Kymco Agility 16+ Dobra Zmiana - Motogen.pl

Nadwozie/cargo

Mimo konstrukcyjnego i stylistycznego podobieństwa do testowanego wcześniej Agility City, Agility 16+ został zaprojektowany od nowa. Największą zmianą jest zmniejszenie średnicy tylnego koła z 16 do 14 cali, oraz przeniesienie zbiornika paliwa spod siedzenia na przednią ścianę, co wyklucza zabrudzenie benzyną wnętrza schowka.

Będąc przy temacie cargo, musimy pochwalić 16+ za dwa schowki; zamykany,na przedniej ścianie, mieszczący telefon, klucze czy niewielkie drobiazgi, oraz pod siedzeniem, o dużej pojemności – niestety, kształt uniemożliwia schowanie dużej części kasków integralnych. Skuter wyposażono w centralny kufer, do którego bez trudu zmieścimy plecak, albo kask szczękowy. Ponadto, w przekroku umieszczono hak na torby – ułatwiający transport siatek z zakupami. Naszym zdaniem brakuje mu zabezpieczenia (ucho siatki czy plecaka bez trudu się z niego ześlizgnie) i mógłby być umieszczony 5 cm wyżej.

 

Dynamiczny, elegancki, ładny – wygląd Kymco to dobra robota…

 

 

Od strony stylistycznej, Kymco łapie mnóstwo punktów. Jest ładny, nieźle spasowany a zastosowane tworzywa sztuczne nie generują powodów do krytyki. Pojazd narysowano ostrą kreską – nie brakuje mu wizualnej dynamiki i jednoznacznie kojarzy się ze skuterami sportowymi.

 

Nam najbardziej do gustu przypadły podnóżki pasażera (po schowaniu nie zakłócają linii pojazdu) oraz światła obrysowe, wykonane w technologii LED.

 

 

Jazda

Pozycja

Uruchamiamy skuter, co jest możliwe za pomocą rozrusznika nożnego lub elektrycznego. Silnik szybciutko się nagrzewa, nie generując specjalnie dużego hałasu i wibracji. Ruszamy. Pozycja jest swobodna, wyprostowana, a miejsca podczas jazdy na wprost dla faceta o wzroście 190 cm wystarczająco. Podczas ciasnych skrętów kierownica zapiera się o uda kierującego, ale kompaktowe wymiary pojazdu rządzą się swoimi prawami. Dzięki umiarkowanej szerokości, bez trudu przeciśniemy się w korkach; lusterka nie kolidują z tymi w autach. Poduszka fotela umożliwia przebiegi rzędu 200km bez odczuwalnego bólu tylnej cześci ciała.

 

Dzielność miejska to pochodna smukłej sylwetki…

 

Pozycja pasażera jest nieco mniej wygodna, za sprawą bardziej podkurczonych nóg. Nie jest to jednak podkurczenie tak ekstremalne jak w motocyklu sportowym. Sytuację ratuje nieco fabryczny kufer, o który można się oprzeć (szkoda,że z niewygodnym rantem), oraz pewne, chociaż niezbyt wygodne uchwyty pasażera.

 

 

 

 

 

Napęd

Względem Agility City osiągi spadły o 0,5 KM i 0,5 Nm. Jednak, za sprawą skorygowanego, bardziej płynnego przebiegu mocy i momentu obrotowego, jednostka Agility 16+ sprawia zdecydowanie lepsze wrażenie. Pojazd bardzo dobrze przyspiesza do 40km/h, powyżej, aż do prędkości maksymalnej (ok 90 km/h) wzrost prędkości jest zauważalny. Średnie zużycie testowanego pojazdu to 3l /100 km, co przy pojemności zbiornika 6,5 l/100km zwiastuje zasięg ponad 200 km.

 

Podwozie i hamulce.

Skuter w przeciwieństwie do wielu konstrukcji w segmencie, ma tarcze hamulcowe przy obydwu kołach. Całość działa bardzo skutecznie. Dozowalność, i siła hamowania zdecydowanie przewyższają możliwości napędu. Uważam, że w swojej kategorii cenowej, to jeden z najlepiej hamujących pojazdów.

 

Hamulec nie wygląda na skuteczny, ale taki właśnie jest…

 

Zawieszenie jest…znów adekwatne do ceny i kategorii pojazdu. Nie dobija, nie jest ani specjalnie wygodne, ani przesadnie twarde. Wystarczające dla pojazdu miejskiego. W czasie szybkiego pokonywania winkli Agility 16+ nie wpada w jakieś większe wibracje, ale nie jest także szczytem stabilności. Ot taki komporomis (udany) pomiędzy komfortem a sportowym prowadzeniem.

Odczuwanie sytuacji na styku przednia opona/asfalt szczególnie przy pełnym zbiorniku paliwa dobre.

 

Zastosowanie przedniego koła o średnicy 16 cali oraz tylnego 14 calowego to dobry ruch. Skuter jest dość odporny na nierówności drogi, a jednocześnie przyspiesza lepiej od Agility City, przy moim zdaniem, lepszym i precyzyjniejszym prowadzeniu.

 

Naszym zdaniem

 

Kymco Agility 16+ to konstrukcja, która ma szansę nawiązać walkę z najtańszą japońską konkurencją w tym segmencie. Jest nieźle wykonany, ma przyzwoite osiągi, niezłe prowadzenie, jest też pojazdem nowoczesnym i przemyślanym. Posiada dość bogatą deskę rozdzielczą, dużą dzielność cargo, jest raczej wygodny i przyjazdny. Wady, to nieco zbyt mały schowek, aby pomieścić kask integralny i samoskładająca się stopka boczna. Poza tym, to bardzo udany pojazd.

 

Agility 16+ kosztuje 8200 zł, i jest dostępny wyłącznie z rocznika 2016. W bieżącym roku modelowym, został zastąpiony przez Agility 16+125i spełniający normę Euro 4 w cenie 9400 zł.

 

 

 

 

 

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany