Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy motocykli - recenzje, opinie, zdjęcia i komentarze Vespa 125 GTS Super 2019: legendarny skuter miejski na kategorię B Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Vespa 125 GTS Super 2019: legendarny skuter miejski na kategorię B test, opinie i oceny

Niektóre pojazdy są kamieniami milowymi w historii motocyklizmu. Ich konstrukcje są przełomowe, ponadczasowe, na długi czas wyznaczają trendy. Takim przykładem jest Vespa. W 1946 roku powstał pierwszy model – złożony z części wykorzystywanych w lotnictwie (kółka, reflektor, silnik) szybko zdobywając niesamowitą popularność. Podstawą sukcesu było połączenie kilku pozornie wykluczających się cech: atrakcyjną cenę, mega wszechstronność oraz niesamowity urok wynikający z kapitalnej stylistyki ówczesnych lat...

Vespa była elegancka, za sprawą przekroku mogły nią  podróżować kobiety a niezła ochrona nóg przed wodą z jezdni sprawiła, że Włosi odbudowujący się ze zniszczeń wojennych kupowali ją wręcz masowo. Powstawały wersje o różnych pojemnościach, z koszem lub solo, a marka przetrwała do dziś wchodząc w skład koncernu Piaggio…

 

GTS 125 Super. Naprawdę jest super...!

Nasz GTS

Do redakcyjnego laboratorium trafiła Vespa GTS 125 Super: najmniejszy z najbardziej sportowej rodziny Vesp. Czym różni się od innych modeli? Przede wszystkim tarczami hamulcowymi (220 mm) przy obydwu kołach, a także stylistycznymi dodatkami: sportowymi wlotami powietrza, zmienioną osłoną kierownicy oraz czerwonym podświetleniem licznika. A to wszystko przy grafitowych, pięcioramiennych felgach przypominających te z pierwszego modelu Porsche 911. Ponadto nastawy zawieszenia są nieco twardsze a co za tym idzie precyzja prowadzenia większa. Nasz „Super” posiada kombinację koloru niebieskiego z czerwonymi dodatkami i grafitowym wykończeniem felg i siedzenia. Trzeba przyznać, że całość wygląda (zbieżność z nazwą modelu) - super.

 

Skutery dzielimy na Vespę i pozostałe...

 

Jak każda Vespa także GTS posiada mnóstwo klimatycznych dodatków: grube rączki kierownicy, chromowane lusterka i uchwyt pasażera, licznik o stylistyce z lat pięćdziesiątych oraz relingi na podłodze pojazdu.

Bardzo podobały mi się klasyczne w formie reflektory wykorzystujące technologię LED z trybem świateł dziennych. To taki mariaż tradycji z drugim dziesięcioleciem XXI w. Skuter ewidentnie jest pojazdem retro, ale od strony funkcjonalnej czy pod względem prowadzenia jak najbardziej współczesnym…

Jazda

Silnik

Jazda Vespą jest bardzo przyjemna. Wprawdzie nie jest to demon prędkości – masa oscylująca w okolicach 140 kg (co jest efektem głównie metalowego nadwozia) wymaga sporego wysiłku od małego silnika. 12,2 KM pozwala na sprawną jazdę do 90 km/h, lokalnie przyspieszymy do ok. 112 km/h. Przyspieszenia są zauważalne do 40-50 km/h potem na poziomie starego samochodu dostawczego. Musimy być cierpliwi i myśleć o aerodynamice przy wyższych prędkościach. Każdy fragment głowy ukrytej za szybą to kilka kilometrów więcej.

 

 

Więcej o motocyklach Vespa

Strony:

Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Vespa GTS 125 Super 2019 - skuter dla estety

43
zdjęcia
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści