Kawasaki szykuje maksi skuter? - Motogen.pl

Wydawałoby się, że to będzie pierwszy skuter w historii marki, ale nic bardziej mylnego. Kawasaki sprzedaje w niektórych krajach Azji i Ameryki Południowej modele Curve i Fury, których pojemność nie przekracza 125 ccm. Co więcej – Kawasaki współpracuje z Kymco, które produkuje silniki dla japońskiego producenta. Romans obu producentów trwa już cztery lata. Tutaj właśnie dochodzimy do J300.

Według niektórych źródeł silnik i wahacz mają pochodzić właśnie z Kymco, a konkretniej z modelu Downtown 300i. Jeżeli faktycznie zostanie tam zastosowany silnik z tego modelu, to będziemy mieli czterosuwowego jednocylindrowca o mocy 32 koni mechanicznych i momencie obrotowym 34 Nm. Silnik od Downtown 300i jest chłodzony cieczą i posiada wtrysk paliwa. Dodatkowo jeśli J300 odziedziczy inne cechy Downtown 300i, to możemy się spodziewać chociażby systemu ABS. Stylizacja tyłu jest również nieco podobna do produktu Kymco, ale przód wygląda już bardziej w stylu Kawasaki.

Kawasaki J300 mogłoby zostać zaprezentowane przy okazji targów EICMA w listopadzie. Skuter został sfotografowany przy okazji sesji reklamowej. Plotki głoszą, że w Mediolanie na potrzeby zdjęć została zamknięta jedna ulica. Czyżby dla J300?

Więcej o motocyklach Kawasaki Autor: Wojciech Grzesiak