Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy tekstyliów Modeka Breeze – sposób na upały Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu
 
Kurtka Modeka Breeze
cena: 720 zł PLN
 
 
Lazer Monaco
 
 
Triumph Tiger
 

Laboratorium

Modeka Breeze – sposób na upały test, opinie i oceny

Breeze to dwuwarstwowy komplet Modeki, który składa się z warstwy wierzchniej oraz wodo- i wiatroodpornej membrany. Sam producent twierdzi, że jest to uniwersalne, typowo miejskie ubranie przeznaczone do jazdy nie tylko w upały, ale również w chłodniejsze poranki. Jak nowa Modeka sprawdziła się w trakcie naszego testu?

Wykonanie

Modeka Breeze - zarówno spodnie, jak i kurtka, wykonane zostały z poliamidu 450D, który stanowi po około 1/2 materiału oraz splotu mesh, który stanowi elementy wentylacyjne. Poliamid 450D to splot, który charakteryzuje się dużą elastycznością oraz całkiem niezłą odpornością na przetarcia oraz przecięcia, jednak bez wątpienia po glebie na asfalcie ulegnie przetarciu. W spodniach zastosowano jeszcze dwa inne materiały: w kroku wstawiono wzmocnienie w postaci materiału o lekko gumowatej i chropowatej fakturze, co jednocześnie ułatwia trzymanie pozycji na siedzeniu, jak również stanowi dodatkową ochronę przed przetarciami. Na udach i w pasie dodano rozciągliwe elementy, które ułatwiają zgięcie kolan oraz przyjęcie pozycji bardziej sportowej. Wszystkie materiały na kurtce i spodniach łączone są grubą nicią za pomocą pojedynczych szwów, które poprowadzone są prosto i starannie. Podobnie sytuacja wygląda z rzepami, są dobrze przyszyte, i nawet te najbardziej narażone na uszkodzenia – mankietowe, przy stójce oraz nogawkach spodni, po ok. 2000 km i dziesiątkach (a może nawet setkach) szarpnięć, nadal wyglądają jak nowe.

 

 

Skoro przy rzepach jesteśmy – uwagę zwracają „uchwyty” przy tych w kurtce, które wykonane są nie z kawałka materiału, a z gumowego, profilowanego i estetycznego paska z logo Modeki. Szkoda, że ten patent nie znalazł miejsca w rzepach u nogawek spodni, bo w sumie drobiazg, ale nie tylko cieszy, ale również się sprawdza. Wewnątrz Breeze wygląda naprawdę dobrze, a uwagę zwraca dobrej jakości perforowana podszewka (spodnie i kurtka), która oddziela ciało od warstwy wierzchniej. Jako że Breeze jest modelem dwuwarstwowym, należy również przyjrzeć się sposobowi „mocowania” membrany. Tutaj Modeka stanęła na wysokości zadania, choć w kurtce nie ustrzegła się drobnego, lecz potrafiącego denerwować szczegółu. O ile samą membranę wpina się błyskawicznie, o tyle przy mankietach mamy jej nieco za dużo. Powoduje do jeden problem, zwłaszcza kiedy nosimy zegarek. Nadmiar materiału po prostu utrudnia nam zasunięcie suwaka przy rękawie. Na koniec suwaki. Choć Modeka stosuje sprawdzony model suwaków YKK, to w moim wypadku jeden z tych na rękawie kurtki po prostu się „rozszedł”. Po przyjrzeniu się, zauważyłem, że został wadliwie wszyty. Należy również uważać, aby dobrze wsunąć końcówkę suwaka, w przeciwnym wypadku suwak nie będzie trzymał. Poza tymi dwoma drobiazgami całość sprawia naprawdę solidne wrażenie. Jakieś sygnały świadczące o „zmęczeniu” materiału? Jedynym elementem, na którym widać ślady używania, jest dół spodni. Materiał w postaci nieprzemakalnej wstawki pod suwakiem zaczął się lekko obrębiać.

Wentylacja

Kiedy przyjrzymy się spodniom oraz kurtce, zauważymy, że brakuje w nich typowych dla motocyklowych ubrań otworów wentylacyjnych. W przypadku tego kompletu nie są one potrzebne, ponieważ za przepływ powietrza odpowiadają bardzo szerokie panele mesh (czarne elementy), które umieszczono na przodzie, plecach oraz wewnętrznej stronie rękawów kurtki, a w spodniach znalazły miejsce na udach oraz tylnej części łydki. W pewien sposób całość wspomagają wloty powietrza na rękawach, które schowane są pod suwakami (szkoda jednak, że nie zastosowano suwaków dwustronnych, co ułatwiłoby ich obsługę z naciągniętymi rękawicami). Wentylacja w takiej postaci działa naprawdę znakomicie i niewątpliwie jest bardzo mocną stroną kurtki.

 

Optymalne warunki termiczne zależne są w dużej mierze od połączenia kilku elementów: nasłonecznienia, temperatury powietrza oraz prędkości z jaką się poruszamy plus tego, czy mamy wpiętą membranę. Najbardziej optymalną temperaturą do użytkowania, bez membrany, jest zakres 20-25°C (lub wyższy). W takim wypadku wystarczy mieć na ciele wyłącznie letnią koszulkę termoaktywną. Optymalnie będzie również przy temperaturze ok. 15°C, jednak w takim wypadku konieczne jest wpięcie membrany, która zapewnia pełną wiatroodporność. 10°C oraz membrana i koszulka termoaktywna ocieplana również nie będą nastręczać kłopotu, jednak ze względu na sporo miejsca przy kołnierzu, warto założyć kominiarkę lub „śliniak”. Temperatury niższe (zdarzyła się jazda przy 6°C przez 4 godziny), to już zadanie dla osób wytrwałych. W takim wypadku softshell oraz koszulka termoaktywna (ocieplana) to absolutne minimum, ale o komforcie, nawet na minimalnym poziomie, możemy zapomnieć po ok. godzinie jazdy nakedem.

Wodoodporność

Spodnie oraz kurtka Breeze zostały wyposażone w membranę Humax® Z-Liner. Nie jest to może membrana najwyższych lotów, jednak w trakcie deszczu sprawdza się wyśmienicie, gwarantując pełną wodoodporność (sprawdzone podczas dwugodzinnej jazdy w ostrej ulewie), jak również pełną wiatroodporność. Oddychalność można określić jako zadowalającą, jednak konieczne jest posiadanie na sobie koszulki termoaktywnej. Membrana, zarówno ta w spodniach jak i kurtce, bardzo szybko się wypina i wpina dzięki prostemu rozwiązaniu opartemu na suwakach w spodniach (góra oraz dół) oraz jednemu suwakowi i pięciu „guzikom” w kurtce. Jedyną wadą jaką odnotowałem jest puszczenie laminowanych szwów w kroku. Wada usuwana jest w ramach gwarancji, jednak taki drobiazg potrafi człowiekowi skutecznie popsuć humor, zwłaszcza kiedy szwy puszczają przy 6°C podczas ostrej ulewy.

 

Funkcjonalność, dopasowanie, bezpieczeństwo i podsumowanie - o tym przeczytacie na następnej stronie materiału.

Strony:

Zobacz galerię

Modeka Breeze

42
zdjęcia
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści