Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Prezentacje Jaki mocny power naked? Włoski nr 1 rankingu - Aprilia Tuono V4 1100 Factory Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Prezentacje

Jaki mocny power naked? Włoski nr 1 rankingu - Aprilia Tuono V4 1100 Factory

Motocykle kategorii naked, to jedne z najbardziej uniwersalnych pojazdów jednośladowych. W końcu właśnie od nakedów zaczęła się historia motocyklizmu. Ale nowa Aprilia Tuono V4 1100 to zdecydowanie pojazd o skonkretyzowanym, choć szerokim zastosowaniu, w którym motywem przewodnim jest zarówno sport, jak i codzienne użytkowanie.

Aprilia Tuono V4 1100 Factory to przedstawiciel segmentu hipernaked, czyli motocykli supersportowych, o bezkompromisowych osiągach, ale pozbawionych pełnych owiewek, z odprężoną, wyższą pozycją jeźdźca. Sercem Tuono jest niesamowita, mocarna jednostka V4 o pojemności 1077 ccm, mocy maksymalnej sięgającej 175 KM (przy 11 000 obr./min) oraz maksymalnym momencie obrotowym sięgającym niebagatelnych 121 Nm (osiąganych przy 9 000 obr. min). Te osiągi jeszcze parę lat temu zarezerwowane były jedynie dla motocykli supersportowych, ale… nie daleko pada jabłko od jabłoni.

 

 

Receptą na powstanie Aprili Tuono V4 1100 Factory było przekonstruowanie supersporta – Aprili RSV4 przez obranie jej z owiewek oraz zmianę kierownicy z cliponów na szeroką, prostą, mocowaną na górnej półce. Dostosowano parametry silnika do nowych warunków pracy oraz dodano szereg komponentów z modelu RSV4 RF, czyli superbike’a Aprili. Zmniejszono nieco moc maksymalną jednostki napędowej do, i tak kosmicznych w tym segmencie motocykli, 175 KM. Zmieniono jednak przebieg krzywej momentu obrotowego tak, aby motocykl ten był jeszcze bardziej agresywny przy mniejszych prędkościach obrotowych silnika.

 

Zostawiono jednak całą elektronikę APRC (Aprilia Performance Ride Control), którą zaprojektowano do walki o najlepszy czas na torach. Na pokładzie Tuono 1100 Factory mamy: trzy mapowania silnika, czyli SPORT, TRACK i RACE, rozróżniający przechyły motocykla system Bosch Cornering ABS, ośmiostopniową kontrolę trakcji ATC oraz trzystopniowy system AWC (Aprilia Wheelie Control) kontrolujący unoszenie się przedniego koła. Jakby tego było mało do dyspozycji są również systemy zapożyczone prosto z toru, takie jak trzystopniowa kontrola startu (Aprilia Launch Control), udoskonalony quickshifter (AQS) również z możliwością redukcji biegów bez sprzęgła, torowy system ograniczenia prędkości Aprilia Pit Limiter oraz nowy tempomat ACC. Informacje o działaniu wszystkich tych wyżej wymienionych systemów wyświetlane są na kolorowym ekranie TFT.

 

 

Zawieszenie Aprili Tuono 1100 Factory powierzono w pełni systemowi opracowanemu przez inżynierów Öhlins, czyli Öhlins Smart EC 2.0, które tworzy elektronicznie sterowany amortyzator skrętu, superbike’owy widelec NIX ze skokiem 125 mm oraz centralny amortyzator TTX. System zawieszenia może pracować w trybie półautomatycznym, w którym samoczynnie dostosowuje parametry pracy do aktualnych warunków na drodze, lub też w trybie manualnym, w którym to kierowca wybiera jeden z trzech wariantów ustawień, zachowując jednak możliwość ich edytowania.

 

Od ciebie tylko zależy jak wykorzystasz swoją najnowszą Aprilię Tuono V4 1100 Factory: czy jako super zaawansowany, a dzięki elektronice także hiper bezpieczny pojazd do codziennej jazdy po mieście, czy też jako narzędzie torowe, do bicia rekordów okrążeni i ucierania nosa motocyklistom dosiadającym, wydawałoby się nowoczesnych, japońskich supersportów.

 

 

Więcej o motocyklach Aprilia

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
...
oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści