Pierwsze testy MotoGP 2014 zakończone - Motogen.pl

Najszybszy ponownie był Marc Marquez, który wykręcił czas 1:59.533 i tym samym pobił rekord okrążenia ustanowiony przez Stonera w 2012 roku. Casey Stoner wykręcił wtedy czas 1:59.607. Ostatniego dnia testów Marquez pracował nad ustawieniami elektroniki i odbył symulację wyścigu na dystansie dwudziestu okrążeń. Dani Pedrosa zakończył dzień na szóstym miejscu z czasem 2:00.223. Pedrosa z kolei skupił się na testowaniu geometrii motocykla i „szukaniu” dodatkowych zapasów przyczepności tylnego koła. W połączonych wynikach testów Marquez i Pedrosa również uzyskali pierwszy i szósty czas.

Yamaha także ma powody do zadowolenia. Valentino Rossi ukończył trzeci dzień testów z drugim czasem, który wynosił 1:59.727. Jest to najlepszy wynik Rossiego na Sepang. Rossi przede wszystkim skupił się na symulacji wyścigu. Podobnie uczynił jego team partner – Jorge Lorenzo. Hiszpan ukończył dzień z trzecim czasem – 1:59.866. Lorenzo jest zadowolony z wyniku pomimo drobnych nieoczekiwanych problemów. Celem Jorge jest możliwość jazdy w takim stylu, jaki prezentował w ubiegłym roku przy mniejszej ilości paliwa. W połączonych wynikach z trzech dni Rossi i Lorenzo zajęli kolejno drugie i trzecie miejsce.

Ducati tym razem miało znacznie lepszy dzień. Andrea Dovizioso znacznie przyspieszył i zakończył dzień na siódmym miejscu z czasem 2:00.370. Cal Crutchlow pozostał poza pierwszą dziesiątką czasów i dzień zakończył z wynikiem 2:01.057. W połączonych wynikach zawodnicy również zajęli siódme i dwunaste miejsce.

Swój czas poprawił również Randy de Puniet, który cały czas testuje prototyp Suzuki. Francuz ukończył dzień i testy na siedemnastym miejscu z wynikiem 2:02.486.

Wśród zawodników jadących w teamach satelickich najszybszy ponownie był Stefan Bradl, który zakończył dzień i testy z piątym czasem 2:00.112. Wśród zawodników jadących w klasie Open najszybszy był Aleix Espargaro. Zawodnik ukończył testy na czwartym meijscu z wynikiem 1:59.998. Hiszpan startuje na motocyklu FTR Yamaha. Yamaha FTR-M1 różni się od M1 tym, że producent z Iwaty dostarczył jedynie silnik, ramę i wahacz, a FTR zajęło się resztą osprzętu. ECU pochodzi oczywiście od Magneti Marelli.

Połączone czasy testów znajdziecie tutaj, a szczegółowe wyniki, w tym lap-by-lap na www.motogp.com. Kolejna tura testów MotoGP rozpocznie się na torze Sepang 26 lutego, a już 11 lutego w Walencji swoje motocykle będą testować zawodnicy klas Moto2 i Moto3.

Więcej o motocyklach Ducati Autor: Wojciech Grzesiak