Yamaha XSR700 Xtribute 2019 - hołd dla korzeni enduro - Motogen.pl

Yamaha XT500 była jednym z pierwszych motocykli typu enduro, które znakomicie sprawdzają się również w codziennym użytkowaniu. Model ten z miejsca zdobył dużą popularność, w czym pomogła mu prosta konstrukcja i mocny, chłodzony powietrzem silnik.

 

W tym roku mija 40 lat, odkąd XT500 pojawiła się na rynku i Yamaha postanowiła to uczcić w najlepszy możliwy sposób – wypuszczając rocznicowy model specjalny. Postawiono na XSR700, czyli nakeda w stylu retro, napędzanego rzędowym twinem znanym z MT-07. Model ten wyjątkowo łatwo poddaje się modyfikacjom, był więc znakomitą bazą dla hołdu dla XT500.

 

Zaprezentowana w Mediolanie Yamaha XSR700 Xtribute na pierwszy rzut oka przyciąga malowaniem, żywcem wyjętym z początku lat 80. Mamy tu złote obręcze kół, czarny silnik i ramę, a do tego białe błotniki i srebrny zbiornik z czerwonym, wyścigowym pasem.

 

 

Dołożono również szeroką kierownicę w stylu enduro, powiększone podnóżki, płaską kanapę, kostkowe opony Pirelli i charakterystyczne gumowe osłony widelca. Pełen oldschool, z którym kontrastują nowoczesne elementy – elektroniczny wyświetlacz i tylna lampa LED. Na liście wyposażenia dodatkowego może się znaleźć dedykowany wydech Akrapovic.

 

Yamaha XSR700 Xtribute nie ma oczywiście większych ambicji offroadowych, choć spokojnie poradzi sobie na szutrach. Jest też dla Yamahy dużą szansą na uszczknięcie co nieco z modnego dziś, scramblerowego tortu.

Więcej o motocyklach Yamaha