Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Prezentacje Motocykle z Europy: najmocniejsze seryjne streetfightery i power nakedy Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Prezentacje

Motocykle z Europy: najmocniejsze seryjne streetfightery i power nakedy

Zwrotność, dynamika, mnóstwo mocy oraz precyzyjne prowadzenie a to wszystko przy tonach mocy i momentu przenoszonych na tylne koło, dużej lekkości i wyjątkowo bandyckim usposobieniu. Tak, hyper-nakedy są mentalnym kontynuatorem cafe-racerów. Czy znacie bowiem skuteczniejsze narzędzie do przemieszczania się pomiędzy kawiarniami w zakorkowanych miastach?

Hyper nakedy w dużym uproszczeniu najczęściej powstają poprzez zdjęcie owiewek, dodanie wyższej kierownicy i zmianę charakterystyki topowego przecinaka z oferty danego producenta. Z czymś wam się kojarzy taki zabieg? Zgadza się, w identyczny sposób powstawały pierwsze street-fightery. Można zatem śmiało przyjąć, że duża część opisywanych modeli jest fabrycznymi streetami jednak niektóre z nich (Triumph, KTM, Ducati) są projektowane od podstaw. Nie wchodząc dalej w bezsensowne rozkminy przedstawiamy najlepsze, europejskie konstrukcje…

Aprilia Tuono V4 1100

Aprilię napędza czterocylindrowy silnik w układzie V4 generujący aż 175 KM (podobną wartość miała pierwsza generacja Suzuki Hayabusy). Rewelacyjna elektronika (ABS działający w złożeniach, pit-limiter), quick- i down shifter oraz doskonałe zawieszenie to przepis na sukces w wykonaniu Aprilii. Ale to tylko suche informacje. Po kilku kilometrach zrobionych Aprilią mamy wrażenie, że żaden inny motocykl nawet w połowie nie jest w stanie tak świetnie, precyzyjnie i płynnie się prowadzić.

 

Aprilia Tuono V4 1100...

 

No może poza KTMem. To pełnowartościowa wyścigówka nadająca się do użytkowania w mieście a jej dźwięk bardzo poprawia humor. W zasadzie ciężko znaleźć jakiekolwiek słabe strony Tuono. Można marudzić na temat niezbyt wygodnego siedzenia pasażera, designu, czy ceny, nie zmienia to faktu, że Włosi zrobili świetną robotę…

BMW S1000R

Sto sześćdziesiąt koni mechanicznych generowanych przez rzędowy, czterocylindrowy silnik, rama i zawieszenia wywodzące się z topowego superbike’a na rynku i szereg praktycznych udogodnień w postaci podgrzewanych manetek, tempomatu czy kilku trybów pracy motocykla to tylko niektóre argumenty w walce o serce klienta. Ponadto BMW mimo, że jest golasem zapewnia niezłą ochronę tułowia przed wiatrem a pozycja, chociaż wyprostowana umożliwia szybkie autostradowe przeloty.

 

BMW S1000R to także świetne hamulce i niezłe prowadzenie, chociaż w moim odczuciu względem np. Aprilii mniej chętnie zmienia kierunek za to sprawia wrażenie stabilniejszego przy większych prędkościach. Na torze odstaje od S1000RR ale przepaść da się zauważyć przede wszystkim na długich prostych. Na krętych, technicznych torach z pewnością będą na równym poziomie.

 

BMW S1000R...

 

 

W moim odczuciu S1000R to S1000RR zaprojektowany do miasta. Nic nie traci na dynamice, momentami ma wręcz przewagę a swobodniejsza pozycja ułatwi przeciskanie się w korkach czy obserwację drogi w momencie włączania się do ruchu. Czy S1000R ma jakieś wady? Oczywiście, jak w przypadku każdego z tych modeli, cenę…

 

Ducati Monster 1200S

Pojawienie się pierwszej wersji Ducati Monstera 1200 spowodowało zakończenie produkcji Streetfightera 1098, który był szalony, wściekły i do bólu precyzyjny. Monster 1200S jest w naszym odczuciu jego ucywilizowaną wersją. Wyposażony w quick-shifter, zawieszenia Ohlinsa oraz doskonale brzmiący silnik V2 generuje mnóstwo radości szczególnie, jeśli chcemy pojechać nim na track-day.

 

Co nie mniej ważne, jak każde wcielenie Monstera, 1200S może się podobać i przykuwa wzrok detalami, kształtem linii oraz jakością wykonania. Moc na poziomie 150 KM zapewnia bardzo dobre osiągi w każdych warunkach a świetna geometria zawieszenia sprawia, że motocykl jest nie tylko zwrotny, ale także bardzo stabilny na wyjściach z winkli. To szpej z najlepszym wyważeniem ze wszystkich opisywanych. Balans i rozkład mas jest w nim perfekcyjny.

 

Ducati Monster 1200S...

 

W końcu dziesiątki tytułów w serii SBK dla Ducati zobowiązują. Hamulce wraz z ABS działającym w złożeniach są bezsprzecznie najlepsze w klasie. Naszym zdaniem Monster 1200S to doskonała, przepiękna robota. Wygląd i prowadzenie rekompensują większość wad, z tych największych pozostaje (i tutaj także nie będzie niespodzianki) cena…

 

 

 

Więcej o motocyklach BMW Autor: Jakub Olkowski

strony

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
...
oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści