Polska premiera Suzuki GSX-R 1000. Znana jest cena i dane techniczne. - Motogen.pl

Po powrocie w wielkim stylu teamu Suzuki do MotoGP nie można było zmarnować tego potencjału. W nowym GSX-R 1000 aż roi sie od inspiracji zaczerpniętych z królewskiej klasy. Na pokładzie mamy takie nowinki, jak: zmienne fazy rozrządu, innowacyjne zawieszenie Showa z wyrównaniem ciśnienia nad i pod tłokiem (zapobiega pienieniu oleju), dziesięciostopniową kontrolę trakcji, ABS z funkcją „cornering” (hamowania w złożeniu), quick i down shifter (standard w wersji R), system S-DMS (zmiana map silnika), Suzuki Easy Start system (wpomaganie przy ruszaniu). Bardzo duży nacisk położono na aerodynamikę mając w pamięci lekcję z Hayabusy, która osiągała niebotyczne Hayabusa: 304 km/h, a po demontażu lusterek 312 km/j. Dlatego w GSX-R 1000 zwrócono uwagę na takie detale, jak chociażby idealne spasowanie łbów śrub owiewki.

Podanoo też ceny nowego GSX-R. Za wersję standardową zapłacimy 68 500 zł, a za wersję „R” 84 000 zł.

Suzuki zapowiada, że jak w poprzednich modelach stawia na trwałość, ale też wygodę. Suzuki twierdzi, że aktualnie to najwygodniejszy superbike na rynku. Bez wątpienia już niebawem zweryfikujemy to dla was.

Dane techniczne:

Silnik

Nowy rzędowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 999,8 ccm

Moc maksymalna: 148,6 kW (202 KM)/13.200 obr/min

Moment maksymalny: 117,6 Nm (12,0 kGm)/10.800 obr/min

Masa własna: 200 kg/202 kg (ABS)/203 kg (GSX-R1000R)

Fot. Szymon Dziawer

Więcej o motocyklach Suzuki