Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Prezentacje Norton V4 powstał! Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Prezentacje

Norton V4 powstał!

Zaledwie 10 miesięcy temu, za pośrednictwem portalu MCN Norton zaprezentował pierwszy prototyp V4 SS, prawdziwego, brytyjskiego superbike'a - połączenie doskonałości inżynieryjnej, elektroniki i najwyższej jakości komponentów opakowanych lśniącym, srebrnym nadwoziem. Do dzisiaj złożono zamówienia na ponad 300 egzemplarzy na model RR i 200 na SS! Obecnie Norton jest na etapie montażu linii produkcyjnej do tego wspaniałego pojazdu.

Konstruktorzy poddają maszynę testom i kończą prace nad zestrojeniem. W TT IOM, w którym V4 SS wziął udział, nie udało się wygrać, ale zebrano mnóstwo doświadczeń i wiadomo, w jakich sferach można jeszcze poprawić ten model.

 

 

 

 

 

W wersji produkcyjnej przetestowano między innymi sześć różnych rodzajów wahaczy - o różnej sztywności i długości. Trwają prace nad sprawdzeniem wytrzymałości poszczególnych komponentów - ale kształt ramy jest identyczny z tą, którą zamontowano w modelu wyścigowym. Norton pracował także nad takimi detalami, jak wielkość i kształt spoiny, odpowiednią sztywnością skręcającą ramy, zgodną z preferencjami i odczuciami Camerona Donalda - jednej z gwiazd wyścigów TT na wyspie MAN (wbrew pozorom zbyt duża sztywność ramy w warunkach wyczynowych też nie jest korzystna).

 

Wiele uwagi poświęcono doborowi odpowienich felg oraz opon - okazuje się, że V4 SS będzie dostarczany na ogumieniu Dunlop GP Racer D212; zapewniają największą stabilność i w odczuciach kierowców testowych wypadają najlepiej. Zdaniem przedstawicieli Nortona - testy podwoziowe są niemal zakończone.

 

Ciekawostką jest, że silnik powstawał w tym samym czasie - co umożliwiało drobne korekty kształtu celem skuteczniejszego wykorzystania przestrzeni. Jednostka napędowa przypomina w pewnym stopniu rozwiązania Aprilli, ale przy podobnych wymiarach ma niemal 20% większą pojemność. W razie potrzeby istnieje możliwość wyprodukowania jednostki napędowej lżejszej o dodatkowe 3kg, przy rezygnacji z wałka wyrównoważającego. Konstruktorzy rozważali zastosowanie silnika o pojemności 1000ccm, ale zdecydowali się na obecne rozwiązanie.

 

Elektronika przetestowana w warunkach wyścigowych została dostarczona przez OMEX Technology, odpowiedzialne także za kształt licznika. W myśl powiedzenia "elektronika nie zrobi ze złego motocykla dobrego, ale zrobi z dobrego jeszcze lepszy" wciąż trwają prace nad ostatecznym kształtem zestrojenia. Niestety, zawsze zajmuje to mnóstwo czasu.

 

Nie będzie wersji dwuosobowej, na razie wszystkie modele V4 SS oraz RR - mimo, że pod względem wytrzymałościowym ramy nie ma przeszkód, będą w wersji z pojedynczym siedzeniem. W chwili obecnej złożono zamówienia na 200 sztuk SS i 300 sztuk RR.

 

Na razie brak informacji o dokładnej dacie rozpoczęcia produkcji, cenie, osiągach i dostępności w Polsce.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści