Nowy motocykl ma oznaczenie GSX-RR i był testowany już od zeszłego roku przez Randy’ego de Puniet. Zawodnik przeszedł z klasy MotoGP do Superbike World Championship, gdzie startuje na GSX-R1000. Nowego motocykla będą dosiadać Maverick Vinales i Aleix Espargaro. ECSTAR to z kolei marka własna Suzuki, która od 1984 zajmuje się produkcją olejów. Dotychczas oleje ECSTAR były obecne tylko w Japonii, ale przy okazji uruchomienia projektu MotoGP marka wejdzie również na pozostałe rynki światowe zaczynając od Europy.
Silnik GSX-RR dysponuje mocą ponad 230 koni mechanicznych, co pozwala motocyklowi na rozpędzenie się do ponad 330 kilometrów na godzinę. Suzuki będzie korzystało z klasycznej skrzyni kasetowej. Zawieszenie do motocykla dostarczył Öhlins, a za hamulce odpowiedzialne jest Brembo. Motocykla dosiądą młodzi, ale doświadczeni zawodnicy. serii MotoGP. Maverick Vinales ma na swoim koncie pierwsze i trzecie miejsce w generalce Moto3 i trzecie miejsce w generalce Moto2. Aleix Espargaro rozpoczął starty w MotoGP w 2012 roku i od tego czasu jego najlepszym wynikiem było siódme miejsce zdobyte w ubiegłym sezonie. Managerem ekipy został Davide Brivio, który wcześniej pracował dla Yamahy.
Swój ostatni tytuł mistrzowski Suzuki zdobyło w 2000 roku, a wywalczył go Kenny Roberts Jr., a właściwie Kenneth Leroy Roberts Junior. Ostatnie zwycięstwo Suzuki w klasie MotoGP miało miejsce w roku 2007, kiedy motocykla dosiadał Chris Vermeulen. W pierwszych testach zawodnicy Suzuki ECSTAR zajęli 10. i 12. miejsce. Najlepszy wynik miał Aleix Espargaro. Podczas drugich testów Espargaro miał dziewiąty czas, a Vinales – czternasty. Pozostały jeszcze testy w Katarze, które odbędą się przed pierwszą rundą.
Prezentacja teamu
Eiji Mochizuki opowiada o teamie
Wywiad z Davide Brivio
Wywiad z zawodnikami