Targi Eicma 2013 - relacja na żywo - Motogen.pl

Dlaczego już dzisiaj, skoro targi zaczynają się oficjalnie od wtorku? Od kilku ostatnich lat Ducati miało oddzielną imprezę, która przygotowana była z dużym rozmachem, bez ograniczeń czasu i miejsca. Producent z Bolonii będąc u siebie „w domu” pozwalał sobie na organizację konferencji prasowej dzień przed otwarciem targowych hal. Najwyraźniej reszta producentów pozazdrościła Ducati, dlatego już dzisiaj będziemy mieli dzień pra-premier przed oficjalnymi premierami. To niestety oznacza, że najbardziej przydatnym urządzeniem byłby teleporter, bo każdy producent wymyślił sobie inną lokalizację na pierwsze spotkanie mediów z ich nowościami. Mamy jednak nadzieję, że wszystko potoczy się zgodnie z naszym misternym planem i już przed godziną 16-tą będziemy mogli zacząć relację.

>> Zobacz też: Czego spodziewamy się na EICMA 2013? <<

Wtorek z pewnością nie zwolni tempa, ale za to wszystko odbędzie się pod jednym dachem hal Fiera Milano. Zapowiada się bardzo ciekawy początek tygodnia! Wszystkie informacje będziemy aktualizować na tej podstronie. Dzięki temu, że jesteśmy na miejscu oficjalnych prezentacji, już po kilku minutach po światowej premierze będziecie mogli przeczytać wszystkie podstawowe informacje o nowych motocyklach w tym miejscu. Zaglądajcie również na nasz fan page na Facebooku oraz profil na Twitterze. Tam również będą pojawiać się ciekawe rzeczy.

Plan prezentacji prasowych:

Poniedziałek – 04.11

15.30 – Ducati

18.00 – Honda

20.00 – Yamaha

Wtorek – 05.11

9.30 – Triumph

10.00 – BMW

10.30 – Kawasaki

12.00 – KTM

13.00 – Grupa Piaggio (w tym Aprilia, Moto Guzzi, Vespa)

14.30 – Harley-Davidson

15.30 – Kymco

16.00 – Husqvarna

17.30 – Suzuki

Początek relacji:

[11:30] Witajcie! Mediolan przywitał nas dzisiaj strugami deszczu, co o tej porze roku dla tubylców jest sporym zaskoczeniem. My dzięki temu nie odczuliśmy zmiany klimatu, bo jest jak w Polsce 🙂

[11:51] Dzień zapowiada się na bardziej zwariowany niż przewidywaliśmy! Włosi chyba oszaleli. Wszystkie pra-premiery odbędą się w centrum, gdzie znalezienie miejsca do parkowania graniczy z cudem. Myślę, że nawet wczorajsza wizyta w słynnej Katedrze Narodzin św. Marii w Mediolanie niewiele by pomogła. Czeka nas podróż autem poza strefę centrum, a po tym to już pestka – raptem kilkanaście stacji metra, kilka przesiadek i jesteśmy. Włosi metro mają rozplanowane perfekcyjnie, ale konferencje ułożone są na zakładkę, więc tuż po Ducati pędem będziemy musieli lecieć na Hondę. Zaraz po tym na styk powinno udać nam się dojechać na Yamahę, gdzie nie dojedziemy żadną komunikacją miejską. Końcówkę dnia spędzimy na konferencji, której nie ma w oficjalnym harmonogramie, więc póki co pozostawimy to dla Was niespodzianką 🙂

Nasza trasa na dziś:

[12.05] BMW nie uchroniło się przed wyciekiem informacji, już wiemy, że długo wyczekiwany naked na bazie S1000RR wejdzie do produkcji. LINK

[12:50] Dzięki Holendrom wiemy, jak będzie wyglądać Ducati Monster 1200.

[12.54] Wszystko spakowane, wychodzimy z hotelu. Za oknem ulewa, gdzie my jesteśmy???

[13:03] Dane techniczne Ducati Monster 1200 również pojawiły się w sieci i znajdziecie je tutaj – LINK

[13:05] Na EICMA pojawi się również… Honda VFR800F

[14:52] Jesteśmy już na miejscu. Dotarliśmy na konferencję Ducati, ale niestety jesteśmy przed czasem i póki co Włosi wszystkich wyganiają i nie wpuszczają nikogo do środka.

[15:02] Mamy już oficjalne zdjęcia i informacje na temat MV Agusta Turismo Veloce 800, która trafi do sprzedaży w przyszłym roku: LINK

[15:52] Konferencja prasowa Ducati zalicza mały poślizg jak na Włochów przystało.

[16:05] Jesteśmy już wewnątrz muzeum, gdzie odbędzie się premiera nowości Ducati.

[16:23] Póki co bez rewelacji, Ducati pokazuje Panigale Superleggera.

[16:31] Szef designu z Audi opowiada o tym, że włosi mają wyczucie stylu we krwi.

[16:33] Według Włochów wszystko co stworzą jest eleganckie i takie też są motocykle Ducati.

[17:00] Jest i Ducati Monster 1200. Motocykl będzie występował w wersji zwykłej (135 KM) i S (145 KM) z hamulcami od Panigale. Reszta danych zgodnie z oczekiwaniami: LINK 1, LINK 2.

[17:18] Konferencja Ducati zakończona. Pokazano Monster 1200 w dwóch odmianach, ale nie było ani słowa o Scramblerze, a szkoda.

[17:22] Następny przystanek – Honda (18:00). Mamy nadzieję, że uda nam się dotrzeć na czas.

[17:47] Już o 18:00 konferencja prasowa Hondy. Wiemy już, że CBR1000RR Fireblade nie wprowadzi zbyt wielu nowych rozwiązań. Importer zapowiadał jednak, że zostaniemy mocno zaskoczeni. Czy tym zaskoczeniem będzie RCV1000R?

[17:55] Tłum przed wejściem do klubu, gdzie Honda zaprezentuje nowości na 2014. Takiej frekwencji pozazdrościłyby nawet najbardziej lanserskie stołeczne miejscówki.

[18:26] Jak klub dobry to i kolejka duża. Jeszcze nie weszliśmy do środka, prezentacja również jeszcze się nie rozpoczęła. Japończycy podeszli do sprawy ze stoickim spokojem i raczą nas dźwiękami reggae.

[18:34] Prezentacja Hondy jeszcze się nie rozpoczęła, a press pack już wpadł na skrzynkę mailową. Modele, które zostaną zaprezentowane to: CB650F, CBR1000RR Fireblade i Fireblade SP, Crosstourer, CTX700, CTX700N, CTX1300, CBR300R, CBR650F, Integra, NC750S, NC750X, VFR800F.

[18:45] Chyba najbardziej interesująca będzie w takim układzie VFR800F. Oto i ona.
Silnik VTEC, moc 105 koni mechanicznych, moment obrotowy 75.1 Nm, waga na mokro – 239 kg i hamulce z systemem Dual C-ABS.

[18:49] CBR1000RR Fireblade na 2014 rok to poprawiona głowica i wydech oraz zmienione ustawienia wtrysku. Ma być więcej mocy w szczycie i więcej momentu obrotowego w środkowym zakresie.

[18:50] Prezentacja zaczyna się od MSX125 i SH125. Ku niezadowoleniu Wiewióra MSX125 nie będzie napędzany dieslem.

[18:51] 32 procent klientów Hondy wybiera skrzynię DCT, więc Japończycy pójdą w tę stronę.

[18:54] Honda CTX1300. Motocykl będzie miał silnik V4, ABS i system audio. Pojawi się również CTX700. Oba motocykle będą także dostępne w wersji bez owiewki.

[18:55] CTX700 będzie mieć zasięg 350 kilometrów na jednym zbiorniku i skrzynię DCT.

[18:59] Jest i Honda NC750. Zasięg – 400 km na zbiorniku. Do tego zaktualizowany sterownik skrzyni DCT.

[19:01] Honda ma powody do zadowolenia. Model NC700 jest piątym na liście najlepiej sprzedających się nowych motocykli w Europie.

[19:03] Jest i CBR300R. To oznacza, że czeka nas kolejny hit w klasie małolitrażowych motocykli.

[19:09] Jest CBR1000RR Fireblade. Na scenę wprowadziła ją gwiazda Isle of Man TT – John McGuinness.

[19:13] Na scenie CBR650F i CBF650. Motocykle będą miały większą moc w dolnym zakresie i będzie można nimi jeździć mając prawo jazdy kategorii A2.

[19:16] W modelu Honda Crosstourer stylistycznie po staremu, ale za to będzie trzystopniowa kontrola trakcji i uaktualnione oprogramowanie DCT.

[19:25] Jest i VFR800F. Oprócz tego, co wymieniliśmy wyżej, będzie miał również grzane manetki.

[19:26] Honda CBR1000RR Fireblade SP.

[19:31] Prezentacja Hondy już za nami. Chciałoby się zaśpiewać z Herman’s Hermits „No Milk Today” lub raczej „No RCV1000R today”. Teraz pędzimy na konferencję Yamahy.

[19:59] Jesteście gotowi do przejścia na ciemną stronę mocy?

[20:07] Jeżeli pani prowadząca taksówkę się nie uspokoi, to ekipa będąca w Mediolanie może przejśc na ciemną stronę mocy już przed 21:00.

[20:22] Dojechaliśmy na konferencję Yamahy. Na miejscu panuje zupełnie inny klimat niż na poprzednich prezentacjach.

[20:26] Jest bardzo elegancko i nie ma zbyt wielu gości. Ilość zaproszeń była bardzo limitowana, więc cieszymy się, że jesteśmy w tej puli. Póki co odbywa się część bankietowa.

[20:50] Prezentacja jeszcze się nie rozpoczęła. Przeszukaliśmy sieć i na jednym z chińskich serwisów motoryzacyjnych znaleźliśmy takie zdjęcie. Czy to Yamaha MT-07?

[20:57] Mamy pierwsze przecieki. MT-07 ma być znacznie tańsza niż MT-09. Do tego powinna zostać zaprezentowana specjalna wersja MT-09 i koncept trzykołowego skutera.

[21:03] Jest jeszcze jedno zdjęcie. Tym razem ponownie od Holendrów, którzy twierdzą, że to jest właśnie Yamaha MT-07. Wyglądem pasuje do powyższej fotki pochodzącej z Chin.

[21:11] Zaczyna się pokaz. W oczekiwaniu na premierę wraz z ekipą Yamahy Mateusz robi MT-07. Przynajmniej tak twierdzi… 😉 Bądźcie czujni!

[21:18] Oto i ona – Yamaha MT-07. Pokaz się jeszcze nie rozpoczął, a film już został udostępniony na YouTube.

[21:24] Kolejne zdjęcie MT-07. Jest ich jeszcze więcej, a premiera nawet się nie rozpoczęła.

[21:26] Pojawiły się kolejne informacje już z oficjalnych źródeł. MT-07 będzie miała dwucylindrowy silnik o pojemności 698 ccm.

[21:31] Niedawno pisaliśmy o trzykołowym pojeździe Yamahy. Teraz już wiadomo, że taki pojazd powstanie. Yamaha nazywa to filozofią new mobility.

[21:34] Trójkołowiec będzie nosił nazwę TriCity, co oznacza, że zostanie stworzony z myślą o poruszaniu się po mieście.

[21:36] Póki co jest to koncept. Finalna wersja pojawi się w przyszłym roku.

[21:40] TriCity będzie wyposażony w czterosuwowy silnik o pojemności 125 ccm. Skuter będzie ważył 150 kilogramów i kosztował około 4000 EUR. Pojawi się w sprzedaży latem przyszłego roku.

[21:44] Dzięki Brytyjczykom (i Znaffcy) wiemy, że MT-07 będzie miała moc 74.8 KM i moment obrotowy 68 Nm. Waga „na mokro” będzie wynosiła 179 kg bez ABS i 182 KG z ABS.

[21:45] Yamaha SR400 ma być dostępna w Europie.

[21:46] SR400 na scenie.

[21:50] Yamaha SR400 będzie dostępna w kilku wersjach. Yard Built będzie charakteryzował ręcznie robiony bak, podejście typu less-is-more oraz pełne skupienie na sylwetce motocykla. Ma on nawiązywać do oldschoolowych motocykli używanych do wyścigów po płaskich bezdrożach.

[22:00] Na scenie Yamaha MT-09 w wersji Street Rally wprowadzona przez Valentino Rossiego.

[22:03] MT-09 w wersji Street Rally nie będzie różniła się technicznie od podstawowej MT-09, ale otrzyma nowy pakiet stylistyczny.

[22:08] Jest i MT-07 – teraz już uberoficjalnie. Dowiedzieliśmy się za kulisami, że cena motocykla ma być niższa niż 6000 EUR.

[22:15] Yamaha Aerox doczeka się wersji czterosuwowej. Z kolei Super Tenere ma otrzymać tempomat i zmiany w oprogramowaniu.

[22:30] Na dzisiaj już koniec, ale dodajcie stronę do ulubionych, bo jutro wracamy z kolejną dawką informacji z EICMA 2013. Dziękujemy, że razem z nami odkrywaliście nowości od Ducati, Hondy i Yamahy. Miłego wieczoru!

[Wtorek – 5 listopada]

[8:45] Harley-Davidson pokazał już wczoraj wieczorem nowe modele – Street 500 i Street 750. Więcej szczegółów wkrótce.

[9:15] Triumph przedstawi modele America i Speedmaster na rok 2014.

[9:20] Mediolańscy wysłannicy już dotarli na miejsce, ale oczywiście nie mogło obyć się bez problemów. Obecnie utknęli na bramkach i na nowo są drukowane wszystkie przepustki. Nie ma jak dobry początek długiego dnia 🙂

[9:40] Z małym opóźnieniem, ale nareszcie dotarliśmy. Jako pierwsza dzisiejszego dnia jest konferencja Triumph.

[9:44] Pojawią się dwa nowe Triumph Thunderbird z silnikiem o pojemności 1700 ccm.

[9:46] Wersja Commander będzie przeznaczona dla lubiących jazdę po mieście, a LT to turystyczna odmiana Thunderbirda wyposażona w kufry i wysoką szybę.

[9:48] Triumph Thunderbird w wersji LT.

[9:51] W 2015 roku producent pokaże motocykl z jednocylindrowym silnikiem o pojemności 250 ccm. Nie będzie to kopia żadnego motocykla tylko autorski produkt. W 2014 roku Triumph wejdzie do Indonezji (w Indiach otworzy swoje przedstawicielstwo pod koniec listopada bieżącego roku).

[10:04] Jesteśmy na prezentacji BMW, która zaczyna się od modelu R nineT.

[10:06] Zgodnie z oczekiwaniami jest też skuter C-Evolution i R1200GS Adventure.

[10:12] Właśnie bezszelestnie wjechał produkcyjny skuter BMW. Jest to oczywiście C-Evolution.

[10:14] Jest jeszcze jeden tajemniczy gość. Czy to naked na bazie S1000RR?

[10:22] Teraz czas na BMW R1200RT. Będzie miało system wspomagania ruszania na wzniesieniu.

[10:24] Jest i BMW S1000RR w wersji naked. Motocykl będzie miał klocki od ubranego brata i 160 koni mechanicznych mocy. Będzie nosił oznaczenie S1000R. Całość zoptymalizowano tak, aby było jak najwiecej mocy i momentu w dolnym i średnim zakresie obrotów.

[10:27] Jeszcze jedna fotka S1000R.

[10:49] Kawasaki zaczyna od skutera J300 opracowanego wspólnie z Kymco.

[11:03] Mamy informacje na temat Z1000. Cena to 12 290 EUR. Będzie napędzany silnikiem o pojemności 1043 ccm. Moc to 142 KM, a moment obrotowy – 111 Nm. Waga wersji bez ABS – 220 kg, waga z ABS – 221 kg.

[11:55] O godzinie 12:00 rozpocznie się pokaz prasowy KTM. Z racji tego, że o 1290 Super Duke R wiemy już wszystko, to będzie interesował nas przede wszystkim model RC390.

[12:01] Jesteśmy już na prezentacji KTM.

[12:20] Czas na motocykle, które interesują nas najbardziej, czyli małolitrażowe drogowe maszyny KTM. Oprócz RC390 w Europie będzie dostępny również RC200.

[12:23] RC125 i RC200 pojawią się wiosną, a RC390 kilka miesięcy później.

[12:24] Model RC390 ma kosztować mniej niż 6000 EUR. Honda i Kawasaki muszą zatem mieć się na baczności.

[12:29] To by było na tyle jeśli chodzi o KTM. Na koniec pomarańczowi przedstawili jeszcze nową dakarówkę – 450 Rally.

[13:40] Wybaczcie milczenie, ale na konferencji prasowej Piaggio Group nie zaprezentowano jeszcze nic ciekawego. Po przemowach przedstawicieli koncernu przedstawiono skuter Vespa Primavera.

[15:48] Kymco pokazało Agility R16 Plus. Jest udoskonalony pod względem ergonomii i zwiększono pojemność schowka. Będą wersje 125 i 200. Koszt to odpowiednio 1900 i 2200 EUR.

[15:49] Kymco XCiting 400 będzie wyposażony w ABS. Wygląd pozostanie taki sam.

[15:52] K-XCT również będzie wyposażony w ABS. Wygląd tak jak w przypadku XCiting pozostaje taki sam. Downtown 300 również zostanie wyposażony w ABS i przejdzie lifting.

[15:53] Kymco pokazuje nowy ATV. Będzie nazywał się UXV 700.

[15:58] To tyle jeśli chodzi o nowości Kymco. Pozostało nam już tylko Suzuki. Czego możemy się spodziewać? Biorąc pod uwagę, że Recursion zapowiedziano na Tokyo Motor Show, a V-Strom 1000 już odkrył karty, to producent teoretycznie nie powinien nas niczym zaskoczyć.

[16:24] Zapomnieliśmy jeszcze o Husqvarnie 🙂 Prezentacja właśnie trwa i przedstawiono prototyp, o którym mówiliśmy wcześniej. Wersja ostateczna pojawi się za dwa lata. Motocykl ma pokazywać w jakim kierunku pójdzie Husqvarna.

[17:27] Zaczyna się konferencja Suzuki. Jeden z głównych bohaterów jest przykryty płachtą. Czy Japończycy nas zaskoczą?

[18:04] Niestety Suzuki nie zaskoczyło nas absolutnie niczym. Pokazano Burgmany 125 i 200 oraz V-Strom 1000. Pod płachtą znajdował się prototyp Suzuki do wyścigów MotoGP.

[18:14] Na koniec prototyp Suzuki na MotoGP.  Za dwie godziny mediolańscy wysłannicy powinni być na lotnisku. Jak nie dotrą, to będą musieli podrzeć swoje ciuchy i posiedzieć kilka godzin żeby uzbierać na nowe bilety. Dzięki, że byliście z nami przez te dwa dni.

Więcej o motocyklach BMW