Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Porady Motocykle trójkołowe na kategorię B. 7 sprzętów dla kierowców aut Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Porady

Motocykle trójkołowe na kategorię B. 7 sprzętów dla kierowców aut

Jeśli masz prawo jazdy dłużej niż 3 lata, możesz śmiało wsiadać na jeden z tych 7 trójkołowców. Jest w czym wybierać – ceny wahają się od 32 do prawie 200 tys. zł.

Ustawa o rozszerzeniu uprawnień kategorii B na motocykle trójkołowe została uchwalona. Co to oznacza? Kierowca z co najmniej trzyletnim stażem może legalnie poruszać się takim właśnie pojazdem – warunek? Symetryczny rozstaw kół, zatem na Urala z koszem bocznym nadal potrzeba prawka na motocykl.

 

Wbrew temu, co widać na zdjęciach ilustrujących newsy na temat uchwalonej ustawy, trójkołowce to nie tylko skromne miejskie skutery. Są wśród nich pojazdy z mocnymi silnikami – posłowie prawdopodobnie nie zdawali sobie z tego sprawy uchwalając nowelizację.

 

Sprawdziliśmy czym można będzie jeździć z prawkiem kategorii B jeśli senat zaakceptuje uchwaloną przez sejm ustawę.

 

1. Can-Am Spyder

 

Odjechane połączenie wad samochodu i motocykla – stoisz w korkach, a na głowę pada. Nie zniechęca to jednak sporej rzeszy miłośników tego pojazdu. Trudno się dziwić – silnik V2 Rotaxa o mocy 106 KM w połączeniu z półautomatyczną skrzynią czyni z tego pojazdu prawdziwego demona. Mimo motocyklowej kierownicy, prowadzenie jest bardziej samochodowe niż jednośladowe – wszystko za sprawą zawieszenia zbliżonego do tego stosowanego w autach – Spyder nie pochyla się w zakrętach jak Niken. Cena? Minimum 75 tys. zł.

 

 

2. Can Am Ryker

 

Nowość kanadyjskiej firmy przeznaczona dla tych, którzy kochają stylistykę i klimat Can-Ama, ale nie stać ich na Spydera. Trójkołowiec ma nieco mniejsze niż Spyder wymiary. Do napędu także wykorzystano silniki Rotaxa, ale o mniejszych pojemnościach – 600 cm3 (47 KM) i 900 cm3 (77 KM). Najtańsza wersja Rykera kosztuje około 32 000 zł.

 

 

3. Harley-Davidson Freewheler

 

Trójkołowy bagger Harleya zbudowany jest jak tradycyjna trajka, czyli podwójne koła ma z tyłu. Mocny silnik Milwaukee-Eight 114 ma aż 162 Nm – dwa tylne koła na pewno się przydadzą do zapewnienia trakcji. Cena nie zachwyca – za Freewhelera trzeba zapłacić co najmniej 137 620 zł.

 

 

4. Harley-Davidson Tri Glide Ultra

 

Najbardziej wypasiony z najbardziej wypasionych turystyków. Trzecie koło sprawia, że bliżej mu do samochodu, niż motocykla, jednak motocyklowy przód i potężny silnik V2 z podwójnym chłodzeniem naprawdę mogą dać sporo frajdy.

 

Luksus i moc mają jednak swoją wysoką, wręcz zaporową cenę – co najmniej 177 tys. zł.

 

 

5. Trajka Honda Gold Wing

 

Na bazie najbardziej luksusowej Hondy można zbudować zarówno klasyczną trajkę z podwójnymi kołami z tyłu, jak i tak zwaną "reverse trike", czyli coś w rodzaju Can Ama. Oficjalnie Honda nie oferuje takich wersji, ale na całym świecie są firmy, które w mniej lub bardziej udany sposób dokonują przebudowy. Trajki na Goldasie są jednymi z najbardziej popularnych. Cena? Minimum 170 tys. zł.

 

 

6. Piaggio MP3

 

Bardzo zgrabny trójkołowiec występujący w dwóch wersjach silnikowych – 300 i 500 cm3. Podczas naszych testów spisywał się znakomicie – dzięki parze kół z przodu miał doskonałą przyczepność, a zarazem nie był szerszy od normalnego skutera. MP3 ma też ważną funkcję – można go ręcznie zablokować w pozycji stojącej – to z pewnością ważna rzecz dla osób niepełnosprawnych. Cena: 38 400 zł.

 

 

7. Yamaha Niken

 

Najbardziej kontrowersyjny trójkołowiec w zestawieniu. Zbudowany na bazie bardzo udanego MT-09, dzieli z nim sporo technologii, w tym trzycylindrowy silnik 847 cm3 o mocy 115 KM. Oznacza to, że Niken, mimo większej masy, jest prawdziwą rakietą – ktoś, kto zamierza przesiąść się na to cudo z samochodu, powinien dobrze przemyśleć sprawę. Cena? 64 900 zł.

 

 

 

PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści