Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Prezentacje Jakie turystyczne enduro w trasy i w teren? Offroad ciężkim motocyklem Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Prezentacje

Jakie turystyczne enduro w trasy i w teren? Offroad ciężkim motocyklem

Jeżeli uwielbiasz jeździć w ciężkim terenie, a jednocześnie nie jesteś fanem dalekich wyjazdów motocyklowych, to rozwiązaniem dla ciebie jest zakup jakiegokolwiek lekkiego enduro. Co jednak, gdy jesteś obieżyświatem, uwielbiasz dalekie podróże na swoim motocyklu, eksploracje najgorszej jakości dróg i bezdroży tysiące kilometrów od domu? Wtedy wybór już nie jest taki prosty. Przedstawiamy jedno z lepszych rozwiązań tej kwestii, motocykl Ducati Multistrada 1260 Enduro.

Zastanówmy się jakie cechy powinno mieć najlepsze na rynku turystyczne enduro? Motocykl taki powinien przede wszystkim być wygodny, zapewniać odpowiednią ergonomię podczas wielogodzinnej jazdy, powinien też dobrze chronić motocyklistę przed wiatrem, deszczem i zimnem. Nowoczesne turystyczne enduro powinno też mieć mocny silnik, zapewniający bezproblemowe i szybkie pokonywanie autostradowych kilometrów, ale i systemy pozwalające na bezpieczną jazdę, nawet z dużymi prędkościami i przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych. W końcu turystyczne enduro powinno też mieć bardzo dobrą sprawność terenową, która pozwoli na zjazd z utwardzonej nawierzchni, a prowadzenie motocykla w offroadzie powinno być łatwe i nie być walką z oporną materią. Czy jest na rynku motocykl, który łączy te wszystkie wyżej wymienione cechy? Tak, odpowiedzią jest najnowsze dziecko Ducati z rodziny Multistrada, czyli Multistrada 1260 Enduro.

 

 

Multistradę 1260 napędza nowy silnik Testastretta DVT ze zmiennymi fazami rozrządu o pojemności 1262 ccm oraz mocy 158 KM. Ta sportowa jednostka pozwala na nieograniczony dostęp do mocy w każdej sytuacji i czyni z Multistrady najmocniejsze turystyczne enduro dostępne na rynku. Dzięki możliwości wyboru jednego z trybów jazdy (Sport, Touring, Urban, Enduro) dostosowanie charakterystyki pracy silnika do warunków panujących na drodze, lub poza nią, jest bardzo łatwe. Po wyborze odpowiedniej mapy silnika zmienia się nie tylko reakcja na gaz, ale ustawienie wszystkich elektronicznych systemów motocykla, a na pokładzie Multi Enduro mamy tego dosyć sporo.

 

Za pośrednictwem kolorowego wyświetlacza TFT kontrolujemy ustawienia: Ducati Skyhook Suspension (DSS) Evo, czyli elektronicznego sterowania parametrami zawieszeń, najnowocześniejszego systemu Bosh Cornering ABS, który ingerencję w układ hamulcowy dostosowuje do przechyłów motocykla, stylu jazdy oraz podłoża po którym się poruszamy, ośmiostopniowej kontroli trakcji DTC, ośmiostopniowego systemu Ducati Wheelie Control (DWC). Dodatkowo z elektronicznych rozwiązań mamy jeszcze asystenta ruszania pod górę – VHC, quick shifter (DQS), który umożliwia zmianę biegów bez sprzęgła zarówno w górę jak i w dół, ledowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów, system bezkluczykowy, system multimedialny z możliwością połączenia się ze smartfonem, tempomat oraz inteligentne kierunkowskazy.

 

 

A co z jazdą w terenie? 

 

Dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości, na który to parametr inżynierowie z Borgo Panigale położyli bardzo duży nacisk, zmniejszając o 20 mm skok zawieszeń (w porównaniu do Multistrady 1200 Enduro) oraz obniżając odległość siedziska od ziemi (teraz wynosi 860 mm) prowadzenie tak dużego motocykla w terenie jeszcze nigdy nie było tak łatwe. Dodatkowo lepiej znoszące terenowe trudy szprychowe koła, z przednim o rozmiarze 19 cali, dający niezależność globtroterom 30 litrowy zbiornik paliwa, niska w tej klasie masa (225 kg na sucho) i dająca kontrolę w każdym terenie szeroka kierownica pozwalają na pokonanie każdego terenowego odcinka. Poza tym elektronika w trybie Enduro dopasowuje działanie silnika (delikatniejsze oddawanie mocy, moc maksymalna ograniczona do 100 KM), zawieszenia, ABS-u (na przednie koło działa później, a na tylne nie działa wcale), kontroli trakcji…

 

Ducati Multistrada 1260 Enduro to motocykl dla każdego, kto lubi przygodę, ale nie lubi ograniczeń, kto kocha motocykle, ale nie lubi ascezy, woląc wygodę. Multistrada w wersji Enduro to także motocykl dla każdego, kto uwielbia sportowe doznania na swoim motocyklu generującym emocje, ale przede wszystkim dbającym o bezpieczeństwo użytkownika.

 

Więcej o motocyklach Ducati

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
...
oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści