Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Kymco New Downtown 350i - bezbłędny Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Kymco New Downtown 350i - bezbłędny test, opinie i oceny

Dwa lata temu mieliśmy okazję przeprowadzać test długodystansowy maksiskutera Kymco Downtown 300i, który mimo drobnych wad, okazał się pojazdem trwałym, uniwersalnym i powszechnie lubianym. Pod koniec 2014 r. zaprezentowano jego następcę, model 350i, który właśnie trafił do naszego laboratorium. Czy zmiana modelu wyeliminowała drobne wady poprzednika, jak wypadł i czy polubiliśmy go porównywalnie do poprzedniego modelu? Już odpowiadamy...

Zmiany

Poprzednik, Kymco Downtown 300i spędził z nami cały sezon. Zabraliśmy go na tor kartingowy, woziliśmy nim materiały do remontu mieszkania, a nawet wyjachaliśmy na urlop. Poznaliśmy go od podszewki i mimo kilku wad, zdecydowanie polubiliśmy. Co zmieniono w następcy?

 

Kymco Downtown 350i

 

Przede wszystkim nadwozie. W reflektorach zastosowano diody LED, karoseria została narysowana bardziej spójną, elegancką i dynamiczną kreską - w efekcie skuter zdecydowanie zyskał na wyglądzie. Zmiany objęły także zestrojenie zawieszenia oraz nowy układ napędowy i hamulce z lepszym ABS. Skorygowano nieco kształt schowka. Ogólnie jednak, modernizacja Kymco Downtowna przypomina wprowadzenie Hayabusy II generacji; wszystko niby podobne i w dużym stopniu przypominające poprzednika, ale całkowicie nowe.

Pozycja/ergonomia

Pozycja w Downtownie się nie zmieniła się w zauważalny sposób, nadal jest swobodna, wyprostowana, a kierowca ma sporo miejsca na nogi. W modelu 350i, wyraźnie dadzą się zauważyć dwie zmiany: stacyjka powędrowała na środek, dzięki czemu wygospodarowano miejsce na drugi schowek w przedniej ścianie (z prawej strony); zwiększono także twardość kanapy (twardsza, bardziej sprężysta), dzięki czemu dłuższe podróże są wygodniejsze. Wysokość szyby pozostała na podobnym poziomie. Kierownica leży w dłoniach w sposób zbliżony do modelu 300i.

 

Kymco Downtown 350i

 

Konfiguracja siedzenie, podłoga, kierownica umożliwia zajęcie pozycji zarówno sportowej, turystycznej, jak i nieco odprężonej (w dłuższej trasie możemy szukać różnego ułożenia nóg, co ułatwi ich odpoczynek).

Silnik/napęd

Downtowna 300i napędzał zasilany wtryskiem, 30-konny silnik o pojemności 298,9 ccm dysponujący maksymalnym momentem 30 Nm. W nowym Downtownie pojemność wzrosła do 321 ccm, moc pozostała dokładnie na tym samym poziomie, ale o półtora Nm spadł moment obrotowy - przypuszczamy, że "winna" jest w pewnym stopniu norma Euro 4, którą spełnia silnik Kymco.

 

Kymco Downtown 350i

 

Pozornie może się wydawać, że nowe Kymco mimo większej pojemności będzie gorzej przyspieszać i straci na osiągach. Tymczasem... 350i jest o blisko 15kg lżejszy od poprzednika, przy zachowaniu tej samej pojemności zbiornika paliwa. Przeniesienie napędu odbywa się za pomocą bezstopniowej przekładni CVT.

 

 

Zobacz dane techniczne skutera Kymco New Downtown 350i w naszym katalogu

 

Czytaj dalej na następnej stronie>>>

 

Więcej o motocyklach Kymco Autor: Jakub Olkowski

Strony:

Tagi

Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Kymco New Downtown 350i w teście Motogen.pl

41
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści