różnice w porównaniu do poprzednika to zastąpienie wyeksponowanego, przedniego widelca bardziej masywnym. Krótkie błotniki zmieniono na głębsze a podnóżki na szerokie podłogi. Przednią oponę o szerokości 110 mm zastąpiono szerszym o 2 cm laciem na 16 calowej obręczy (w custom 18 cali). W 2001 r. XVS 1100 doczekał się pierwszej modernizacji. Silnik otrzymał system dopalania spalin (zmniejszenie emisji toksycznych składników w spalinach), zmieniono przednie przewody hamulcowe i reflektor. Od 2003 r. oferowana jest tylko wersja Classic, w której wprowadzono pewne modyfikacje. Dzięki zmianom w gaźnikach i zastosowaniu katalizatora motocykl może podołać normie czystości spalin Euro 2. Classic otrzymał światła awaryjne i chroniącą przed kradzieżą blokadę zapłonu. W późniejszych wersjach, jak przystało na ekskluzywny motocykl, oferowano (podobnie jak producenci akcesoriów motocyklowych) różnorodne wyposażenie dodatkowe - od szyby czołowej, przez oparcie pasażera, aż po boczne sakwy.

Więcej o motocyklach Yamaha

Strony:

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Oceń ten materiał:
Yamaha XVS 1100 Dragstar Yamaha XVS 1100 Dragstar
Yamaha XVS 1100 Dragstar - fot. 2 Yamaha XVS 1100 Dragstar
Yamaha XVS 1100 Dragstar - fot. 3 Yamaha XVS 1100 Dragstar
Yamaha XVS 1100 Dragstar - fot. 4 Yamaha XVS 1100 Dragstar
Yamaha XVS 1100 Dragstar - fot. 5 Yamaha XVS 1100 Dragstar
Yamaha XVS 1100 Dragstar - fot. 6 Yamaha XVS 1100 Dragstar
Yamaha XVS 1100 Dragstar - fot. 7 Yamaha XVS 1100 Dragstar
Yamaha XVS 1100 Dragstar - fot. 8 Yamaha XVS 1100 Dragstar
Yamaha XVS 1100 Dragstar - fot. 9 Yamaha XVS 1100 Dragstar
Yamaha XVS 1100 Dragstar - fot. 10 Yamaha XVS 1100 Dragstar
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści