Yamaha Yamaha Tricity - Motogen.pl
TO JEST NASZE ARCHIWUM KATEGORII 'Baza motocykli'
Przeciążenie ruchu drogowego jest dużym problemem w wielu europejskich miastach. Do tego dochodzą rosnąca świadomość ekologiczna i niższe zarobki konsumentów, które skłaniają do szukania nowych rozwiązań w transporcie miejskim. Yamaha pracuje nad rozwiązaniami z zakresu New Mobility (Nowej Mobilności), których celem ma być ułatwienie poruszania się w mieście. W tym celu zachęci uczestników ruchu miejskiego do przyjęcia nowej mentalności.

Pomimo dostępności szerokiej gamy skuterów, spora liczba podróżujących wciąż przemieszcza się komunikacją miejską lub samochodami. Oprócz nich jest także grupa kierowców jednośladów, którzy są zainteresowani zwiększonym poziomem stabilności i pewności podczas jazdy, kojarzonym z nową, trzykołową koncepcją.

 

Całkowicie nowy Tricity jest pierwszym modelem Yamahy w segmencie New Mobility i reprezentuje nowe rozwiązanie w indywidualnym transporcie. W przeciwieństwie do wielu większych i cięższych pojazdów, Tricity został opracowany w oparciu o całkowicie nowe podejście, w którym kluczowymi elementami są lekkość, sportowa postawa, zwinność i łatwość użycia.

Alternatywne podejście

Dzięki dwóm przednim kołom, które automatycznie pochylają się podczas wchodzenia w zakręty, nowy Tricity zapewnia poziom zwinności zbliżony do skuterów, a przy tym zwiększoną pewność oraz poczucie stabilności. Koncentrując się na dostarczaniu przyjemności podczas jazdy, łatwości użycia i niskich kosztach, Yamaha Tricity jest w pełni przygotowany do tego, aby zrewolucjonizować transport miejski w całej Europie.

Konstruktorzy Tricity z Yamaha Motor Corporation skupili się na stworzeniu przyszłościowego konceptu, który zaoferuje mieszkańcom miast atrakcyjną i przystępną alternatywę. Kluczowymi celami w projektownaniu Tricity były:

 

  • Prostota, łatwość i przyjemność z jazdy
  • Lekkość i zwinność prowadzenia
  • Zwiększone poczucie stabilności
  • Wygoda w różnych warunkach jazdy
  • Funkcjonalny i praktyczny miejski środek transportu
  • Unikalna konstrukcja o innowacyjnej i zaawansowanej technologii
  • Ciężar i ogólne rozmiary dostosowane do skutera klasy 125 cm3

Nowe podwozie  „Leaning Multi Wheel”

Zwiększona stabilność jazdy i nowy rodzaj przyjemności
Nowy, ekskluzywny mechanizm Tricity Leaning Multi Wheel (LMW – Wielokołowiec o pochylających się kołach) został opracowany specjalnie przez Yamahę dla naszych pojazdów New Mobility i zawiera opatentowany system, zaprojektowany, by zapewnić dobre poczucie stabilności, połączone ze sportowym i zwinnym charakterem prowadzenia.

 

Ukryty za lekką, przednią owiewką lekki system równoległoboczny umożliwia kierowcy przechylenie Tricity w podobny sposób, jak to się dzieje w konwencjonalnym skuterze dwuokołowym. Elementy systemu równoległobocznego są przyłączone do widelca i główki ramy, a kiedy kierowca Tricity wchodzi w zakręt, ten system pozwala dwóm przednim kołom na równoległe nachylenie. W trakcie nachylania rozstaw dwóch przednich kół pozostaje niemalże taki sam, co zapewnia naturalne i intuicyjne pokonywanie zakrętów.

 

Kolejnym kluczowym elementem nowego mechanizmu LMW Yamahy jest użycie teleskopowego widelca typu tandem podpartego belką o dwóch odrębnych rurach dla każdego z kół. Tylne rury widelca funkcjonują jak prowadnice, podczas gdy przednie rury widelca przejmują rolę amortyzatora, oferując miękkie tłumienie o skoku 90 mm. System zawieszenia w każdym z przednich kół funkcjonuje oddzielnie, co zapewnia płynne i stabilne pokonywanie wyboistych nawierzchni i różnych warunków na drodze.

 

Lekkie odlewane koła ze stopu

Dla dobrej przyczepności oraz łatwości prowadzenia na różnych nawierzchniach Tricity został wyposażony w 14-calowe, aluminiowe przednie koła i opony 90/80-14. Te piękne, lekkie koła z trzema parami odlewanych szprych w kształcie litery „V”  dopełniają dynamiczne i eleganckie nadwozie Tricity, nadając mu unikalny, czarujący wizerunek. Z tyłu Tricity jest wyposażony w odlewane koło ze stopu, o średnicy 12 cali i oponę w rozmiarze 110/90-12. Ten trójkołowy układ zapewnia miękką i wygodną jazdę oraz dobrą przyczepność podczas pokonywania zakrętów.

Zunifikowany system hamulcowy (UBS)

Tricity jest wyposażony w zunifukowany system hamulcowy (Unified Brake System –UBS), który służy poprawieniu efektywności hamowania i zapewnieniu płynności podczas wytracania prędkości. Układ obsługuje dwie przednie tarcze o średnicy 220 mm i tylną tarczę w rozmiarze 230 mm. Gdy kierowca użyje lewej dźwigni ręcznego hamulca, system uruchomi hamulce na tylnym kole oraz na przednich, zapewniając zrównoważoną i efektywną moc hamowania. Po naciśnięciu tylko prawej dźwigni, układ włączy przednie hamulce, a po zaciśnięciu obu jednocześnie – UBS rozdzieli siłę hamowania na przedni i tylny hamulec.

Inteligentna technologia UBS nie tylko sprawia, że Tricity jest łatwy w użyciu, lecz również zapewnia płynniejsze hamowanie z minimalną fluktuacją ruchu kierownicy. 

Nowy, chłodzony-cieczą, 4-suwowy silnik o pojemności 125 cm3
Płynnie działający, żywiołowy i ekonomiczny

Tricity jest zasilany nowym, chłodzonym cieczą, 4-suwowym silnikiem o pojemności 125 cm3, który został zaprojektowany z myślą o dostarczaniu dobrego przyspieszenia począwszy od niskich prędkości, wraz z płynnym działaniem przy wyższych prędkościach. Silnik posiada specjalnie zaprojektowane systemy dolotowe i wydechowe, które poprawiają osiągi w typowo miejskich sytuacjach częstego ruszania i zatrzymywania się, sprawiając, że Tricity doskonale radzi sobie na zatłoczonych miejskich ulicach.

 

Ten nowy silnik jest wyposażony w specjalny cylinder, opracowany z użyciem najlepszej technologii odlewu, w której Yamaha przoduje. Wykonany z aluminiowego stopu o specyficznej zawartości silikonu, ten lekki cylinder nie posiada stalowego rękawa, a tłok pracuje bezpośrednio na aluminiowej powierzchni. Ta unikalna konstrukcja zapewnia doskonałą dystrybucję ciepła, co z kolei przyczynia się do stabilnej pracy silnika i większej efektywności smarowania.

 

Wysoką oszczędność zapewnia zastosowany w silniku ekskluzywny system wtrysku paliwa Yamahy YMJET-FI, który zapewnia wysoką wydajność spalania oraz płynne przyspieszenie przy niskich prędkościach w połączeniu z dobrym czuciem mocy w średnim i wysokim zakresie obrotów.

 

Napęd z silnika 125 cm3 jest przekazywany na tylne koło za pomocą efektywnej przekładni CVT.  Takie rozwiązanie gwarantuje łatwe i płynne przyspieszanie.  Tricity jest idealnym środkiem transportu dla tych użytkowników, którzy mają niewielkie lub  żadne doświadczenie w jeździe skuterem. 

 

Lekki i kompaktowy
Kluczowy element w New Mobility

Tricity, który z płynami waży tylko 152 kg, cechuje lekkie, kompaktowe i zwinne prowadzenie, które wyróżnia filozofię inżynierii New Mobility Yamahy  od innych, większych i cięższych, dostępnych na rynku modeli wielokołowych.

 

Za sprawą swojej trójkołowej konstrukcji, wzbudzającej poczucie pewności, w połączeniu z pełnym radości z jazdy charakterem i sprytnym, nowoczesnym wizerunkiem, ten rewolucyjny nowy model jest gotów, by podbić serca i umysły wszystkich tych niezmotoryzowanych podróżnych, którzy są zdecydowani na zmianę swoich codziennych nawyków. Oczywiście Tricity spodoba się również wielu dawnym i obecnym kierowcom skuterów, którzy docenią dodatkowe korzyści, jakie oferuje ten kompaktowy, trójkołowy skuter.

 

Lekkie nadwozie jest wytrzymałe i łatwe do czyszczenia, sprawiając, że doskonale nadaje się do trudów miejskiego życia. Aluminiowe koła nisko utrzymują nieresorowaną masę, zapewniając zwinne prowadzenie oraz dobre właściwości zawieszenia. Konstrukcja nowej, wytrzymałej ramy rurowej także oferuje obszerną, płaską podłogę, przyczyniając się jednocześnie do redukcji masy.

Dystrybucja masy 50:50 i wyśrodkowany punkt ciężkości

Dystrybucja masy odgrywa ważną funkcję w kształtowaniu prowadzenia i charakteru każdego pojazdu. Ten lekki, miejski środek transportu posiada dystrybucję masy 50:50. Ta filozofia równej dystrybucji masy między przednim i tylnym kołem jest tym samym, co podejście stosowane w motocyklach Yamahy MotoGP i przyczynia się w dużym stopniu do osiągnięcia łatwości manewrowania Tricity, a także naturalnego, przyjemnego charakteru prowadzenia.

 

Dodatkowo, środek ciężkości Tricity został ustalony w punkcie tuż przed przodem siedziska, a przy ogólnej niskiej masie i dystrybucji ciężaru 50:50, ten doskonale zaprojektowany środek ciężkości jest kolejnym kluczowym czynnikiem, który miał swój udział w osiągnięciu lekkiego charakteru prowadzenia.


Silnikjednocylindrowy, 4-suwowy, SOHC, 2-zaworowy
Pojemność124,8 ccm
Prędkość max
Moc8,1 kW przy 9 000 obr./min
Maks. moment10,4 Nm przy 5 500 obr./min
Chłodzeniecieczą
Rama
Zbiornik paliwa6,6 l
Przednie zawieszeniewidelec teleskopowy
Tylne zawieszeniewahacz
Przednia opona90/80-14
Tylna opona110/90-12
Przedni hamulecpodwójny tarczowy, Ø 220 mm
Tylny hamulechydrauliczny jednotarczowy, Ø 230 mm

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany