Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Używane Top 5 motocykli na track day. Jaki motocykl wybrać na tor dysponując kwotą 10 tysięcy złotych? Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Używane

Top 5 motocykli na track day. Jaki motocykl wybrać na tor dysponując kwotą 10 tysięcy złotych?

Dysponujecie zerowym doświadczeniem w jeździe na torze, kwotą 10 tysięcy złotych oraz chęcią rozwijania umiejętności w szybkiej jeździe. Jaki motocykl kupić? Już odpowiadamy.

Pierwsza z propozycji będzie dobra przede wszystkim na tor kartingowy, albo niezbyt szybki, techniczny obiekt bez długich prostych. Jednym słowem idealny „na obiekt” gdzie liczy się technika i zdolność do dużych pochyleń a nie tylko moc silnika. Pozostałe motocykle sprawdzą się w każdych warunkach, ale szczególnie na torach pełnowymiarowych. A więc zaczynamy.

 

DRZ400SM

 

Suzuki DRZ400SM w supermoto to doskonały powód do rozpoczęcia przygody z torem wyścigowym. Bez względu na to, którą wersją dysponujecie (crossową/enduro z kołami supermoto, czy fabryczną SM) na torach kartingowych powininna się w wydaniu amatorskim sprawdzić. Jakie są jego największe atuty? Pancerna konstrukcja silnika, podatność na tuning i odporność na szlify. DRZ bez względu na sposób, w jaki go wywrócimy z pewnością zniesie to lepiej niż jeździec. Oczywiście z czasem zacznie mu brakować mocy, hamulce zaczną być zbyt słabe, ale wasz skill błyskawicznie się podniesie. Kilka regularnych treningów na krętych torach będzie skutkowało tym, że na drogach o dużej ilości zakrętów będziecie poza zasięgiem.

 

 

CBR600F4i/F4i Sport

 

Czy ten motocykl trzeba komukolwiek przedstawiać? Bardzo przyjazny (jak na sześćsetkę) sposób oddawania mocy, fajny rozkład mas, duża trwałość i wytrzymałość konstrukcji w stosunku do konkurencji oraz spora podaż części używanych to atuty przemawiające za związaniem się z CBR600. Z dostępnością torowych owiewek zarówno nowych jak i używanych też nie powinno być problemu. Honda CBR 600 F4i Sport ma dodatkowe atuty względem podstawowej takich, jak zmodernizowane sprzęgło czy bardziej sportowe siedzenie pasażera od zwykłej F4i.

 

 

Kawasaki ZX636 2003-2004

 

Wydajne hamulce, jednostka napędowa z dużym potencjałem, sportowa pozycja oraz duża trwałość są atutem tego modelu Kawasaki. Nieco większa pojemność wyklucza go z możliwości startów w seriach pucharowych, ale jako treningówka i narzędzie do doskonalenia techniki jazdy wydaje się doskonałym rozwiązaniem.

 

 

Suzuki GSXR750 2000-2003

 

Jedyny pojazd o pojemności 750 ccm w zestawieniu. Lżejszy niż litr, mocniejszy niż sześćsetka to doskonały pomysł dla kogoś, kto planuje dłuższy czas spędzić na torach wyścigowych. Produkowany od 1985 roku GSXR 750 to jedna z ikon motocykla sportowego. Większa moc od pozostałych pojazdów w zestawieniu, świetne hamulce, elastyczny, dynamiczny silnik i naprawdę duża trwałość. Pozycja także nie pozostawia złudzeń: GSXR750 to rasowa wyścigówka, z tak dużym potencjałem, że niejeden sensowny kierowca udowodni niektórym posiadaczom litrów, że muszą się jeszcze sporo nauczyć. Niestety, wadą tego modelu jest fakt, że z uwagi na duży popyt i użytkowanie przez kierowców preferujących agresywną jazdę, niewiele egzemplarzy zasługuje na zainteresowanie. Motocykl oferuje dużo miejsca dla kierowcy, dlatego dla osób o wzroście 180 cm wydaje się najatrakcyjniejszym modelem w zestawieniu.

 

 

Yamaha YZF-R6 1999-2002

 

W cenie 10 tysięcy złotych macie szansę znaleźć egzemplarze zarówno pierwszej (99-00r) jak i drugiej (01-02r) generacji; ta ostatnia jest rozwinięciem pierwszych modeli. Yamaha YZF-R6 jest pojazdem zdecydowanie bezkompromisowym i zbudowanym głównie pod kątem sportu. Pozycja, przełożenia, charakterystyka silnika – to wszystko doskonale sprawdzi się na torze. Lubisz wkręcić  silnik na wysokie obroty? W R6 będziesz musiał to robić, jeśli tylko zechcesz poczuć sportowe wrażenia. Na drogach publicznych Yamaha okaże się średnio poręczna a w niektórych egzemplarzach uszkodzeniom ulega skrzynia biegów. Rynek używanych części mechanicznych nie zawsze stoi otworem. Mimo to, R6 to naprawdę dobry wybór.

 

 

To pięć propozycji, które polecamy w kwocie do 10 tysięcy złotych. Oczywiście na rynku znajdziemy czasem inny model porównywalnie się sprawdzający, jednak dysponując kwotą 10 tysięcy złotych, na sezon 2018 wybralibyśmy któryś z powyższych.

Więcej o motocyklach Kawasaki

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści