Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Suzuki Burgman 125 ABS – klasa w swojej klasie Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Suzuki Burgman 125 ABS – klasa w swojej klasie test, opinie i oceny

Nie wiem, jak w Twojej świadomości, ale w mojej Suzuki Burgman zaistniał za sprawą piosenki Sidneya Polaka „Skuter”. Później złapałem się kilka razy na światłach z taką sześćsetpięćdziesiątką, o której śpiewano, i byłem ogromnie zdziwiony, jak ten pojazd potrafi się rozpędzać. Gdy zmieniły się regulacje dotyczące prawa jazdy, a prawdziwy renesans przeżywają stodwudziestkipiątki postanowiłem przetestować najmniejszą wersję Burgmana. Czy ona także daje radę?

Producent: Najniżej położone siedzenie w swojej klasie i ergonomicznie ukształtowana podłoga ułatwiająca podparcie skutera po zatrzymaniu się.

Motogen: Siedzenie rzeczywiście jest jakby stworzone do współpracy z czterema literami kierowcy. Trochę obawiałem się o biodra pasażera, gdyż kanapa jest tu przysadziście szeroka. Szybko przekonałem się jednak, że można siedzieć na niej niczym cesarz w lektyce i śmiało mogę powiedzieć, że wyjątkowo miło było mi być wożonym tym pojazdem. Miejsce dla pasażera jest po prostu wyżej, co pozwala komfortowo się rozsiąść. Jeśli chodzi o wysokość siedziska kierowcy, to rzeczywiście leży ono tylko 735 mm ponad ziemią. Dla porównania np. Honda Forza ma je osadzone 45 mm wyżej. To duży plus dla Suzuki. Ja nie odczułem, aby jeździło mi się specjalnie lepiej niższym Burgmanem, ale mogę sobie wyobrazić, że te 4,5 cm może mieć olbrzymie znaczenie dla niższych i drobniejszych osób, w szczególności w miejskim ruchu.

 

http://www.motogen.pl/Suzuki-Burgman-125-ABS-w-tescie-Motogenpl,26815/Suzuki-Burgman-125-ABS,117570.html

Producent: Najniższa szerokość w swojej klasie.

Motogen: To ciekawe, ale Burgman, pomimo że jest bardzo dupiasty, w rzeczywistości wcale nie jest szeroki. Pamiętajmy, że czasem jednak to nie liczby stanowią o wartości użytkowej pojazdu i że tył Burgmana jest niewiele węższy niż rozstaw kierownicy. Manewruje się nim genialnie, co jest związane z rozłożeniem masy (159 kg), ale gdzieś z tylu głowy należy zawsze pamiętać o gabarytach tego pojazdu.

Producent: Obszerny schowek na dwa pełnowymiarowe kaski pod siedzeniem (41 l).

Motogen: To standard w klasie, by pomieścić dwa pełne kaski, aczkolwiek zdarzają się maksiskutery, które go nie spełniają. Muszę przyznać, że byłem jednak zmuszony użyć moich zwojów mózgowych odpowiadających za wyobraźnię przestrzenną, by znaleźć sposób na pomieszczenie obu integrali. Udało się!

 

http://www.motogen.pl/Suzuki-Burgman-125-ABS-w-tescie-Motogenpl,26815/Suzuki-Burgman-125-ABS,117608.html


Trzeba zwrócić uwagę, że przez konstrukcję kanapy schowek ma tu zupełnie inny układ, niż przyzwyczaił nas standard rynkowy – można w niego wepchać po prostu szersze przedmioty. Można też napchać ładunek powyżej linii kanapy, gdyż później uda się go przykryć siedzeniem niczym czapką. Z reguły układ schowka zaproponowany przez Suzuki był rzeczywiście udogodnieniem, choć nie przetestowałem transportu i specyfiki wszystkich możliwych ładunków.

 

Czytaj dalej na następnej stronie>>>

 

Strony:

Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Suzuki Burgman 125 ABS w teście Motogen.pl

76
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści