Michael Dunlop najlepszy na North West 200 - Motogen.pl

Pierwsze wyścigi w ramach North West 200 wystartowały w czwartek. Do walki stanęli zawodnicy klas Supersport, Supertwin i Superstock.

Wyścigi – czwartek
W klasie Supersport najszybszy podczas kwalifikacji był Alastair Seeley, który zdominował ubiegłoroczne NW200. Pierwszy rząd startowy uzupełnili Michael Rutter i Lee Johnston. W drugim rzędzie znaleźli się William Dunlop, Gary Johnson i Josh Brookes. Guy Martin i John McGuinness znaleźli się w trzecim rzędzie, Michael Dunlop – w czwartym, a Ian Hutchinson – w piątym. Wyścig wygrał Alastair Seeley, który jechał na motocyklu Yamaha YZF-R6. Na pierwszym okrążeniu zawodnik został wypchnięty w zakręcie przez Lee Johnstona i spadł na piętnastą pozycję. Seeley odrobił straty i stanął na pierwszym miejscu podium, a uzupełnili je Guy Martin (Suzuki GSX-R600) i Josh Brookes (Yamaha YZF-R6).

W klasie Supertwin najszybszy w kwalifikacjach był Lee Johnston, a pierwszy rząd uzupełnili Keith Amor i Ivan Lintin. W drugim rzędzie stanął Michael Dunlop oraz James Cowton i Jeremy McWilliams. W wyścigu najszybszy był Johnston, który dotarł do mety przed Lintinem i Cowtonem. Michael Dunlop odpadł z wyścigu po dwóch okrążeniach.

Na koniec czwartkowych zmagań zawodnicy startowali w klasie Superstock. Tutaj w kwalifikacjach najlepszy był Michael Dunlop, który w tym roku jedzie na BMW S1000RR. Pierwszy rząd uzupełnili Alastair Seeley i Michael Rutter. John McGuinness znalazł się dopiero w czwartym rzędzie, a William Dunlop i Guy Martin – w piątym. Seeley przez cały wyścig musiał zmagać się z Michaelem Dunlopem, Michaelem Rutterem, Gary Johnsonem i Joshem Brookes’em. Johnson objął prowadzenie na drugim okrążeniu po walce z Brookes’em i Rutterem. Dopiero na przedostatnim okrążeniu na czele stawki znalazł się Seeley i nie oddał już pierwszego miejsca. Na drugim stopniu podium stanął Michael Rutter, a na trzecim – Michael Dunlop.

Wyścigi – sobota
W sobotę rozegrano wyścigi Supersport, Superbike, Supertwin i Superstock. W ramach klasy Superbike zawodnicy startowali dwa razy.

W wyścigu klasy Supersport tym razem Alastair Seeley nie miał już tyle szczęścia. Zawodnik wykręcił najlepszy czas okrążenia (4’54.373), ale zakończył zmagania na piątym kółku. Pod jego nieobecność jako pierwszy linię mety przekroczył Bruce Anstey, a za nim przyjechali Conor Cummins i Gary Johnson.

W kwalifikacjach klasy Superbike najlepszy był Michael Dunlop, który jako jedyny zszedł z czasem okrążenia poniżej 4’25.000. Pierwszy rząd uzupełnili Michael Rutter i Alastair Seeley. W drugim rzędzie stanęli Guy Martin, William Dunlop i Bruce Anstey. Ian Hutchinson i John McGuinness znaleźli się dopiero w piątym rzędzie. Klasę Superbike podzielili między siebie bracia Dunlop. Pierwszy wyścig wygrał William na Suzuki GSX-R1000 przed Michaelem i Connorem Cumminsem, a w drugim wyścigu pomimo słabego startu górą był Michael na BMW S1000RR przed Joshem Brookes’em i Alastairem Seeley. William Dunlop zakończył drugi wyścig Superbike dopiero na jedenastym miejscu.

W sobotnich zmaganiach Supertwin najlepszy ponownie był Lee Johnston. Michael Dunlop tym razem dojechał do mety i to na drugim miejscu, a najniższy stopień podium zajął James Cowton.

Wyścig Superstock był kolejnym, który padł łupem Michaela Dunlopa i jego BMW, a podium uzupełnili Michael Rutter i Gary Johnson. Dunlop wykręcił również najlepszy czas okrążenia podczas wyścigu – 4’37.529. Zmagania zostały skrócone po wypadku Simona Andrewsa, który również jeździ na motocyklu BMW. Zawodnik został przetransportowany do szpitala i jego stan jest określany jako krytyczny.

Szczegółowe wyniki wszystkich treningów, sesji kwalifikacyjnych oraz wyścigów znajdziecie na www.northwest200.org.

North West 200 już za nami, a 24 maja rozpoczyna się Isle of Man Tourist Trophy – impreza, na którą co roku czekają wszyscy fani wyścigów ulicznych.

Autor: Wojciech Grzesiak