Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Porady Porównawczy test olejów Liqui Moly 10W-40 Street i 10W-50 Street Race Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Porady

Porównawczy test olejów Liqui Moly 10W-40 Street i 10W-50 Street Race

Czy dwa oleje tego samego producenta tak naprawdę różnią się od siebie? Przeprowadziliśmy test oleju 10W40 Street i 10W50 Street Race od Liqui Moly. Oba oleje testowaliśmy przez 5 mth na tym samym motocyklu, leciwej Kawasaki ZX-636.

Przed zalaniem pierwszego z testowanych olejów silnik oczyściliśmy środkiem do czyszczenia silników. Prezentowaliśmy go przy okazji tego materiału.  Pozwoliło to na wyeliminowanie zanieczyszczeń, dlatego wynik porównania obu olejów jest bardziej obiektywny. Test odbył się na torze Slovakiaring o długości 5 922 m.

 

Wnioski:

 

Olej 10W50 w porównaniu do oleju o lepkości 10W-40 lepiej chroni łożyska ślizgowe (panewki) świadczy o tym wyższa procentowa zawartość miedzi (Cu), ołowiu (PB). Ponadto ten olej lepiej chroni wałki rozrządu oraz skrzynię biegów. Świadczy o tym wyższa zawartość zawartość żelaza (Fe). Te parametry 10W-50 Street Race świadczą o tym, że lepiej chroni on przed zużyciem, doskonale nadaje się do silników sportowych, oraz do silników chłodzonych powietrzem. Ze względu na większą lepkość powinien też lepiej chłodzić tego typu silniki.

 

Jednak wyższa lepkość może mieć wpływ na większe zużycie podczas uruchamiania silnika. Świadczy o tym wyższa zawartość ścieru aluminiowego w badanych próbkach. Tutaj pojawia się przewaga oleju 10W-40 Street. Dlatego optymalnym rozwiązaniem jest stosowanie oleju o lepkości 10W-40, szczególnie do silników które są eksploatowane w ruchu miejskim (częste zatrzymywanie, włącznie i wyłączanie silnika), a olej 10W50 do silników wysilonych i podatnych na przegrzewanie się.

 

Laboratoryjny test olejów przeprowadziła firma Venturo sp. z o. o. z Wrocławia.

 

Zapraszamy do obejrzenia testu:

 

 

Badany produkt:

 

Liqui Moly Motorbike 4T 10W40 Street

 

Miejsce pobrania próbki do badania

Kawasaki ZX636R

Liczba motogodzin pracy oleju

5

Oznaczenie próbki do badania

F1 121

 

Skład pierwiastkowy w ppm

 

a) Ścier metaliczny

 

pierwiastek

Al

Cr

Cu

Fe

Mo

Mn

Ni

Pb

Sn

Ti

olej badany

51

7

4

29

4

4

3

2

o

0

 

b) Zanieczyszczenia

 

pierwiastek

K

Na

Si

ilość w pm

0

75

5

 

Liqui Moly Motorbike 4T Synth 10W50 Race

 

Miejsce pobrania próbki do badania

Kawasaki ZX636R

Liczba motogodzin pracy oleju

5

Oznaczenie próbki do badania

F1 119

 

Skład pierwiastkowy w ppm

 

a) Ścier metaliczny

 

pierwiastek

Al

Cr

Cu

Fe

Mo

Mn

Ni

Pb

Sn

Ti

olej badany

67

7

2

23

2

4

3

2

3

0

 

b) Zanieczyszczenia

 

pierwiastek

K

Na

Si

ilość w pm

0

81

0

 

Redaktor naczelny
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści