EICMA 2014: Podsumowanie konferencji - Motogen.pl

DZIEŃ 1

17:00 – konferencja Ducati

Dzień targowy zaczęliśmy od Ducati. Na początku konferencji przedstawiono sukcesy producenta w liczbach – Ducati wyprodukowało dotychczas milion motocykli. Obecnie ma 825 salonów w 90 krajach. W najbliższym roku szefowie Ducati planują iść na rekord i dostarczyć do salonów aż 45 tysięcy motocykli. 

Przejdźmy do nowości. Na wstępie Ducati zapowiedziało limitowany model Diavel Titanium, który wyprodukowany zostanie w ilości zaledwie 500 egzemplarzy. Następnie przedstawiono Ducati Panigale 1299. Motocykl w wersji podstawowej dysponować będzie mocą 205 koni mechanicznych. Oczywiście produkowany będzie również w wersji S i R. Jako ostatni model pokazano zapowiedzianą wcześniej Ducati Multistradę 1200 wyposażoną w nowy silnik DVT ze zmiennymi fazami rozrządu.

  

21:00 – KONFERENCJA YAMAHA

Już na samym początku Yamaha zapowiedziała, że nadchodzi nowa era w ofercie superbike i supersport. Nietrudno jest się domyśleć, że chodzi o nową R1.

Jednak jako pierwszy motocykl pokazano nową terenówkę – Yamaha WR250F. Jest to maszyna przeznaczona głównie do enduro. Dowiedzieliśmy się również, że Alessandro Boturi dołączy do rajdowego teamu Yamahy. Następnie mogliśmy zobaczyć YZF-R3, o ktorej pisaliśmy już wcześniej. Chwilę poźniej na scenę wjechał skuter. TMAX 250 otrzyma nowy widelec, nowe hamulce i gniazdo 12V. Kolejną nowością okazała się być Yamaha MT-09 w wersji turystycznej – Yamaha MT-09 Tracer, ktorą pokazano w dwóch kolorach i w wersji z kuframi. Pierwsze dane dotyczące MT-09 Tracker – 190 kg na sucho, 18 litrów zbiornik paliwa, osłony rąk, centralna nóżka i gniazdo 12V.

Jako ostatni motocykl pokazano oczywiście Yamahę YZF-R1. Na scenie opowiadał o niej sam Valentino Rossi. Nowy silnik ma rozwiązania z MotoGP. Moc motocykla wyniesie 200 koni. 

  

Tym samym kończymy pierwszy dzień targów. Ducati pokazało 3 nowości (5 biorąc pod uwagę Panigale w wersji S i R)Diavel Titanium, 1299 Panigale oraz Multistradę DVT. Yamaha przedstawiła aż 5 nowych maszyn – WR250F, TMAX, YZF-R3, MT-09 Tracer i YZF-R1 (oraz R1M)

DZIEŃ 2

9:00 – konferencja BMW

Drugi dzień targów zaczął się od konferencji BMW. Bawarczycy przedstawili nam dwie nowości. Pierwszą z nich okazało się F800R. Odświeżony naked, w którym zmieniono erogonimę, podwyższono moc o 3 KM oraz dodano system ASC. Kolejna maszyna to S1000XR, czyli turystyk na bazie S1000R. Nie ukrywamy, że jesteśmy zaskoczeni. 

 

9:30 – KONFERENCJA HONdy

Wszystkie nowości dotyczące Honda znajdziecie pod tym linkiem.

10:00 – KONFERENCJA TRIUMPHA

Triumph pokazał nam 3 nowości nie wliczając w to czterech wersji Tigera 800, czyli XC, XCx, XR i XRx. Oprócz niego dane nam było zobaczyć model Rocket X oraz Thunderbird Nightstorm.

10:30 – Konferencja Kawasaki

Kawasaki postanowiło pokazać nam 6 nowości. Na początek obejrzeliśmy dwie nowe ćwiartki – Ninja 250SL oraz Z250SL. Zaraz po tym ukazano Z300. Nie podano osiągów maszyny, wiadomo natomiast, że opiera się ona na rozwiązaniach z Ninja 300. Następny w kolejce był Kawasaki Vulcan S, którego zaprezentowano już podczas AIM Expo. 

Nadszedł czas na modele o większej pojemności. Zaprezentowano odświeżone Kawasaki GTR1400, które zmieniono głównie na podstawie uwag klientów.

Na koniec zieloni pokazali H2R oraz H2. Okazuje się, że wersja drogowa będzie dysponowała mocą 200 koni mechanicznych.

  

12:00 – KONFERENCJA KTM

Podczas konferencji KTM dane nam było zobaczyć dwa nowe motocykle. Pierwszym z nich był 1290 Super Adventure. Jest to jednak model, który mogliśmy poznać już na targach INTERMOT w Kolonii. Co innego druga nowość – Adventure 1050, która naszym zdaniem pod warunkiem rozsądnej ceny(nie jest jeszcze znana) może okazać się absolutnym bestsellerem.

 

12:30 – KONFERENCJA SUZUKI

Suzuki nie przedstawiło żadnej nowości na EICMie, odkrywając wszystkie karty już we wrześniu, na targach INTERMOT.

15:30 – KONFERENCJA KYMCO

Miłośnicy skuterów nie będą zawiedzieni. Na kilkanaście minut przed rozpoczęciem konferencji udało nam się podejrzeć 3 nowe modele. Pod płachtami skrywały się People One 125i, Agility Maxi 300i oraz Downtown 125i.

Największą nowością od Kymco okazał się jednak Downtown 350i. Czuliśmy, że Tajwańczycy chowają asa w rękawie. Skuter będzie dysponował mocą trzydziestu koni mechanicznych. ABSem Bosch 9.1 i regulowanym zawieszeniem z tyłu. Stylistyka skutera wywarła na nas spore wrażenie.

ZOBACZ RELACJĘ NA ŻYWO

Więcej o motocyklach Ducati