Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Prezentacje Nowości sprzed lat: BMW S1000RR (2009-2014) Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Prezentacje

Nowości sprzed lat: BMW S1000RR (2009-2014)

Cyklem "Nowości sprzed lat" postanowiliśmy przypomnieć dawne testy motocykli, przeprowadzane przez portal Motogen.pl. Co nam się wówczas podobało? Jakie były wady i zalety? Tym razem na tapetę bierzemy BMW S1000RR, pierwszy Superbike BMW z prawdziwego zdarzenia.

Prezentacja BMW S1000RR doprowadziła do zawału wielu motocyklowych menedżerów z Kraju Kwitnącej Wiśni. Każdy z nowych modeli prezentowanych przez japończyków był ewolucją starego modelu. Owszem, udoskonaloną, 2 kg lżejszą i 3KM mocniejszą, ale jego kondtrukcja nie wnosiła nic odkrywczego do segmentu sport. Zwykła aktualizacja konstrukcji i odświeżenie designu. Nowinki techniczne i rewolucyjne rozwiązania zdarzały się incydentalnie.

 

BMW S1000RR

 

Projektanci z BMW poszli inną drogą. Motto "kopiuj i udoskonalaj" zapewne przyświecało ich pracy. Faktem jest, że stworzyli najnowocześniejszy pojazd w klasie. Mocny (199KM), lekki, bez błędów konstrukcyjnych z zakresu zestrojenia modelu, a do tego wszystkiego oferował coś, czego inni dotąd nie udostępniali w tak szerokim zakresie: zaawansowaną elektronikę. Różne możliwości zestrojenia ABS, trybu pracy wtrysku, kontroli trakcji czy zawieszenia to było coś. Ale S1000RR to także niebalnalny, asymetryczny design, niespotykany dotąd w motocyklach sportowych.

 

Lekkie i mocne S1000RR wygrywało w TT IOM, w serii SBK i setkach lokalnych zawodów. Przez jakiś czas silników z S1000RR używano w jednej z klas MotoGP. Dzisiaj, motocykl jest ceniony na rynku wtórnym i jeśli tylko nie miał przeszłości wyścigowej - szybko zmienia właściciela. BMW S1000RR to jeden z najlepiej sprzedających się modeli w klasie. Chociaż osiągi były jednymi z najlepszych na rynku za sprawą sensownej elektroniki nie sprawiał większych problemów nawet niezbyt doświadczonym kierowcom a w rękach profesjonalistów był precyzyjnym narzędziem do wygrywania.

 

Choć trudno w to uwierzyć pierwsze egzemplarze mają niemal 9 lat...

 

Ceny motocykli używanych są zróżnicowane, ale rzadko kiedy spadają poniżej kwoty 25 tyś. zł. Pełen test z 2011r znajdziecie tutaj.

 

 

Więcej o motocyklach BMW

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści