Sprzedaż jednośladów w styczniu - więcej motorowerów, mniej motocykli - Motogen.pl

UŻYWANE JEDNOŚLADY

W styczniu 2017 r. zarejestrowano 1992 używane jednoślady. W tej grupie przeważały, jak zazwyczaj motocykle. Ich rejestracje wyniosły 1714 szt., o 6% więcej niż w styczniu ub. roku. W grupie motorowerów przybyło 278 szt.

MOTOCYKLE

W styczniu br. zarejestrowano 389 nowych motocykli. Był to trzeci styczniowy rezultat na przestrzeni ostatnich 10. lat chociaż ze spadkiem rok do roku o 27,3% (-146 szt.).

Najpopularniejszą marką motocyklową w pierwszym miesiącu roku została HONDA dzięki rejestracji 71 szt. i ze wzrostem 16,4%. Przełożyło się to na 18,3% udział w rynku. Na drugiej pozycji zamknął ostatni miesiąc ROMET MOTORS z liczbą 35 szt. i spadkiem -70,3%. Pozostało mu 9% rynku wobec 22,1% w styczniu 2016 r. Trzecie było BMW po rejestracji 34 maszyn (-35,8%) i udziałem 8,7%. Dalej SUZUKI (28 szt.; +86,7%) i JUNAK (25 szt.; -50%).

Pojemności silnika:

W styczniu najwięcej zarejestrowano nowych maszyn z silnikami do 125 ccm (170 szt.). Liczba ta przełożyła się na 43,7% udziału w rynku. Rejestracje w tej klasie kurczyły się najszybciej. Spadek wyniósł 46,7%. Najpopularniejsze marki to: ROMET MOTORS (35 szt.), HONDA (26 szt.) oraz Junak (25 szt.). Na drugim miejscu były w ostatnim miesiącu motocykle najcięższe z silnikami o pojemnościach przekraczających 750 ccm. Zarejestrowano ich 123 szt. (+3,4% r/r, +4 szt.). Zajęły 31,6% całego rynku. Najwięcej w tym segmencie, zarejestrowano BMW – 34 szt.. Kolejna na liście była HONDA – 25 szt. i Harley-Davidson – 16 szt.

Następna klasa pod względem wolumenu to motocykle z silnikami o pojemności od 250 do 500 cm3 (41 szt.) a trzecia to motocykle z silnikami 500 – 750 cm3 (34 szt.).

Segmenty funkcjonalne:

W styczniu 2017r. w rankingu segmentów funkcjonalnych pierwsze miejsce zajęły motocykle typu STREET. Stanowiły one 35,2% wszystkich zarejestrowanych nowych motocykli. Przed rokiem było to blisko 40%. Ich rezultat w styczniu br. wyniósł 137 szt. (-34,8% r/r, -73 szt.). W tej kategorii klienci najchętniej wybierali markę Romet (28 szt.), następnie Junaka (18 szt.). Trzecia była  Honda (17 szt.). W rankingu segmentów na drugą pozycję wysunęły się motocykle ON/OFF z liczą 95 nowych motocykli. Zajęły w styczniu 24,4% rynku. Najpopularniejsze w tej grupie były motocykle BMW (27 szt.) następnie Honda (24 szt.) i Husqvarna (14 szt.). Trzecie miejsce wśród wszystkich segmentów zajęły BIG SCOOTERY (69 szt., -34,3% r/r), które straciły 2 punkty proc. udziału w rynku stanowiły 17,7%. Liderem w tej grupie była Honda (12 szt.) a za nią ZIPP (10 szt.).