Modeka Ventura GT - po prostu turystyka - Motogen.pl

Przyznam, że Ventura GT zaintrygowała mnie. Chwilę musiałem pogłówkować aby odnaleźć grupę docelową. Przyzwyczaiłem się, że każdy komplet Modeki z wyższej półki ma konkretne rozwiązania i konkretnego odbiorcę. Np. Cool Black, który jest cały czarny i odbija promienie słoneczne lub AFT Touring, który wykonany jest z przewiewnego materiału i sprawdza się w gorącą pogodę. Wspomnę również o kolejnej zapowiadanej nowości, czyli Longway, która ma być odpowiedzią na poszukiwania wygodnej, dwuwarstwowej kurtki. Czym zatem jest Ventura GT? Odpowiedź uzyskaliśmy po nakręceniu w niej ponad półtora tysiąca kilometrów.

 

Wygląd

Venturę GT dostaliśmy w popielato-czarnym kolorze. W kurtce tej znajdziemy też kilka czerwonych wstawek i absolutny mix kolorów i faktur. Jeżeli przyjrzymy się na spokojnie, dostrzeżemy, że prawie nigdy nie jest tak, aby sąsiadujące ze sobą, zszyte elementy były w tym samym kolorze. Nie wiem czemu, ale najlepiej pasuje mi tu stwierdzenie, że kurtka ta wygląda… dynamicznie. Wszędzie coś się dzieje – tu suwak, tu napis, tu pasek, przeszycie. Widać, że producent chciał pokazać, że jest na bogato. Prezentuje się to zgoła inaczej niż w przypadku eleganckiego Cool Blacka czy całkiem stonowanej AFT Touring. Przez to design według mnie lepiej pasuje np. do jakiegoś turystycznego enduro w stylu Yamaha XT660Z Tenere niż widocznej obok FJR 1300.

Wentylacja, wodoszczelność, temperatury

Czemu nazwa Ventura? Komplet oprócz standardowych suwaków wentylacyjnych, posiada dwa duże panele wentylacyjne. Panele te są o tyle ciekawe, że odpinanej ich części nie pozostają luzem, ale możemy je schować do specjalnych kieszeni. Czemu tak? Podobno odpinane elementy były często gubione! Wszystko to widać na zdjęciu poniżej.

 

 

Skuteczność wentylacji jest zdecydowanie na wysokim poziomie. Kiedy dyskutowałem z Modeką na temat zasadności posiadania dwóch dobrze wentylowanych kurtek w ofercie (AFT Touring oraz właśnie Ventura GT), argumentem były zapinane suwaki. Ventura nie oferuje aż tak dużych paneli wentylacyjnych co AFT, ma jednak możliwość ich zamknięcia w każdej chwili (przypominam, że AFT nie ma żadnych suwaków wentylacyjnych i bazuje tylko na przewiewnym materiale, a kiedy zrobi się zimno, wspomagać się możemy tylko kolejnymi warstwami). Dzięki suwakom i kombinacji membrana-podpinka możemy lepiej dopasować kurtkę do aktualnie panujących warunków pogodowych. Ponadto sama wierzchnia warstwa Ventury dobrze radziła sobie z delikatnym deszczem. Oczywiście od tego jest membrana, ale zdarza się przecież czasem, że napotykamy naprawdę lekki i przelotny deszcz po którym wiemy, że bawienie się we wpinanie drugiej warstwy jest bezsensowne.

 

Kiedy jednak szykuje się naprawdę solidny deszcz – pod względem wodoszczelności nie musimy się niczego bać. Zastosowana membrana Sympatex nie raz chroniła nas podczas dłuższych jazd w deszczu – tak było i tym razem. Po dwóch godzinach w mokrych warunkach nie zauważyliśmy problemów z przeciekaniem materiału.Ewentualne odstępstwo od tego spostrzeżenia,jak już zdążyliśmy się nauczyć, może jedynie sygnalizować problem z konkretnym egzemplarzem, a nie z samym produktem. Możemy wtedy śmiało reklamować zakupiony towar – przyczyną mogą być nieszczelne klejenia szwów.

 

Komplet Ventura GT z wpiętymi wszystkimi warstwami zapewniał komfort termiczny od 10 stopni (jazda w trasie) do 30 stopni (miasto). Wentylacja jest na takim poziomie, że w praktyce lepiej sprawdzi się już tylko produkt specjalnie dedykowany na lato z przewiewnymi panelami Mesh.

Gadżety

Oprócz wspomnianych paneli wentylacyjnych, Ventura GT nie wyróżnia się niczym nadzwyczajnym. Znajdziemy w niej raczej standardy, do których przyzwyczaiła nas Modeka w swoich produktach z wyższej półki. Mamy więc całkiem sporo kieszeni, spośród których wymienić warto moje ulubione wszyte w stylu sportowej bluzy pod kieszenie w okolicach brzucha (po zejściu z motocykla możemy wygodnie schować tam dłonie w chłodniejsze dni), duże kieszenie cargo na udach oraz dużą kieszeń na plecach, w których to zmieścimy spore przedmioty, m.in. wypiętą membranę.

 

Po sugestiach naszych i użytkowników tej odzieży motocyklowej, w Venturze powiększona została powierzchnia naszytego materiału ochronnego w okolicach łydek. Dzięki temu „chwyt” motocykla jest jeszcze pewniejszy oraz brud, który ma w zwyczaju osadzać się w tym miejscu, jest mniej uciążliwy. Takie rozwiązanie spodoba się właścicielom enduro, którzy często jadą w terenie na stojąco i bardziej świadomie prowadzą motocykl nogami.

Problemy?

Modeka Ventura GT negatywnie zaskoczyła mnie na szczęście tylko w dwóch miejscach, ale warto, abyście zwrócili na nie uwagę.

 

Pierwszy, doskwierający mankament to regulacja w pasie. Dotychczas regulacja wszyta była z przodu kurtki, tu wylądowała z boku i choć nadal spełnia swoje zadanie, jest trudniej dostępna zwłaszcza podczas jazdy.

 

 

Drugi problem to brak „pieluchy”, czyli paska powstrzymującego kurtkę przed unoszeniem się. W testowanej Modece zabrakło tego akurat wtedy, kiedy pierwszy raz w życiu pojawił mi się ten problem przez beznadziejnie zaprojektowany dół owiewki nowego R1200GS.

Podsumowanie

Ventura GT jest dobrą propozycją dla osób, które szukają tradycyjnych rozwiązań, nie chcą mieć bajeranckich technologii jak odbijanie promieni światła, superprzewiewne panele czy teleportacja w nadprzestrzeń. Wystarczy im prosty komplet, który jest uniwersalny i dobrze spełnia swoje zadanie. Przez kilka miesięcy testowania kurtki uszkodzeniu nie uległ najmniejszy detal i całość ciągle wygląda jak nowa, co dobrze wróży dalszej bezawaryjnej eksploatacji.

 

PS. Po tym jak importer przeczytał materiał prosił o małe sprostowanie: nazwy: Ventura to miasto w Kalifornii, a słowo “ventura” to po hiszpańsku szczęście/los, a jego echa pobrzmiewają w słowie “adventure” – przygoda. Nazwa kompletu miała się kojarzyć z turystyką i przygodą.

 

PLUSY MINUSY
– Rozbudowana wentylacja
– Dobry stosunek cena/jakość
– Brak paska zabezpieczającego przed podwiewaniem

 

ZAKRES KOMFORTOWYCH TEMPERATUR
0-5 5-10 10-15 15-20 20-25 25-30 30-35

 

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany