Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Test motocykla Ducati XDiavel - piękna strona mocy Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Test motocykla Ducati XDiavel - piękna strona mocy test, opinie i oceny

W 2012 r., kiedy Ducati Diavel trafił do sprzedaży, dla producenta rozpoczęła się nowa era. Po raz pierwszy marka z Bolonii zaprezentowała pojazd segmentu power-cruiser. Świat opanowała diavelomania - motocykl pod względem stylistyki był indywidualistą, nie do końca wpisującym się w styl segmentu. Co z tego, skoro osiągi, prowadzenie czy zastosowane komponenty pozycjonowały go w ścisłym czubie swojej kategorii. Całkiem niedawno do salonów sprzedaży trafił kolejny Diavel, bazujący na podobnych komponentach, ale z wyraźnym, customowym (oczywiście w terminologii Ducati) sznytem. Przedstawiamy XDiavela, motocykl który na nowo definiuje słowo "sztuka".

Ducati XDiavel - Wygląd

O ile zwykły Diavel był na pograniczu segmentów power-cruiser i naked/streetfighter, o tyle widać, że XDiavel ma cechy typowego cruisera. Siedzi się nisko, kierownica i podnóżki są zauważalnie bardziej wysunięte do przodu. Dzięki temu siedzimy w indentyczny sposób, jak na większości chopperów/cruiserów.

 

Linia XDiavela jest elegancka - reflektor płynnie przechodzi w zbiornik paliwa, którego kształt harmonizuje z mocno wciętym fotelem. Za kanapą kierowcy umieszczono niewielkie miejsce dla pasażera, które kończy się mniej więcej w połowie tylnego koła (do niego wrócimy za chwilę). Nadaje to motocyklowi niezwykłą dynamikę i agresywność. Osoby zaniepokojone pozycją "plecaka" pragnę uspokoić - po zamontowaniu akcesoryjnego oparcia nasz pasażer ma przyzwoite warunki podróży.

 

Ducati XDiavel - moc, piękno i najnowocześniejsza technologia...

 

Tylna felga jest osobnym dziełem sztuki. Ma piękny kształt oraz kosmiczną szerokość opony - 240 mm, a do tego osadzona jest na monowahaczu - więc z jednej strony motocykl wygląda bosko. Jeśli wymieniamy ekscytujące detale, to warto wspomnieć o monstrualnym tłumiku przed tylnym kołem, szczątkowej, kratownicowej ramie, ładnym silniku oraz reflektorach - tylnym, dwuczęściowym zintegrowanym z kierunkowskazami, oraz przednim wykonanym w technologii LED z funkcją świateł dziennych. Wielokolorowy ciekłokrystaliczny licznik jest czytelny, a jego wygląd kojarzy się z nawigacją motocyklową.

 

Znak czasów: reflektory do jazdy dziennej...

 

XDiavel został opisany trzema wartościami: 5000, 60 oraz 40. 5000 jest wartością, przy której silnik oddaje maksymalną wartość momentu obrotowego. 60 to liczba możliwych konfiguracji pozycji (podnóżki, siedzenie oraz kierownica są regulowane), a 40 to maksymalny kąt pochylenia motocykla w zakręt.

 

Zobacz dane techniczne motocykla Ducati XDiavel w naszym katalogu motocykli

 

Czytaj dalej na następnej stronie>>>

 

Więcej o motocyklach Ducati Autor: Jakub Olkowski

Tagi

Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Ducati X-Diavel w teście Motogen.pl

79
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści