-->
Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy motocykli - recenzje, opinie, zdjęcia i komentarze [TEST] Junak RSX 125 - sportowy naked na kategorię B Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

[TEST] Junak RSX 125 - sportowy naked na kategorię B test, opinie i oceny

Do redakcyjnego laboratorium trafił Junak RSX125. Najnowszy model w gamie Junaka wśród nakedów o sportowym charakterze. Czy jego wartości użytkowe w odniesieniu do ceny czynią z niego dobrą ofertę? Już odpowiadamy...

Nadwozie

Junak RSX125 jest następcą znanego, lubianego i ciepło przyjętego na rynku modelu RS125. Linia motocykla zyskała na agresywności, a stylistyka przypomina seryjne streetfightery z Kraju Kwitnącej Wiśni. Producent pokusił się o zastosowanie reflektorów wykonanych w technologii LED, ciekawego, ciekłokrystalicznego wyświetlacza (z dość bogatą liczną wskazań i wyświetlaczem biegów) a także wyposażył swój produkt w wygodną, dwuosobową kanapę. Kolorystyka testowanego egzemplarza podobnie jak jego jakość wykonania nie pozostawiają nic do życzenia.

 

 

Do gustu przypadły nam pinstripe’y na felgach, solidnie wyglądające tarcze i zaciski hamulcowe, widelec typu upside-down oraz ciekawy w formie przedni reflektor. In minus zaliczymy dość obszerny tłumik, oraz sporych gabarytów błotnik tylny zakłócający nieco czystość linii. Motocykl może się podobać jest niewielkich gabarytów, ale zapewnia dużo miejsca. Widać, że nie oszczędzano na nim przesadnie, czego dowodem jest choćby gniazdo USB dostarczane w standardzie.

Technika

RSX125 napędza jednocylindrowy, zasilany wtryskiem silnik z wałkiem wyrównoważającym generujący 10,6 KM. Napęd przekazywany jest za pomocą precyzyjnej, pięciobiegowej przekładni a finalnie łańcuchem. Dość radykalnie rozwiązano sprawę podwozia: widelec upside-down w tej kategorii pojazdów, szczególnie cenowej jest ewenementem.

 

Dobra robota: zawias i hamulce...

 

Dużych rozmiarów tarcza w przednim kole współpracująca z wydajnym zaciskiem działająca w  kombinowanym, zintegrowanym układzie hamulcowym zapewnia bardzo skuteczne opóźnienia. Pojazd gotowy do jazdy waży 140 kg, co jest efektem zastosowania kratownicowej, stalowej ramy.

Jazda

To, co wpływa negatywnie na masę, jest zbawienne z punktu widzenia stabilności. Rama okazuje się sztywna, podobnie jak widelec. Precyzja prowadzenia i zaskakująco dobra stabilność podczas pokonywania wszelkich winkli, kolein pozwala przypuszczać, że podwozie zostało zaprojektowane także do większej jednostki napędowej, przynajmniej o pojemności 250 ccm. Rezerwy potencjału podczas szybkiej jazdy są spore. Co więcej, mimo zastosowania opon mniej renomowanego producenta, przyczepność w złożeniach jest zaskakująco dobra.

 

 

 

Więcej o motocyklach Junak Autor: Jakub Olkowski

Strony:

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Oceń ten materiał:
[TEST] Junak RSX 125 - sportowy naked na kategorię B Junak RSX 125
[TEST] Junak RSX 125 - sportowy naked na kategorię B - fot. 2 Junak RSX 125
[TEST] Junak RSX 125 - sportowy naked na kategorię B - fot. 3 Junak RSX 125
[TEST] Junak RSX 125 - sportowy naked na kategorię B - fot. 4 Junak RSX 125
[TEST] Junak RSX 125 - sportowy naked na kategorię B - fot. 5 Junak RSX 125
[TEST] Junak RSX 125 - sportowy naked na kategorię B - fot. 6 Junak RSX 125
[TEST] Junak RSX 125 - sportowy naked na kategorię B - fot. 7 Junak RSX 125
[TEST] Junak RSX 125 - sportowy naked na kategorię B - fot. 8 Junak RSX 125
[TEST] Junak RSX 125 - sportowy naked na kategorię B - fot. 9 Junak RSX 125
[TEST] Junak RSX 125 - sportowy naked na kategorię B - fot. 10 Junak RSX 125
[TEST] Junak RSX 125 - sportowy naked na kategorię B - fot. 11 Junak RSX 125
[TEST] Junak RSX 125 - sportowy naked na kategorię B - fot. 12 Junak RSX 125
[TEST] Junak RSX 125 - sportowy naked na kategorię B - fot. 13 Junak RSX 125
[TEST] Junak RSX 125 - sportowy naked na kategorię B - fot. 14 Junak RSX 125
[TEST] Junak RSX 125 - sportowy naked na kategorię B - fot. 15 Junak RSX 125
[TEST] Junak RSX 125 - sportowy naked na kategorię B - fot. 16 Junak RSX 125
[TEST] Junak RSX 125 - sportowy naked na kategorię B - fot. 17 Junak RSX 125
[TEST] Junak RSX 125 - sportowy naked na kategorię B - fot. 18 Junak RSX 125
[TEST] Junak RSX 125 - sportowy naked na kategorię B - fot. 19 Junak RSX 125
[TEST] Junak RSX 125 - sportowy naked na kategorię B - fot. 20 Junak RSX 125
[TEST] Junak RSX 125 - sportowy naked na kategorię B - fot. 21 Junak RSX 125
[TEST] Junak RSX 125 - sportowy naked na kategorię B - fot. 22 Junak RSX 125
[TEST] Junak RSX 125 - sportowy naked na kategorię B - fot. 23 Junak RSX 125
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści