Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Porady Jaki pierwszy motocykl na kat. A, A2? Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Porady

Jaki pierwszy motocykl na kat. A, A2?

Zdany kurs na prawo jazdy rozpoczyna serię dylematów: jaki motocykl na pierwszy, zacząć od 125 ccm czy 600 ccm? Pytań i rozterek jest mnóstwo. Inteligentnej, myślącej i dojrzałej emocjonalnie osobie zawsze polecamy złoty środek, czyli motocykle o pojemności 300 ccm.

Dlaczego 300 ccm

 

Bez względu na to, czy posiadacie uprawnienia kategorii A2 czy A, stopniowanie pojemności motocykla zawsze ma sens. Znamy mnóstwo przypadków, kiedy nasi znajomi rozpoczynali przygodę od przysłowiowego „litra”. Co z tego, że motocykl miał doskonałe osiągi, skoro kierowca nie potrafił przez kilka sezonów wykorzystać nawet niewielkiego ich ułamka. Manewry były wykonywane zachowawczo, jeździe towarzyszyła niepewność i duży stres. Dla porównania osoby zaczynające od 125 ccm, które po jakimś czasie przesiadały się na większe motocykle (kilkanaście lat temu były to 250-400 ccm), szybko stawały się znacznie lepszymi, odważniejszymi i świadomymi kierowcami. Manewry były wykonywane pewnie i zdecydowanie, a tempo przejazdu znacznie wyższe i dużo bezpieczniejsze niż strachliwych właścicieli wspomnianych „litrów”.

 

Dla wielu osób motocykle pojemności 125 ccm mogą okazać się za słabe lub po prostu za małe, dlatego też wszystkim posiadającym uprawnienia kategorii A lub A2 polecamy rozpoczęcie nauki od motocykli tzw. złotego środka, czyli maszyn segmentu 300 ccm.

 

 

Jaki motocykl o pojemności 300 ccm wybrać?

 

Marką produkującą motocykle klasy 300, w których dominują sprawdzone, pewne i praktyczne rozwiązania, jest marka BMW. Ten producent daje doskonały przykład tego, w jaki sposób można zostać liderem rozwiązań w większości segmentów produkcji motocykli. BMW od wielu lat tworzy ikony motoryzacji zawsze będącej o krok przed konkurencją. W parze z rozwojem technologicznym idzie jakość i solidność konstrukcji. Mimo tego, że wszystkie produkty z logiem BMW śmiało można zaliczyć do klasy premium - sprzedawane są (biorąc pod uwagę relację trwałości, osiągów do rozwiązań technicznych) w zaskakująco rozsądnych cenach.

 

BMW posiada w ofercie dwa modele napędzane silnikiem o pojemności 300 ccm, które właśnie są w promocyjnej cenie, dostępne już od 310 zł miesięcznie!

 

BMW G 310 R

 

Pierwszym z nich jest naked o stylizacji streetfightera, czyli G 310 R. Agresywna stylistyka i dostępność wersji kolorystycznej kojarzącej się z barwami przyfabrycznego działu tuningowego (M-Technic) już na wstępie zwiastują doskonałe prowadzenie i osiągi.

 

G 310 R jest napędzany dynamicznym, jednocylindrowym silnikiem o mocy 34 KM, co w połączeniu z niewielką masą (zaledwie 158 kg) umożliwia osiągnięcie prędkości ponad 140 km/h. O perfekcyjne, stabilne prowadzenie dba widelec typu upside-down, a układ ABS montowany w standardzie uchroni niedoświadczonego kierowcę przed poślizgiem któregoś z kół.

 

Niewielka wysokość siedzenia 785 mm umożliwi bezstresową jazdę również osobom niskiego wzrostu. W połączeniu z idealną ergonomią uzyskujemy pojazd przyjazny każdemu kierowcy.

 

Więcej informacji o tym modelu na stronie producenta.

 

BMW G 310 GS

 

Drugim modelem tego segmentu, wytwarzanym przez bawarskiego producenta jest turystyczne enduro BMW G 310 GS. Motocykl ten napędzany jest tą samą jednostką napędową co G 310 R, ale to pełnoprawny członek legendarnej rodziny GS. Przynależność do jednej z najbardziej kultowych serii pojazdów turystycznych powoduje, że oczekiwania wobec najmniejszego GS-a są duże. Za sprawą powiększonego do 19 cali przedniego koła motocykl ma dużą dzielność terenową przy doskonałym i stabilnym prowadzeniu po drogach utwardzanych.

 

Będący w wyposażeniu standardowym ABS można wyłączyć, co ułatwia dynamiczną jazdę terenową. Nieco większa masa względem G 310 R przekłada się na podwyższony komfort oraz dużo większą dzielność turystyczną. Do dyspozycji kierowcy cały czas pozostaje doskonała stabilność i poczucie bezpieczeństwa. To zasługa wyjątkowo wydajnego układu hamulcowego z zaciskiem montowanym radialnie (przy przednim kole) oraz sztywnego widelca typu upside-down.

 

G 310 GS to motocykl wielozadaniowy, który doskonale sprawdzi się zarówno na krótkich i długich trasach, w terenie jak i podczas codziennych przejazdów po mieście. Na jedno tylko trzeba uważać, dołączenie do elitarnego klubu posiadaczy motocykli GS jest trochę jak wejście w struktury mafijne – bardzo trudno jest się stąd wyrwać, zważywszy, że na rynku jest jeszcze 5 innych, nowych modeli GS-a, które tylko czekają, aby cię porwać…

 

Czytaj więcej o BMW G 310 GS na stronie producenta

 

Więcej o motocyklach BMW
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści