Nowości Husqvarny 2014 - motocross - Motogen.pl

Producent przygotował trzy modele dwusuwowe i trzy modele czterosuwowe. Motocykle dwusuwowe będą nosiły oznaczenia TC 85, TC 125 i TC 250. Czterosuwy to FC 250, FC 350 i FC 450.

Model FC 250 będzie wyposażony w kuty tłok König, tytanowe zawory i popychacze pokryte w technologii DLC (diamond-like carbon). W FC 250 zastosowano pięciostopniową skrzynię biegów i sprzęgło hydrauliczne Brembo. Podobnie sprawa wygląda w przypadku FC 450. Motocykl również otrzyma kute tłoki i pięciostopniową skrzynię, ale sprzęgło będzie wykonane w technologii DDL. Podobne znajduje się w KTM 250SX. Model FC 350 ma połączyć najlepsze cechy FC 250 (zwrotność) i FC 450 (moc). Znajdziemy w nim między innymi popychacze pokryte w technologii DLC, kuty tłok CP-Carrillo i hydrauliczne sprzęgło CSS firmy Brembo. Skrzynia będzie pięciostopniowa.

Gamę modeli dwusuwowych otwiera TC 85, który jest przeznaczony dla najmłodszych motocrossowców, ale nie oznacza to, że będzie gorzej wyposażony. Otrzyma zawieszenie WP, hydrauliczne sprzęgło i sześciostopniową skrzynię. Rama będzie wykonana z chromo molibdenu a tylny stelaż – z aluminium. Przednie zawieszenie WP i tylny amortyzator PDS będą w pełni regulowane. Model TC 125 ma posiadać najmocniejszy silnik w swojej klasie i być przy tym atrakcyjny cenowo oraz tani w eksploatacji. Motocykl będzie wyposażony w hydrauliczne sprzęgło Magura. Dźwignia sprzęgła będzie mogła osiągać kąt nawet 90 stopni, co na pewno zostanie docenione przy wypadku. Silnik TC 250 będzie wyposażony w zawór trzcinowy Boyesen, hydrauliczne sprzęgło Brembo i pięciostopniową skrzynię biegów. Przy pomocy specjalnego kitu Husky Power będzie można zrobić upgrade do 300 ccm.

Wszystkie modele będą wyposażone w opony Dunlop MX51 i aluminiową kierownicę 827 Renthal Fatbar, osłony dłoni i hamulce Brembo.

Więcej o motocyklach Husqvarna Autor: Wojciech Grzesiak