Zbudować wypasiony motocykl to jedno, a sprzedać go to coś zupełnie innego i równie trudnego. W BMW ta sztuka się udaje, a od 8 lat jest pod tym względem tylko lepiej i lepiej. W roku 2017 nowych właścicieli znalazło 164153 niemieckie maszyny, a w 2018 było to 165566 sztuk. Mamy więc niewielki wzrost na poziomie 0,9%. Wystarczył on jednak, by 2018 był najlepszym rokiem w historii działu sprzedaży BMW Motorrad.
Jeśli chodzi o popularność poszczególnych modeli, niepodzielnie rządzą boksery. Cała rodzina R1200/1250 to ponad połowa łącznej rocznej sprzedaży. W 2018 roku zeszło ich 84500 sztuk, z czego ponad 51000 to turystyczne enduro R1200/1250GS w wersjach standardowej i Adventure.
Sprzedaż maszyn BW w Europie kształtowała się następująco:
- Niemcy: 23824 sztuki
- Francja: 16615 sztuk
- Włochy: 14110 sztuk
- Hiszpania: 11124 sztuki
- Wlk. Brytania / Irlandia: 9224 sztuki
Poza Europą również sukcesy:
- USA: 13842 sztuki
- Chiny: 7561 sztuk (+35%)
- Brazylia: 7361 szuk (+11%)
- Indie: 2187 sztuk
Jednym z głównych źródeł sukcesu BMW jest przemyślana polityka modelowa. Platforma R1200/1250 jest ciągle rozwijana i udoskonalana – w tym roku doszedł tam system zmiennych faz rozrządu Shift Cam, zwiększono również pojemność i moc. W 2019 roku nadzieją firmy są planowane nowe modele szosowe F850XR/R/GT oraz nowa generacja superbike’a S1000RR, promowana udziałem ekipy fabrycznej w mistrzostwach świata World Superbike. Pojawiły się również plotki o nowej linii cruiserów R1800, napędzanych nowym, nieprzyzwoicie dużym bokserem.