Głosy można było oddawać od połowy stycznia. Ze zgłoszonych motocykli w Europie Środkowo-Wschodniej wybrano sześć najlepszych w publicznym głosowaniu (cztery spośród nich zostały zbudowane przez polskie salony Harley-Davidson), które zakwalifikowały się do finału regionalnego gdzie międzynarodowe jury złożone z wybranych specjalistów Harley-Davidson z Milwaukee, Singapuru i Oxfordu wybrało ekipę szczecińskiego salonu Harley-Davidson na Króla Custom w Europie Środkowej i Wschodniej.
Laureaci w regionie CEE (w kolejności zajętego miejsca):
1. H-D Szczecin Polska
2. H-D Rzeszów Polska
3. H-D Łódź Polska
4. H-D Praha Czechy
5. H-D Kraków Polska
6. H-D Pilzno Czechy
Warto przypomnieć, iż celem konkursu Bitwa Królów było zbudowanie zmodyfikowanego motocykla Harley-Davidson na bazie modelu z rodziny Dark Cutom™oraz dowiedzenie swych umiejętności, kreatywności i talentu w sztuce customizacji motocykli. Budowa motocykli pochłonęła tygodnie żmudnej pracy, od poszukiwania inspiracji i pomysłów, wykonania szkiców i zebrania zespołu, po wykonanie poszczególnych maszyn, obejmujące cięcie, modyfikacje instalacji, spawanie i malowanie. Po raz kolejny przekonaliśmy się, że w salonach Harley-Davidson zatrudnieni są mistrzowie w swojej profesji.
Przed nami jeszcze ostateczna Bitwa Królów. W finale, który odbędzie się w listopadzie podczas motorshow EICMA w Mediolanie, wezmą udział zwycięskie motocykle custom z innych krajów i regionów Europy, a także Afryki i Bliskiego Wschodu. Tam też będzie wybrany, ogłoszony i koronowany Król Custom 2018.
Motocykle biorące udział w konkursie można zobaczyć na specjalnej stronie internetowej https://customkings.harley-davidson.com/pl_pl.
ACE OF SPADES – Softail® Street Bob® by Harley-Davidson® Szczecin
Kilka słów o projekcie od zwycięskiej ekipy:
W tym roku wzięliśmy na warsztat maszynę Softail 2018 Street Bob, który w najnowszym wydaniu to motocykl z całkowicie nowym zawieszeniem Softail. Postanowiliśmy wykorzystać ten fakt i pokazać jak genialnie może wyglądać tył motocykla. Customowy tylny błotnik wraz z customowym uchwytem siedziska tworzą nieskazitelny i niczym nie zaburzony tył motocykla. Dopełnieniem są schowane pod siedziskiem lampy tylne oraz niska kierownica. Dodatki Harley-Davidson z serii Defiance tworzą jeszcze bardziej customowy wygląd i stawiają ten motocykl na czele customowej stawki, tak jak As Pik który jest najwyższą kartą w tali.
W czwartej edycji Bitwy Królów platformą do modyfikacji były motocykle z minimalistycznej rodziny Dark Custom™ – Street 750, Street Rod®, Iron 883™, Forty-Eight® i Roadster™, w tym także dwa najnowsze modele Softail® z rocznika 2018 – Fat Bob® i Street Bob®.
Dark Custom to nowoczesne, undergroundowe oblicze marki, minimalistyczne w zakresie wyposażenia i utrzymane w klasycznym stylu. Surowe i wykończone w oryginalny sposób motocykle Dark Custom to maszyny dla tych, którzy jeżdżą własnymi ścieżkami, dzięki czemu mogą dać ujście swojej buntowniczej duszy i być na drodze na swoich zasadach. Motocykle Dark Custom charakteryzuje matowe lub przyciemnione wykończenie, elementy w stylu vintage oraz atrakcyjna cena, która ma skusić do zakupu nowych klientów marki.
https://www.harley-davidson.com/pl/pl/motorcycles/dark-custom.html
Więcej o motocyklach Harley-Davidson