Testy MotoGP w Katalonii i na Aragon - Motogen.pl

Zacznijmy od tego, co interesuje wszystkich, czyli Suzuki. Na motocyklu jeździł oczywiście Randy de Puniet, który został etatowym kierowcą testowym producenta. Suzuki ma powody do zadowolenia, ponieważ Randy miał tylko 0.793 sekundy straty do najszybszego zawodnika testów, którym był Jorge Lorenzo. Mimo wszystko Suzuki planuje powrót dopiero w 2015 roku, ponieważ chcą wejść do gry ze starannie przygotowanym motocyklem. Poza tym prototyp Suzuki jest obecnie testowany na elektronice dostarczonej przez Mitsubishi, a obowiązkowy komputer od Magneti Marelli jest dopiero rozpracowywany przez inżynierów Suzuki. Kolejne testy motocykli odbędą się na torze MotorLand Aragon.

Honda po raz pierwszy zaprezentowała motocykl na przyszły rok. Zrobiła to jednak podczas testów na Aragon, a te w Katalonii pominęła. Takeo Yokoyama powiedział, że jest to całkowicie nowy motocykl zarówno pod względem silnika jak również ramy. Team chce przetestować maszynę już teraz aby wysłuchać opinii Daniego Pedrosy i Marca Marqueza. Wprowadzone zmiany zostaną ponownie przetestowane podczas testów w Walencji, które odbędą się w listopadzie.

Cal Crutchlow, który testował M1 na rok 2013 nie był specjalnie zadowolony z motocykla. Powiedział, że udało się sprawdzić i poprawić kilka rzeczy, ale ostatecznie podwozie z roku 2013 nie jest tak dobre jak to z ubiegłego sezonu. Cal zakończył testy w Katalonii z piątym czasem, który był o 0.558 sekundy gorszy od wyniku Jorge Lorenzo. Czy zatem jego poprzednie wypowiedzi były przesadzone? Wygląda na to, że tak. Z drugiej jednak strony pojawiły się informacje, że Yamaha chce nieco utemperować wypowiedzi brytyjskiego zawodnika.

W Katalonii testowało również Ducati. Nicky Hayden i Andrea Dovizioso jeździli na motocyklu laboratoryjnym, którego podczas ostatnich dwóch rund dosiadał Michele Pirro. Dovizioso i Hayden zgodnie przyznali, że o wiele lepiej jeździ im się na tegorocznych motocyklach. Obaj będą jeszcze debatować z pozostałą częścią teamu na temat tego, którego motocykla użyć w Assen. Jedynym plusem testów dla kierowców Ducati były nowe opony Bridgestone o twardej mieszance. Najbardziej zadowolony był Andrea Dovizioso, któremu udało się wykręcić na nich lepszy czas niż w trakcie wyścigowego weekendu.

Testy w Katalonii trwały jeden dzień. We wtorek rozpoczęły się testy na MotorLand Aragon, które zostały przerwane przez deszczową pogodę. Dzień dzisiejszy, czyli środa, jest ostatnim dniem testów na Aragon.

Więcej o motocyklach Ducati Autor: Wojciech Grzesiak