Shoei X-Spirit III - nowa generacja kasków wyścigowych - Motogen.pl

Nowy kask to przede wszystkim bezpieczeństwo. W kasku zastosowano aż sześć powłok AIM+ z włókien organicznych i multi-kompozytowych. Do tego dochodzi środkowa wyściółka EPS mająca pochłonąć energię uderzenia. Wizjer CWR-F jest przystosowany do montażu zrywek i pinlocka (w tym Pinlock EVO) oraz posiada system podwójnego zamknięcia. Kask można szybko ściągnąć w razie wypadku dzięki systemowi EQRS – Emergency Quick Release System.

Aby dobrze dopasować kask zastosowano cztery rozmiary skorupy – XS-S, M, L oraz XL-XXL. Szybkoschnąca wyściółka daje możliwość dopasowania pozycji do kształtu twarzy użytkownika. Można ją wyjąć i wyprać.

Za wentylację odpowiedzialne są trzy wloty powietrza – jeden czołowy, dwa boczne i jeden w okolicach brody. Powietrze wydostaje się przez cztery wyloty zlokalizowane w górnej części kasku. Nowością są tutaj tunele wentylacyjne wprowadzone w policzkowej części EPS’u. Za aerodynamikę odpowiedzialne są spojlery i przetłoczenia. Drgania zmniejszono aż o 50%. Opory powietrza zredukowano o 10%,  unoszenie głowy – o 3%. Kask pojawi się na rynku na początku przyszłego roku.

 

Autor: Wojciech Grzesiak