Mistrzostwa Polski ruszyły na Słowacji - Motogen.pl

Wyścig 1 – pierwsza piątka
1. Igor Kalab – Triumph Daytona
2. Michal Chalupa – Yamaha R6
3. David Latr – Honda CBR600RR
4. Szymon Strankowski – Yamaha R6
5. Josef Poncik – Yamaha R6

Wyścig 2 – pierwsza piątka
1. Igor Kalab – Triumph Daytona
2. Michal Chalupa – Yamaha R6
3. David Latr – Honda CBR600RR
4. Josef Poncik – Yamaha R6
5. Imre Oldal – Suzuki GSX-R 600

Superstock 1000
W klasie Superstock 1000 rządził i dzielił Michal Filla, który wygrał obie sesje kwalifikacyjne i oba wyścigi. Na polach startowych pojawili się również Marcin Walkowiak i Marek Szkopek. Marcin powrócił do wyścigów po długiej przerwie i wsiadł na Ducati 1199 Panigale, którym jeździ w barwach Ducati Toruń Team. Marek Szkopek z kolei zamienił swoją R6 na BMW S1000RR. W sobotnim wyścigu drugie miejsce zajął Martin Choy, który nie wystartował w niedzielę, ponieważ nie przywieziono mu opon na rundę. Marcin Walkowiak zajął w sobotnim wyścigu trzecie miejsce po tym, jak udało mu się uciec przed Pawłem Górką i Markiem Szkopkiem. Niedziela przyniosła Walkowiakowi kolejne podium, ale tym razem zawodnik stanął na drugim stopniu. Trzeci w niedzielnym wyścigu był Marek Szkopek.

Wyścig 1 – pierwsza piątka
1. Michal Filla – BMW S1000RR
2. Martin Choy – BMW S1000RR
3. Marcin Walkowiak – Ducati 1199 Panigale
4. Marek Szkopek – BMW S1000RR
5. Bartłomiej Wiczyński – BMW S1000RR

Wyścig 2 – pierwsza piątka
1. Michal Filla – BMW S1000RR
2. Marcin Walkowiak – Ducati 1199 Panigale
3. Marek Szkopek – BMW S1000RR
4. Barłomiej Wiczyński – BMW S1000RR
5. Paweł Górka – BMW S1000RR

Superbike
W klasie Superbike warunki dyktował Jan Halbich, na którego nie było mocnych. W kwalifikacjach do sobotniego wyścigu Halbich wyprzedził Pawła Szkopka o ponad sekundę. Czeski zawodnik zwyciężył w obu wyścigach. Paweł w sobotę dotarł dopiero na ósmym miejscu ponieważ Halbich ostro zahamował i zmusił go do wyjazdu w żwir. Tym samym drugie miejsce przypadło Ireneuszowi Sikorze, a trzeci był Janusz Oskaldowicz. Niedzielny wyścig miał dramatyczny przebieg. Jeszcze przed procedurą startową pojawiły się pierwsze krople deszczu, ale wyścig ogłoszono jako suchy i dopiero po starcie wywieszono flagi oznaczające, że na torze panuje zmienna przyczepność – w tym wypadku z powodu deszczu.

Na przełamaniu pomiędzy lewym zakrętem, a prawym, którym wjeżdża się na hopę, z toru wypadło trzech zawodników. Cała sytuacja była bardzo groźna, a wyścig nie został przerwany pomimo, że przy jednym z nich znajdowała się załoga karetki. Gdyby jeszcze jakiś motocyklista wypadł z toru w tym samym miejscu, to organizatorzy byliby uszczupleni o kilku sanitariuszy.

Niedzielny wyścig wygrał Jan Halbich przed Pawłem Szkopkiem i Ireneuszem Sikorą.

Wyścig 1 – pierwsza piątka
1. Jan Halbich – Kawasaki ZX10R
2. Ireneusz Sikora – BMW HP4
3. Janusz Oskaldowicz – BMW S1000RR
4. Vladimir Ruza – Kawasaki ZX10R
5. Dezso Sarkany – BMW S1000RR

Wyścig 2 – pierwsza piątka
1. Jan Halbich – Kawasaki ZX10R
2. Paweł Szkopek – Yamaha R1
3. Ireneusz Sikora – BMW HP4
4. Mariusz Kondratowicz – BMW S1000RR
5. Juraj Knezovic – Honda CBR1000RR

Puchar Polski
W Pucharze Polski klasa Open 125 została zastąpiona klasą Open Moto3. Jedynym limitem jest ograniczenie pojemności. W przypadku silników 2-suwowych dopuszczalne są motocykle z silnikami o pojemności do 125 ccm, a w przypadku silników 4-suwowych – o pojemności do 250 ccm. Na Słowacji stawiło się czterech zawodników jadących w klasie Open Moto3 i tylko jeden z nich dosiadał maszyny o pojemności 250 ccm, a był to Marceli Bezulski, który wśród polskich zawodników zakwalifikował się na pierwszym miejscu przed Krzysztofem Żyłą, Wojciechem Jakubowskim i Przemysławem Durczyńskim. Wyścig również padł łupem Bezulskiego, który dotarł na metę przed Żyłą i Jakubowskim. Marceli jeździ na motocyklu Moriwaki, którym ściga się również w pucharze organizowanym przy Superbike World Championship.

Wyścig Open Moto3
1. Marceli Bezulski – Moriwaki
2. Krzysztof Żyła – Aprilia
3. Mariusz Juszczak – Aprilia
4. Wojciech Jakubowski – Aprilia
5. Przemysław Durczyński – Aprilia

W klasie Rookie 600 na starcie stawiło się dziesięciu zawodników. Kwalifikacje wygrał Marek Chłopkowski, który zwyciężył również w wyścigu. Drugie miejsce zajął Łukasz Gładysz, a trzecie – Michał Kojkol. Chłopkowski dotarł na metę z przewagą ponad czterech sekund nad Gładyszem. Klasa Rookie 1000 cieszyła się nieco większym zainteresowaniem i zgłosiło się do niej siedemnastu zawodników. Kwalifikacje wygrał Kamil Barański przed Wojciechem Durynkiem i Maciejem Ukleją (Ducati Toruń Team). Ukleja źle wystartował i z tego powodu stracił kilka pozycji. Wyścig wygrał Wojciech Durynek, na drugim miejscu znalazł się Kamil Barański, a na czwartym – Aleksander Kopis. Pechowo sprawy potoczyły się dla Piotra Prendoty (Ducati Toruń Team), który przekroczył linię mety jako trzeci, ale dostał 20 sekund kary za to, że jego mechanicy nie zdjęli koców grzewczych na czas.

Wyścig Rookie 600 – pierwsza piątka
1. Marek Chłopkowski – Yamaha R6
2. Łukasz Gładysz – Yamaha R6
3. Michał Kojkol – Yamaha R6
4. Piotr Kloc – Yamaha R6
5. Grzegorz Jakóbek – Yamaha R6

Wyścig Rookie 1000 – pierwsza piątka
1. Wojciech Durynek – Aprilia RSV4
2. Kamil Barański – Aprilia RSV4
3. Aleksander Kopis – ?
4. Piotr Prendota – Ducati 1199 Panigale
5. Dariusz Muszyński – BMW S1000RR

Pierwsza runda WMMP i PP już za nami, a kolejna odbędzie się w Poznaniu. Frekwencja na Słowacji nie napawa optymizmem, ponieważ pojawiło się tylko około 60 zawodników z Polski. Oczywiście jest szansa, że poznańska runda zostanie zasilona przez tych, którzy chcieliby pojechać w Rookie i klasie Pretendent, ale niekoniecznie chcą wydawać pieniądze na rundy zagraniczne. Mimo wszystko oczekiwanej poprawy frekwencji jeszcze na horyzoncie nie widać.

Partnerzy Ducati Toruń Team:

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Autor: Wojciech Grzesiak