MotoGP 2016: Zmiany w regulaminie MotoGP - Motogen.pl

Nowe zapisy dotyczą zarówno regulaminu rozgrywek jak i regulaminu technicznego dla wszystkich klas.

Zmiany w regulaminie rozgrywek

Restart wyścigu
W celu zaoszczędzenia czasu, który jest potrzebny do ponownego startu wyścigu, opracowano i zatwierdzono nową procedurę dla wszystkich klas. Zakłada ona, że zawodnicy spędzą znacznie mniej czasu w pit lane przed wyjazdem na nowe okrążenie zapoznawcze, a także znaczne skrócenie odliczania przed rozpoczęciem okrążenia rozgrzewkowego. Silniki pozostaną włączone, a na polu startowym zawodnika będzie mógł znajdować się tylko jeden mechanik.

W Moto3 i Moto2 w przypadku więcej niż jednego restartu wyścigu jego długość będzie stanowiła 2/3 dystansu poprzedniego wyścigu, ale nie będzie to mniej niż 5 okrążeń.

Zapoznanie z torem
W przypadku zapoznania z torem na motocyklu z silnikiem o pojemności zbliżonej do pojemności obowiązującej w klasie, w której startuje dany zawodnik, może on zapoznać się z torem tylko na standardowym, seryjnie produkowanym motocyklu z homologacją drogową.

Kary za użycie większej liczby silników niż przewidziana w regulaminie alokacji

W klasach Moto3 i MotoGP, w przypadku użycia więcej niż jednego dodatkowego silnika, kara za drugi i każdy kolejny silnik będzie przechodziła na następne wyścigi.

Zmiany w regulaminie technicznym

Sprzęt zapewniający bezpieczeństwo zawodników
W wyniku rozmów z głównymi dostawcami kasków, kombinezonów, butów motocyklowych i tym podobnych, opracowano nowe przepisy, które regulują specyfikację sprzętu używanego przez zawodników. Opracowano i zatwierdzono również procedurę kontroli i testowania sprzętu.

Opony dla klasy MotoGP
W związku z wyznaczeniem marki Michelin jako oficjalnego dostawcy opon, zmieniła się alokacja opon. Zawodnicy będą mogli użyć maksymalnie 22 opon – 10 przednich i 12 tylnych.

W przypadku opon przeznaczonych do jazdy na mokrej nawierzchni będzie to maksymalnie 7 przodów i 7 tyłów.

Zawodnicy będą mogli również używać opon typu intermediate w maksymalnej liczbie sztuk 3 na przód i 3 na tył.

Alokacja silników w klasie MotoGP
Zostało już ustalone, że producenci mogą homologować trzy różne specyfikacje silników, które mogą być używane w sezonie przez różnych zawodników. Teraz zostało ustalone, że producenci, którzy stracili koncesję mogą homologować dodatkową specyfikację silnika w pierwszym sezonie po stracie koncesji. Jednakże maksymalna liczba różnych specyfikacji jest związana z liczbą ekip satelickich zaopatrywanych przez danego producenta. Formuła jest następująca:

1 ekipa fabryczna + 2 ekipy satelickie = 3 różne specyfikacje
1 ekipa fabryczna + 3 ekipy satelickie = 4 różne specyfikacje
1 ekipa fabryczna + 4 ekipy satelickie = 5 różnych specyfikacji

Regulamin klasy Moto2
Teamy będą mogły sprawdzić na stronie internetowej FIM listę dozwolonych dataloggerów i czujników.

Przepis dotyczący przepustnicy został sprecyzowany i mówi, że zawór kontrolny musi być sterowany mechanicznie – na przykład przez manetkę i linkę.

Regulamin klasy Moto3
Istnieją już zapisy mówiące o tym, które części nadwozia są częściami poprawiającymi osiągi i muszą być homologowane. Został dodany zapis mówiący, że tylko homologowane części mogą zostać użyte w motocyklu.

Tylko olej dostarczony przez oficjalnego dostawcę może być użyty w silniku, dotyczy to również skrzyni biegów i sprzęgła.

Regulamin klasy MotoGP
Wcześniejsze regulacje miały wiele odniesień do klas „Open” i „Factory”. Te odniesienia zostały usunięte.

Kodeks Medyczny Grand Prix
Wspólnie z załogą wsparcia medycznego uaktualniono i sprawdzono Kodeks Medyczny, który został zatwierdzony przez wszystkie strony.

Oficjalny dostawca paliwa w klasach Moto2 i Moto3
Marka Total / Elf została oficjalnym i jedynym dostawcą paliwa dla motocykli klas Moto2 i Moto3.

Autor: Wojciech Grzesiak