Premiera motocykli Triumph Speed Triple S i Speed Triple R na 2016 - Motogen.pl

Przy okazji premiery nowej generacji rodziny Bonneville salon Diagonale Moto 78 z Francji wrzucił zdjęcia motocykli Speed Triple S i Speed Triple R. Teraz Triumph zaprezentował je oficjalnie.

Najważniejszą zmianą jest silnik. Producent zapewnia, że otrzymał on aż 104 usprawnienia w stosunku do swojego poprzednika. Mamy nową komorę spalania, nową głowicę, nowy kształt tłoków, a także przepustnicę Ride-by-Wire. Do tego dochodzi sprzęgło antypoślizgowe, mniejsza i bardziej wydajna chłodnica oraz nowy wydech, w którym przepływ spalin zwiększono o 70%. Triumph podaje również, że spalanie względem poprzednika spadło o 10%. Nowa konstrukcja silnika sprawiła, że jest on o 20mm węższy.

Wraz z nowymi motocyklami pojawią się również nowości z zakresu elektroniki. Zmienił się komputer sterujący silnikiem, a do dyspozycji będzie aż pięć trybów jazdy: Road, Rain, Sport, Track oraz tryb konfigurowany przez użytkownika.

Stylistyka Speed Triple również uległa zmianie. Tył jest inspirowany modelem Daytona 675R. Po torowych testach modelu Street Triple RX wiemy już, że zastosowanie tam tylnego stelaża od Daytony było strzałem w dziesiątkę, więc tym bardziej nie możemy się doczekać nowego Speed Triple.

Model R będzie wyższy od modelu S i otrzyma przedni błotnik oraz panele zbiornika paliwa wykonane z włókna węglowego. Oprócz tego Speed Triple R będzie wyposażony w zawieszenie Öhlins NIX30 i Öhlins TTX36 RSU. W obu motocyklach zastosowano hamulce Brembo z systemem ABS.

Więcej o motocyklach Triumph Autor: Wojciech Grzesiak