Produkcyjne Ducati V4 Superbike już w fazie testów? - Motogen.pl

Informacje na temat prezentowanego motocykla są niezwykle skąpe, ale na pierwszy rzut oka widać, że wzorem Supersporta i Panigale reflektory będą ukryte we wlotach powietrza.

Wzorem Panigale ułożyskowanie wahacza nie będzie w ramie, tylko silniku, który jednocześnie będzie elementem nośnym konstrukcji. Wiele wskazuje na to, że moc przekroczy tą w Superleggerze (160kW) a więc sięgnie 220KM. Sterowanie rozrządem, tradycyjnie dla Ducati, desmodromiczne.

Sylwetka Ducati V4 przypomina Panigale…

Silnik ma bardziej pionowo umiejscowione cylindy, co powinno zmienić rozkład mas, oraz wygospodarować miejsce na chłodnicę. Z racji położenia silnika, niewiele miejsca zostało na montaż amortyzatora centralnego, zobaczymy czym Ducati nas zaskoczy, ale przewidujemy, że element resorująco-tłumiący znajdzie się pod silnikiem. Tylne zawieszenie to popularny w Ducati wahacz jednostronny.

Czy mamy do czynienia ze zwykłym prototypem, czy modelem przedprodukcyjnym oraz czy nowe Ducati będzie skuteczną bronią wobec czterocylindrowej, rzędowej konkurcencji w serii Superbike – przyjdzie jeszcze nam poczekać…