Triumph Street Triple - luksusowa bielizna na ulicy? - Motogen.pl
Wielkie odliczanie zakończone! Nowy Triumph został oficjalnie zaprezentowany w niedzielę, 30 czerwca 2007 roku podczas imprezy Triumph Tridays w Neukirchen (Austria). Po wielu gorących plotkach, które pojawiły się po przyłapaniu nowej zabawki Triumpha podczas testów na torze Almeria możemy wreszcie udostępnić wszystkie informacje na temat najnowszego dziecka z rodziny Triple!
 
Co na talerzu?
Street Triple oferuje 675 cm3 czystej agresji łącząc stylistykę zaczerpniętą wprost z jego starszego brata – modelu Speed Triple z silnikiem o pojemności 675 cm3, ramą i osiągami świetnego, docenionego licznymi, prestiżowymi nagrodami modelu Daytona 675. Zaprojektowany z wielką pompą przez inżynierów firmy Triumph, Street Triple ma szansę stać się najbardziej pożądanym golaskiem na rynku.
 
Pokaż mi swoje wnętrze, a powiem Ci kim będziesz
W nowym modelu solidnego kopa da nam 107 kucy i moment obrotowy 69 Nm dostępny już od 9100 obrotów. Sprawdzony, trzy cylindrowy, rzędowy silnik z pewnością dostarczy wystarczającej ilości mocy już od chwili odpalenia aż po odcięcie zapłonu. Do wybuchowej mieszanki wystarczy już tylko dodać charakterystyczny dźwięk, by każdy rider poczuł przyjemność z jazdy nowym Triplem.
 
Zaglądamy głębiej
Aluminiowa rama i wahacz pochodzą to bezpośrednia transplantacja od starszego brata – Daytona 675. Za zatrzymanie tego potwora odpowiadają dwutłoczkowe, pływające zaciski firmy Nissin, co zapewnia mnóstwo siły w sam raz do pohamowania zapędów nowego Triumph’a.
 
Wykonane z lekkich materiałów, pięcioramienne felgi to także zapożyczenie z Daytony; obuto we flagowe gumy Dunlopa – Sportmax Qualifier. To nie koniec markowych komponentów. Z przodu i z tyłu znajdziemy zawieszenie z charakterystycznym znakiem firmy Kayaba, co jest gwarancją świetnego prowadzenia nowego pojazdu.
 
Styliści mają głos
Niskie, podwójne siedzenie, nowe podnóżki i kierownica wspólnie dbają o komfortową pozycję jeźdźca i jego „plecaczka” bez narażania na szwank agresywnej stylistyki tego streetfightera. Przednie lampy korespondują bezpośrednio z modelem Speed Triple, zaś konsola wskaźników, odpowiednio przestylizowana, żeby wpisać się z linię Street’a została zapożyczona z… tak jest, dawcą tego organu ponownie była Daytona.
 
Dyrektor handlowy firmy Triumph, Tue Mantoni, tak komentuje wprowadzenie nowego Triple’a do oferty: „Street Triple to jeden z naszych najważniejszych modeli wprowadzonych na rynek, który zapewni firmie Triumph mocno zarysowaną obecność w tym segmencie rynku i będzie świetnym początkiem dla nowej linii sportowych motocykli. To świetny motocykl zarówno dla doświadczonych jak i zupełnie świeżych kierowców, ze świetną stylistyką i osiągami za atrakcyjną cenę jak na motocykl tej klasy. Do tej pory zanotowaliśmy fantastyczną reakcję klientów na ten właśnie model.”
 
Cena szczęścia
Wyceniony na 7.999,- $ (dane z USA), Street Triple będzie dostępny u dealerów wczesną jesienią 2007 roku (orientacyjna data to koniec września). Ponieważ Triumph zdaje sobie sprawę z opóźnień jakie mogą wyniknąć z masowych zamówień nowego modelu, uruchomiony został specjalny program rezerwacji nowego Triple’a. Ci z was, którzy mają chrapkę na najnowszą propozycję Triumph’a mogą już szturmować salony dealerskie!
 
Naszym zdaniem
Zapowiada się prawdziwy przebój! A co Ty o nim powiesz?