MotoGP 2014: Bridgestone o testach na Sepang - Motogen.pl

Marc Marquez osiągnął swój najlepszy czas (1:59.533) na oponach ze średnią mieszanką. Najszybszym zawodnikiem klasy Open był Aleix Espargaro, który ukończył testy z czasem 1:59.998. Łącznie w ciągu trzech dni wszyscy zawodnicy przejechali 3992 okrążeń, co daje 22 128 kilometrów. W trakcie trwania testów temperatura toru sięgała 57°C. Podczas pierwszych testów w tym sezonie zawodnicy mogli używać opon w specyfikacji 2013 i 2014. Na testach, które odbędą się pod koniec lutego, będą dostępne już tylko opony na sezon 2014.

W swoim raporcie Bridgestone skupia się głównie na Marquezie. Zawodnik przeprowadził symulację wyścigu na dystansie dwudziestu okrążeń. Na symulację założono opony z ulepszoną twardą mieszanką. Pozwoliły one przejechać dystans o 29 sekund szybciej niż podczas ubiegłorocznego wyścigu.

Shinji Aoki – manager działu rozwoju opon sportowych w Bridgestone:
 

„Udało nam się osiągnąć wszystkie zamierzone cele i zgromadziliśmy bardzo dużo danych oraz informacji zwrotnych od zawodników na temat nowych opon. Najważniejszym było monitorowanie zachowania opon w nowej klasie Open.

Czasy okrążeń o tej porze roku są zazwyczaj szybsze niż te, które obserwujemy podczas weekendów wyścigowych. Zawodnicy podkreślali, że warunki panujące na torze były bardzo dobre w porównaniu do tych z października ubiegłego roku. To oznacza, że czasy były bardzo dorbe, a czterech zawodników zeszło do przedziału 1:59.000. To pokazuje, że nowe motocykle w połączeniu z nowymi oponami sprawiły, że poziom osiągów jest jeszcze wyższy.

Pierwszego dnia testów sporo czasu poświęciliśmy na pomoc teamom w polepszeniu przyczepności na nowych oponach. Teraz wiemy już, że opony w nowej specyfikacji działają bardzo dobrze. Mimo wszystko pozostało jeszcze sporo do zrobienia i chcemy pomóc teamom wykorzystać opony w możliwie jak największym stopniu, zanim rozpocznie się sezon. Podsumowując jestem bardzo zadowolony z wyników testów.

W klasie Open dostarczymy zawodnikom tylne opony, które będą bardziej miękkie niż te dla teamów fabrycznych i oczekujemy, że uatrakcyjni to wyścigi MotoGP w sezonie 2014. Obecnie przygotowujemy się nie tylko do kolejnej tury testów na Sepang, ale również do testu opon na Phillip Island, który odbędzie się w marcu.”