Zacznijmy od najważniejszej zmiany, a mianowicie rozkładu pól startowych do niedzielnego wyścigu. Sytuacja zmieni się w przypadku pierwszych dziewięciu zawodników i będzie wyglądała następująco:
– Zawodnicy, którzy zajęli miejsca od 1. do 3., będą startować z trzeciego rzędu, a ich pozycje zostaną odwrócone (najniższy startuje z najwyższego pola w rzędzie).
– Zawodnicy, którzy zajęli miejsca od 4. do 6. będą startować z pierwszego rzędu zgodnie z kolejnością ukończenia wyścigu.
– Zawodnicy, którzy zajęli miejsca od 7. do 9. będą startować z drugiego rzędu.
Pozostałe zmiany w regulaminie sportowym dotyczą dzikich kart, harmonogramu, sposobu zapoznawania się z torem, wyścigów klasy Supersport i Superstock. Tak oto podczas każdej rundy, w każdej klasie będą mogli wystartować dwaj zawodnicy z dziką kartą. W przypadku rund na innych kontynentach zawodnicy będą musieli być zgłoszeni najpóźniej 90 dni przed wyścigiem.
Wkrótce pojawi się nowy harmonogram weekendu, który będzie uwzględniał starty nowej klasy – World Supersport 300.
Organizatorzy zamierzają wprowadzić zakaz zapoznawania się z torem przy użyciu skuterów i innych pojazdów silnikowych. Możliwe będzie tylko poruszanie się pieszo lub na rowerze.
W klasie Supersport wyścigi będą odbywały się w trybie flag to flag, a to oznacza, że w razie zmiany warunków pogodowych zawodnicy będą zjeżdżali do boksu na zmianę opon.
Od przyszłego roku zmienia się nazwa pucharu Superstock 1000 – z FIM Superstock 1000cc Cup na European Superstock 1000 Championship.
Zostaną wprowadzone dwie istotne zmiany w regulaminie technicznym. Pierwsza to możliwość zmiany czujników airboxu w klasie Superbike. Oprócz tego elementy zmiennego układu dolotowego będą mogły być wymienione na trwalsze, ale o takiej samej konstrukcji jak w motocyklu drogowym. W klasie Supersport wprowadzono możliwość wprowadzenia modyfikacji osi oraz mocowania przedniego błotnika w celu ułatwienia wymiany kół.
W regulaminie medycznym wprowadzono obowiązek informowania lekarzy przez zawodników o nagłych zmianach w kondycji zdrowotnej, które mogą wpłynąć na zdolność do wzięcia udziału w wyścigu.