Piaggio X8 400 - kombiak z większym silnikiem - Motogen.pl
Do rodziny Piaggio X8 dołączył model o pojemności silnika 400ccm.
Nowe źródło napędu generuje 34 KM jest więc słabsze jedynie o 5 KM od flagowej jednostki Piaggio o poj. 500ccm! Dzięki temu skuter ten będzie można rozpędzić do ponad 150 km/h.

Tak jak u mniejszych braci, tu też mamy do dyspozycji duży, 48 litrowy schowek. Dostęp do niego uzyskamy zarówno poprzez podniesienie kanapy, jak również niespotykaną w innych skuterach klapę bagażnika – zupełnie jak w samochodzie. Dzięki takiej konstrukcji bez obaw możemy przewozić naprawde długie przedmioty jak np. rakieta tenisowa.

Pod względem wizualnym trudno jest odróżnić średniego z braci od tego cechującego się największą pojemnością. Gabaryty prawie się nie zmieniły. Na pierwszy rzut oka można dostrzec jedynie dostosowaną do nowego silnika pokrywę przekładni, większy tłumik, chromowane wstawki oraz oczywiście inny emblemat.

Studiując dane techniczne dowiemy się, że w "dużej" X8 powiększył się rozstaw osi, zastosowano podwójna tarczę z przodu, a tył toczy się teraz na 14 calowych felgach.

Szykuje się poważny konkurent dla Suzuki Burgmana 400 oraz Yamahy Majesty 400. Cena na pewno będzie konkurencyjna, a braku zalet, ciekawostek i stylu nowej włoskiej maszynie na pewno nie można zarzucić.